oleo Skrevet Mai 27, 2011 Skrevet Mai 27, 2011 Pokker... er plutselig leveringstid på bioflex'en. Til og med tomt hos leverandør grunnet tilnærmet eksplosiv etterspørsel. Han forventer dog nye inn på lager i midten av neste uke. Så foreløpig får jeg smøre meg med en ukes extra tolmodighet... klør litt i fingrene etter å få montert det nå! Men aldri så galt at det ikke er godt for noe... jeg skal muligens designe og programmere ny webløsning for ham senere i sommer/høst, i det jeg kommenterte web'en deres, så da drypper forhåpentligvis litt tilbake på meg
oleo Skrevet Mai 31, 2011 Skrevet Mai 31, 2011 Jeg venter og venter... Han håpte på å få dem inn på lager i morra og skulle ringe meg så snart han hadde fått postet den videre til meg.
kevin1982 Skrevet Juni 7, 2011 Skrevet Juni 7, 2011 vekker denne tråden litt i live igjen. har tenkt å kjøpe meg en E85 boks selv. men har skjønt ut ifra her at det er 2 forhandlere som selger det her i norge. hvem av dem ambefaler dere. og er det noe man bør gjøra før man kjører reint e85. kjører om dagen 25l e85 og 35l 95blyfri. er det noen som har testet dette ut?
baremats91 Skrevet Juni 8, 2011 Skrevet Juni 8, 2011 kom til å tenke på den ting når det gjelder utregninger som er gjort tidligere her i tråden. regner med at det ikke ble tenkt på at bensin inneholder 5% E85 per liter og E85 inneholder 15% bensin per liter, teoretisk så er 95 blyfri E5.
donjouan Skrevet Juni 8, 2011 Skrevet Juni 8, 2011 Hei! Bioflexifuel er mannen Som er seriøst og garanterer kaldstart funksjonen er mye bedere en fuelcat sin kitt. Jeg har prøvd mye forkjellige blandinger alle funket til slutt så lærte jeg en ting at har du 20l bensin resten etanol har du letter for å starte bilen når temperatur på bilen er 15•gr. Jeg merket med høy bioetanol blanding det går bra når det er varmt men i vintern så anbefales å blande 20 l bensin pga bensin har tendens til å starte letter en etanol. Beklager hvis jeg nevner noe feil her.
oleo Skrevet Juni 8, 2011 Skrevet Juni 8, 2011 vekker denne tråden litt i live igjen. har tenkt å kjøpe meg en E85 boks selv. men har skjønt ut ifra her at det er 2 forhandlere som selger det her i norge. hvem av dem ambefaler dere. og er det noe man bør gjøra før man kjører reint e85. kjører om dagen 25l e85 og 35l 95blyfri. er det noen som har testet dette ut? Er enig i at Bioflexifuel er mannen du bør henvende deg til. Han både svarer på henvendelser og fremstår som seriøs... selv om han enda ikke har klart å få kit'et mitt inn på lager Med det blandingsforholdet du benytter nå (70/30) så har du en alt for mager blanding for en ikke-konvertert motor. Det er på det sterkeste anbefalt å ikke overskride 40/60 forhold for ikke å risikere skader på motor. Selv har jeg kjørt 40/60 blanding i noen uker nå i påvente av at kit'et skal komme... dette for å rense opp i systemet. Bensin etterlater seg endel slagg og grums som Etanol løser opp. Dette ønsker jeg å få bort innen konverteringen for å unngå at "alt" løsner på en gang.
oleo Skrevet Juni 8, 2011 Skrevet Juni 8, 2011 kom til å tenke på den ting når det gjelder utregninger som er gjort tidligere her i tråden. regner med at det ikke ble tenkt på at bensin inneholder 5% E85 per liter og E85 inneholder 15% bensin per liter, teoretisk så er 95 blyfri E5. Jeg regnet ikke med de 5% nei... glemte dem i farta. Mens Norge blander inn 5%, har f.eks i Finland 10% og i Brasil hele 22% Etanol
Schwarz Skrevet Juni 8, 2011 Skrevet Juni 8, 2011 Har 2 sett med "White Lightning ethanol conversion systems" for 6 eller 8syl. motor. Sjekk youtube.com søk på white lightning. Selv betalte jeg ca 2200.- norske med frakt og toll avg. Selges for 1500.- pr.sett http://www.whitelightning.net/internati ... n_Kit.html
oleo Skrevet Juni 8, 2011 Skrevet Juni 8, 2011 Har 2 sett med "White Lightning ethanol conversion systems" for 6 eller 8syl. motor. Sjekk youtube.com søk på white lightning.Selv betalte jeg ca 2200.- norske med frakt og toll avg. Selges for 1500.- pr.sett http://www.whitelightning.net/internati ... n_Kit.html Ja, det var jo billigere enn hva jeg har bestillt... ca. 3000 billigere! Hva er bakdelen med dette kit'et da? Dårlig kaldstart?
Schwarz Skrevet Juni 8, 2011 Skrevet Juni 8, 2011 Har 2 sett med "White Lightning ethanol conversion systems" for 6 eller 8syl. motor. Sjekk youtube.com søk på white lightning.Selv betalte jeg ca 2200.- norske med frakt og toll avg. Selges for 1500.- pr.sett http://www.whitelightning.net/internati ... n_Kit.html Ja, det var jo billigere enn hva jeg har bestillt... ca. 3000 billigere! Hva er bakdelen med dette kit'et da? Dårlig kaldstart? Nop.. skal ikke være problemer med kaldstart! http://www.whitelightning.net/why_ffv_e ... ideos.html
oleo Skrevet Juni 8, 2011 Skrevet Juni 8, 2011 Da er det litt ergelig at jeg allerede har bestillt...
Schwarz Skrevet Juni 8, 2011 Skrevet Juni 8, 2011 Da er det litt ergelig at jeg allerede har bestillt... Åpent kjøp i 14 dager?
kevin1982 Skrevet Juni 8, 2011 Skrevet Juni 8, 2011 Da er det litt ergelig at jeg allerede har bestillt... Åpent kjøp i 14 dager? Kjører du med det i bilen din nå? kjører du med 100% E85?
oleo Skrevet Juni 8, 2011 Skrevet Juni 8, 2011 Da er det litt ergelig at jeg allerede har bestillt... Åpent kjøp i 14 dager? Jada... men jeg har en slags "avtale" med ham så jeg kan ikke helt trekke meg fra den
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå