Gå til innhold

ASC+T

SINO
 Share

Anbefalte innlegg

Leste et eller annet sted at man kunne slå motorkutt funksjonen av, slik at man kun har bremsefunksjonen igjen. Dette skulle gi noe i nærheten av diffbrems funksjon, men med full motoreffekt. For å få til dette måtte man holde ASC knappen inne i 10 sek. Prøvde dette og det eneste jeg fikk til var at lampa i dashbordet slukket, men ASC virket som vanlig. Men kunne ikke skrus av/på med bryteren lenger. Etter å hatt motoren avslått en stund funket alt som vanlig.

Noen som har prøvd og fått til det jeg prøvde på? Jeg fikk bare til en barnesikringsfunksjon som gjorde ASC umulig å slå av :D

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Når lampen slukker etter 10 sek er motorkutt funksjonen deaktivert, iallefall på min bil. Da er det kun bremsene som brukes.

Dette var nyheter for meg. Skal testes ved nærmeste anledning! Trodde bare det gikk på biler med DSC?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

På min når en holder inn knappet - så får en opp lyset på dtc er slått av og holder du litt til så får du opp antispinnmerket. Siden slukker disse to lysene og blir bare en varsel trekant. :D Ett trykk til på kanppen og alt tilbake - eller neste gang du starter bil (for your own safty)

Da går det ann og legge bilen sidelengs og burne ut dekkene om har slike lyster :D

Mulig det er litt anderledes på E6x kontra E39

Lenke til kommentar
Del på andre sider

På min når en holder inn knappet - så får en opp lyset på dtc er slått av og holder du litt til så får du opp antispinnmerket. Siden slukker disse to lysene og blir bare en varsel trekant. :D Ett trykk til på kanppen og alt tilbake - eller neste gang du starter bil (for your own safty)

Da går det ann og legge bilen sidelengs og burne ut dekkene om har slike lyster :D

Mulig det er litt anderledes på E6x kontra E39

Er et helt annet system...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Klar over at det var å dra det litt langt å kalle det diffbrems :) Har tidligere kjørt MB S124 med ASD (automatisk sperre diff) det er en helt annen opplevelse på vinterføre enn ASC+T. Inntil 100% sperre uten bremser eller motorkutt.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ja, det er rimelig heftig å kjøre med ASD. Kjørte også en Mercedes med dette, dæsken det er nice på vinteren :)

Og i kombinasjon med mercedes sin svingradius så er dette en sikker kombo mht sladd.

Dette ble såklart gjort på lukket bane :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
 Share

• Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...