Johnny.fjetland Skrevet Mars 1, 2011 Skrevet Mars 1, 2011 Hei alle sammen. Jeg skulle skifte veivsensor samt slangen mellom veivhusventilasjonen og toppdekselet. Da det er så trangt så fant jeg ut at jeg ville ta ut viften og radiatoren for å komme bedre til. jeg måtte også skru av oljefilter kåpen(rød ring) for å få hånda innunder å koble til den andre enden av sensoren.(grønn pil) alt er nå montert tilbake og jeg har koblet til batteriet igjen og sjekket at det var ok. målte 12,45 så det er ok, men bilen vil ikke starte. Den kinner men vil ikke slå inn. kan det være en ide å koble til startkabler til en annen bil??? kan jeg da bruke den + kontakten som er i motor rommet (gul ring)??? Er det noen som har noen ide hvorfor??
E-39 Skrevet Mars 1, 2011 Skrevet Mars 1, 2011 Sjekk at veivsensor kontakten under innsuget sitter riktik i sporet. Alt av slanger til veivhuset sitter som det skal? Prøv med startkabler som har spenningsvern
Johnny.fjetland Skrevet Mars 1, 2011 Forfatter Skrevet Mars 1, 2011 Hei E39 Jeg mener at den veivsensor kontakten under innsuget er korrekt, men det er jo så inn i helvetes trangt under der at jeg ser nesten ingen ting Er det mye arbeid med å skru av innsuget eller hva du kaller det som er under den gule ringen hva mener du med startkabler som har spenningsvern?? Kan jeg bruke den + kontakten som er i motorrommet eller bør jeg koble direkte på batteriet i bagasjerommet???
Haug530D Skrevet Mars 1, 2011 Skrevet Mars 1, 2011 Er det orginal veivsensor du har kjøpt? har selv vært ute for defekte sensorer som var nye, byttet til orginale og da fungerte det.
Johnny.fjetland Skrevet Mars 1, 2011 Forfatter Skrevet Mars 1, 2011 Hei Haug523 Ja det er original sensor. Kjøpt hos Jæger.
E-39 Skrevet Mars 1, 2011 Skrevet Mars 1, 2011 Du har sikkert gjort det riktig. Jeg byttet kam og veivsensor i -10 og det var trangt og kaldt. Du trenger ikke skru av innsuget for den jobben selv om det er fristende.. Spenningsvern på startkablene betyr at elektronikken i din bil eller den som gir deg strøm ikke tar skade! Det sitter vel en boks på hver kabel og det er en grei forsikring å bruke det. Du kan bruke den + polen du har på innsuget og sette - i gods på motor. Lykke til
Johnny.fjetland Skrevet Mars 1, 2011 Forfatter Skrevet Mars 1, 2011 Hei igjen E39 Tror jeg har gjort det riktig. har skjekket den kontakten under innsuget og den passer jo bare en vei og så lenge den ikke kan trekkes ut igjen så sitter den vel rett. Har aldri sett en startkabel med en boks på. har du en ide hvor en kan få kjøpt slike startkabler.
Brasan Skrevet Mars 1, 2011 Skrevet Mars 1, 2011 Hei igjen E39Tror jeg har gjort det riktig. har skjekket den kontakten under innsuget og den passer jo bare en vei og så lenge den ikke kan trekkes ut igjen så sitter den vel rett. Har aldri sett en startkabel med en boks på. har du en ide hvor en kan få kjøpt slike startkabler. Kjøpte mine på Statoil. Kjøper du de største de har, burde du være safe. Kan bruke dem på lastebiler samt person biler står det Men gratis var de ikke, men dette sier vel seg sjøl når man handler på bensinstasjon.
Johnny.fjetland Skrevet Mars 2, 2011 Forfatter Skrevet Mars 2, 2011 Hei alle sammen. Bilen startet etter mye kinning.
E-39 Skrevet Mars 2, 2011 Skrevet Mars 2, 2011 Suverent! Mulig du har litt lav spenning på batteriet. Det skal vel ligge på ca 14 volt....
Johnny.fjetland Skrevet Mars 2, 2011 Forfatter Skrevet Mars 2, 2011 Hei kaptein. Skal batteriet virkelig ligge på14 volt. da jeg målte før jeg skulle starte lå det på 12,45 Men problemet nå etter at den startet er at jeg får ikke noe varme. jeg har kjørt den lenge slik at luften skal få komme ut og fylt på ca 6 liter med kjøleveske, men motoren blir varm, men ingen varme fra viften??? Motoren gikk så lenge uten at den kjølte at den gikk helt opp til rød omåde og begynte å lyse. da stoppet jeg med en gang. Har du noen ide??
Mikael-B Skrevet Mars 2, 2011 Skrevet Mars 2, 2011 Hvilespenning på batteri kan godt være nedi rundt 12,3-12,7 volt. E39 har endel funksjoner som står standby, hvis du akkurat har hatt opp dører osv. Pleier som regel å bruke litt strøm 2-3 minutter etter du har låst bilen og. Ladespenning burde riktignok være over 14 volt, helst oppimot 14,5 volt.
LK Skrevet Mars 2, 2011 Skrevet Mars 2, 2011 Hei kaptein.Skal batteriet virkelig ligge på14 volt. da jeg målte før jeg skulle starte lå det på 12,45 Men problemet nå etter at den startet er at jeg får ikke noe varme. jeg har kjørt den lenge slik at luften skal få komme ut og fylt på ca 6 liter med kjøleveske, men motoren blir varm, men ingen varme fra viften??? Motoren gikk så lenge uten at den kjølte at den gikk helt opp til rød omåde og begynte å lyse. da stoppet jeg med en gang. Har du noen ide?? Du må åpne de to lufte skruene når du lufter,og fylle etter med kjølevæske. Når det kun kommer ren kjølevæske uten bobler kan du skru de igjen.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå