Gå til innhold

M57 3,0D 184Hk Tikker ganske så høylydt, hva er feil???

Anbefalte innlegg

Skrevet

Fikk min x5 igjen fra verksted i dag, med bekjed om at kunne likesågodt bytte maskin en å feilsøke mer på den, da de ikke var sikker på hvor problemet lå!

De fant mye fin partiklet aluminiumspon i oljen etter kun 500km siden sist oljebytte.

Så det er noe alvorlig galt med enten topp eller blokk!

Km er 202000. kjørt 1200km siden kjøp. drit kjipt.

Noen som vet om noen greie plasser å bytte maskin i tyskland?

Mvh

Skrevet

Du skal vel ha noen rettigheter mtp på kjøp fra forhandler eller privatperson.

Du skal jo ikke bli loppet for masse penger, når det er en så alvorlig feil med motoren.

Skrevet

Hei hei, Har samme problem med min motor:(

Må mest sannsynlig bytte motor på egen regning, de skal feilsøke litt til først.....mener det kan være rådelager hos meg da..... begynte med tikking og nå rast motor....fikk pris på bytte motor(102800kr):(

Men jeg har en 520d.

Skrevet

Må mest sannsynlig bytte motor på egen regning, de skal feilsøke litt til først.....mener det kan være rådelager hos meg da..... begynte med tikking og nå rast motor....fikk pris på bytte motor(102800kr):(

Men jeg har en 520d.

Hvor langt hadde bilen din kjørt ?

Skrevet

Men jeg har en 520d.

Hvor langt hadde bilen din kjørt ?

121000
Skrevet

Nå er ikke jeg noen ekspert på motorlyder, men det der høres veldig ut som rådebank eller en ventil som klarer å bli løftet skikkelig. Såvidt jeg vet, så er det veldig vanskelig å høre forskjell på de 2 lydene.

• 4 weeks later...
Skrevet

Var mest sannsynlig rådebank var beskjed fra verksted, motoren gikk dårligere og dårligere når vi kjørte ned til verkstedet som lå i danmark.

Hele pakken kostet meg ca 47000kr.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...