Johnny.fjetland Skrevet Februar 28, 2011 Skrevet Februar 28, 2011 Hei alle sammen. Jeg prøver å skifte veivsensor på min bil, men for å komme til ser jeg for meg at jeg må ut med kåpen foran viften. Jeg skal også demontere radiatoren, men hvordan i svarte får jeg av kåpen?? er det slik at jeg må skru av sentermutteren på viften???
JanE46IM Skrevet Februar 28, 2011 Skrevet Februar 28, 2011 Ja, du må av med viften. Husk at den har links gjenger. Jeg pleier å gi den en kakk på sekskanten, så løsner den. Da gjenstår bare to klips på dekselet foran radioatoren, så kan du trekke denne rett opp.
Haug530D Skrevet Februar 28, 2011 Skrevet Februar 28, 2011 Må ikke av med radiator for å få vekk viften, det du gjør er å fjerne de 2 plast pluggene øverst på den kåpen, sånn plugg med en plugg i, litt vanskelig å forklare men om du studerer kåpen litt så ser du de, en på hver side. Deretter løsner du viften, du må nemlig dra kåpen og viften opp samtidig for å få det ut.
Johnny.fjetland Skrevet Februar 28, 2011 Forfatter Skrevet Februar 28, 2011 Hei og takk for gode svar. Hva gjør dere for å holde viften i ro når dere skrur av sentermutteren?? må jeg kile et skrujern i viftereimen eller???
Mikael-B Skrevet Februar 28, 2011 Skrevet Februar 28, 2011 Hvis du ikke får løsnet sentermutteren, kan du bare skru løs de 4 ved siden av. Mye lettere siden sentermutteren ofte pleier å være et helvette å løsne.
Haug530D Skrevet Februar 28, 2011 Skrevet Februar 28, 2011 Hvis du ikke får løsnet sentermutteren, kan du bare skru løs de 4 ved siden av. Mye lettere siden sentermutteren ofte pleier å være et helvette å løsne. Mener du at han skal ta reimhjulet av? eller tenker du på vannpumpen? Må jo uansett ta av viften. Kan jo prøve å låse ett stort skrujern eller noe annet mellom de boltene som holder reimskiven, mens du slår på en fastnøkkel, men husk at gjengene er links som sagt lenger oppe i tråden, at de går motsatt vei. Men når det er sagt, så må du ikke av med verken vifte eller viftekåpe for å skifte veivsensor, bare at det er lettere å komme til om man tar dette bort.
Johnny.fjetland Skrevet Mars 1, 2011 Forfatter Skrevet Mars 1, 2011 Hei alle sammen. Det var ikke noe problem å få løs senter mutteren. Det jeg gjorde var å sette et stort skrujern mellom 2 av de 4 skuene som er rundt senter mutteren, så satte jeg 32 fastnøkkel rett opp og slo til den med hammeren. 2 slag og den var løs. Fikk tipset fra Jæger verkstedet, men hvordan får jeg fylt på nok kjøleveske igjen????
Haug530D Skrevet Mars 1, 2011 Skrevet Mars 1, 2011 Hei alle sammen. Det var ikke noe problem å få løs senter mutteren. Det jeg gjorde var å sette et stort skrujern mellom 2 av de 4 skuene som er rundt senter mutteren, så satte jeg 32 fastnøkkel rett opp og slo til den med hammeren. 2 slag og den var løs. Fikk tipset fra Jæger verkstedet, men hvordan får jeg fylt på nok kjøleveske igjen???? Kjølevæske? har du skrudd av noe mer enn du trenger nå da?
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå