Gå til innhold

Fra høytaler til phono !?

Anbefalte innlegg

Om du tenker å koble fra en høytaler utgang på en forsterker og inn på inngangene på en annen forsterker Kommer du til å kortslutte og brenne ingangene på den andre forsterkeren.... Du må ha et highpass filter eller hva det heter for no! Om da ikke den andre forsterkeren har high level inngang, men det har jeg aldri sett som phono innganger!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Om du tenker å koble fra en høytaler utgang på en forsterker og inn på inngangene på en annen forsterker Kommer du til å kortslutte og brenne ingangene på den andre forsterkeren.... Du må ha et highpass filter eller hva det heter for no! Om da ikke den andre forsterkeren har high level inngang, men det har jeg aldri sett som phono innganger!

Tenker og koble phono på høytaler ledningen som går til den ene høytaleren bak, og koble på en forsterker i andre ennen der, som jeg så skal koble 2 6''9.. har bare en phono utgang på spellern, som går til en bass forsterker, å må ha en forsterker på høytalerne og :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Tenker og koble phono på høytaler ledningen som går til den ene høytaleren bak, og koble på en forsterker i andre ennen der, som jeg så skal koble 2 6''9.. har bare en phono utgang på spellern, som går til en bass forsterker, å må ha en forsterker på høytalerne og :)

To Y-Splitter fikser det, da får du 4 utganger på spilleren, men du kan ikke justere mellom foran og bak da alt blir på 2 kanaler.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

jeg tok bare og "stjal " høytalersignal i fra ene bakhøytaleren på min e39, og splitta opp en phonokabel, og satt den på forsterkern. riktignok bare bass jeg skulle ha da. men funka alright for meg! dundrer rimelig bra i bilen nå. og har spilt med dette iallefall 1,5mnd nå og ikke noe skade skjedd ennå..??

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det fungerer sikkert hvis du bare skal bruke bass, men det er viktig å huske at man helst burde bruke phonokabler av høy kvalitet for å unngå støy og sikre best mulig isolasjon og lydkvalitet. Når du da velger å splitte opp phonokabelen, vil effektiviteten reduseres betraktelig. Vil også tørre å påstå at lydkvaliteten blir mye bedre med et adapter, kontra å splitte en phonokabel. Men som du sier selv, så duger det sikkert til bare bass;)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Et høytallersignal vil jo ha et ALT for høyt nivå for å brukes inn på en phono/lavnivåkanalinngang på en forsterker. Dette vil jo medføre at forsterkeren kan klippe/overstyre kraftig? Bruk heller en Y-kobling på den phonoutgangen du har, så sant dette er en stereoutgang, men det er det vel sikkert.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
 Share

• Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...