Gå til innhold

Servoen lekker, "vanlige feil" på E30?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Må etterfylle 1 DL ca på servoen etpar ganger i uken, det begynner å nykke litt i rattet og komme lyd fra pumpa da. Det blir rødt på bakken under bilen når den har stått en stund så det lekker når den ikke er igang også.

Har ingen erfaring med sånne problemer på BMW så vet ikke helt hvilke feilkilder som evt er mest vanlige, noen ideer om hva som bør sjekkes? Er forresten på en 325ix hvis det skulle ha noe å si.

Skrevet

Samme på min, kom litt ut fra endene på tannstanga. Men plutselig begynte det å lekke fra forrkant av pumpa. Da bare var jeg nede med kniven å kutta av reima. Ble ikke irriterende tung på rattet så lenge man passer på dekktrykket.

Skrevet

Jeg finner rød snø ca rett under pumpa når den har stått en stund så tror det er enten en kobling/slange eller selve pumpa som er gåen.

Har ikke noen bra plass å skru for tiden så tenkte å evt kjøpe inn det som trengs før jeg legger meg ute på bakken og begynner, hvis noen har forslag til som hva sannsynligvis må skaffes.

Pleier det feks å bli slakk i pumpa sånn at den lekker?

Skrevet

Jeg var under min nå å byttta bunnpanne, men tok meg ikke tid til å gjøre noe med det. Man får sikkert kjøpt overhaling kit til pumpene. Men sånn i mellomtiden så kan du jo bare ta av reima slik som jeg har gjort, den blir ikke så veldig mye tyngre faktisk. Jeg har orginal størrelse på rattet og vanlige sykkel hjul da....

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...