Gå til innhold

Vindu går bare trinnvis ned og opp. e36 coupe

Anbefalte innlegg

Skrevet

Hei.

Har en e36 coupe der førerdøra er byttet pga bilen har vært i autovernet.

Saken er at vinduet bare går ned 2-3cm av gangen. Må trykke 10 ganger før vinduet er helt nede. Passasjervinduet går ned normalt, så har prøvd å byttet bryter men det er samme med begge bryterne.

Testet vindusheisen fra førerdøra over på passasjerdøra, å da funket den som den skal. Hva nå? Noen som har tips? I tillegg får jeg ikke vinduet justert helt optimalt. Helt inne ved speilet er det en glippe på ca 1,5mm opp til pakningen. Har justert det jeg kan, så er det slakk i vindusheisen kanskje? Noen som har vært borti dette?

Skrevet

Hei,

Kan prøve og programere endestoppene på motoren, tror du da kjører vinduet helt opp, og holder nede knappen (oppover) i noen sekunder, tror det var rundt 20? deretter kjører du i bunn og holder inne i 20? sek der også (Nedover sef).

Hadde noe lignende på takluka mi da jeg bytta GM3 modul. Den måtte lære endestoppene på nytt :)

Skrevet

Ja trodde også dette, og har prøvd (ikke i 20 sekunder da) men 3-4 sekunder hver uten at det hjelper. Hvis microbryteren i låsekassa ikke fungerer som den skal, vil man da få disse symptomene?

Skrevet
Ja trodde også dette, og har prøvd (ikke i 20 sekunder da) men 3-4 sekunder hver uten at det hjelper. Hvis microbryteren i låsekassa ikke fungerer som den skal, vil man da få disse symptomene?

Tror du bør prøve rundt 20 sek :-)

Skrevet

Får prøve det! Du vet ikke om justeringen til vinduet da? Har byttet de hvite klipsene til skinna, men alikevel hvordan jeg justerer heisen så glipper det ca 1,5mm fra pakningen og vinduet. Vinduet ligger helt inntil ved b-stolpen for å si det sånn, men ved a-stolpen så glipper det :-/

Skrevet
Får prøve det! Du vet ikke om justeringen til vinduet da? Har byttet de hvite klipsene til skinna, men alikevel hvordan jeg justerer heisen så glipper det ca 1,5mm fra pakningen og vinduet. Vinduet ligger helt inntil ved b-stolpen for å si det sånn, men ved a-stolpen så glipper det :-/

Det vet jeg desverre ikke, har aldri mekka på en sånn bil, eller vindusheis i bmw generelt :)

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...