vetu03 Skrevet Februar 28, 2011 Share Skrevet Februar 28, 2011 Hei.. Lurte på om noen viste om dette var noe som er mulig å få tak i? Ser de selger litt M6 felger i 20" fra utlandet, men! Mener jeg så noen til salgs her på bimmers i enten 20" ell 21" men finner de ikke nå! Hvilken dim tror dere ville passet best på e61 535 m-tech?! Mvh Vegard Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Saltkjelen Skrevet Februar 28, 2011 Share Skrevet Februar 28, 2011 20" ville nok ha vært en perfekt kombinasjon på en E61. Jeg kjørte med følgende oppsett på min tidligere E61; 8,5x20 med 245/30 ZR 20 Pirelli P-Zero Nero og 10x20 med 285/25 ZR 20 Pirelli P-Zero Nero - som senere ble byttet ut til 295/25 ZR 20 Vredenstein Sessanta. Veldig fornøyd med disse oppsettene.. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
vetu03 Skrevet Mars 1, 2011 Forfatter Share Skrevet Mars 1, 2011 Det tror jeg også! Så blir nok 20" Men hvilket innpress passer på e61 da? Det største problemet er vel bare at jeg sliter med å finne M6 felger i 20", bare 19" og 18" omtrent! Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Saltkjelen Skrevet Mars 1, 2011 Share Skrevet Mars 1, 2011 Jeg kjørte med ET18 foran og ET24 bak på mine. Det lå så godt som kant i kant med hjulbuene (på bakfelgen hadde jeg snaue 6mm før den ville ta i innerskjermer). Man får jo i utgangspunktet kun originale M6 hjul i 19", men det finnes en del replica. Jeg har inntrykk av at de fleste felgforhandlere selger M6 hjul i en eller annen form, men cluet er etter min mening å finne en riktig M6 felg med konkavt senter. Det finnes mange dårlige kopier som ikke ser bra ut og som ikke har god nok kvalitet. Jeg ville kanskje forhørt meg med Christalex.net (Her kjøpte jeg og caaatooo våres hjulsett). Felger av god kvalitet til en nogen lunde overkommelig pris.. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Skands1 Skrevet Mars 2, 2011 Share Skrevet Mars 2, 2011 Hadde M6-felger i 20" på min tidligere E61, og det funka veldig bra. Tror 21" blir for stort.. Kosmetisk så liker jeg best 20" på E60/E61, men er nok bedre kjørekomfort med 19". Ikke uten grunn M5 kommer med den dimensjonen den gjør, nemlig 19". Dekkene 245/45 (8,5") framme og 275/30 (10") bak. Innpresset på felgene vet jeg ikke.. Jeg kjøpte de brukt fra en på østlandet som solgte de fordi at hjulene var for store til hans E39. Før jeg kjøpte så fulgte jeg ganske lenge med på Finn, og slo til samme kveld som de ble lagt ut for salg.. Ergo; ikke så ofte slike kommer for salg tror jeg. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
caaatooo Skrevet Mars 2, 2011 Share Skrevet Mars 2, 2011 Jeg kjørte med ET18 foran og ET24 bak på mine. Det lå så godt som kant i kant med hjulbuene (på bakfelgen hadde jeg snaue 6mm før den ville ta i innerskjermer). Man får jo i utgangspunktet kun originale M6 hjul i 19", men det finnes en del replica. Jeg har inntrykk av at de fleste felgforhandlere selger M6 hjul i en eller annen form, men cluet er etter min mening å finne en riktig M6 felg med konkavt senter. Det finnes mange dårlige kopier som ikke ser bra ut og som ikke har god nok kvalitet. Jeg ville kanskje forhørt meg med Christalex.net (Her kjøpte jeg og caaatooo våres hjulsett). Felger av god kvalitet til en nogen lunde overkommelig pris.. For å mimre litt, har du anledning til å legge ut noen bilder av E61'en din Salty? En ting er at jeg savner Toora-felgene, men en viktigere ting er at jeg vurderer å kjøpe tilsvarene Hartge-oppsett til understellet som du hadde på din. Husker du sa mange fine ord om dette settet, men jeg lurer rett og slett på om bilen blir lav "nok"? Og vil høyden mellom hjul og skjermene bli lik foran og bak? Nå er jo livssituasjonen annerledes for min del sammenlignet med tiden jeg hadde E60'en, siden E61'en min vil være en helårs bruksbil og ikke bare en "pyntebil" som primært blir brukt på sommerstid... kan kanskje være greit å ha en bil som ikke er skamsenket og kjempestiv da, særlig siden lillemor på tre måneder ofte vil være passasjer og samboeren min (som ikke er den fødte sjåfør, for å si det fint) en sjelden gang bruker bilen... Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Saltkjelen Skrevet Mars 2, 2011 Share Skrevet Mars 2, 2011 Det var gode tider det Caaatooo, men minnene sitter heldighvis godt på plass. Høyden foran og bak var likt, så bilen var på ingen måte sigen bak som en del av de senkede bilene ser ut til å være. Legger ved noen bilder fra finn annonsen, men skal alltids klare å grave frem noen flere i bedre oppløsning som rettferdiggjør kombinasjonene.. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
caaatooo Skrevet Mars 3, 2011 Share Skrevet Mars 3, 2011 Den var akkurat slik jeg husket av den var - nydelig å se på, men samtidig (trolig) en hensiktsmessig høyde i forhold til fremkommelighet på vinterstid etc. Et godt kompromiss mellom utseende og praktisk bruk Derfor slo jeg til på understellet, så jeg gleder meg til det kommer..! ...slo samtidig på stortromma å kjøpte meg originale Hartge Classic II felger i antrasitt utførelse i dimensjonene 9x20" og 10x20", men det trenger vi ikke fortelle noen... Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå