Bmw 523iat Skrevet April 7, 2011 Forfatter Skrevet April 7, 2011 Fikk min x5 igjen fra verksted i dag, med bekjed om at kunne likesågodt bytte maskin en å feilsøke mer på den, da de ikke var sikker på hvor problemet lå! De fant mye fin partiklet aluminiumspon i oljen etter kun 500km siden sist oljebytte. Så det er noe alvorlig galt med enten topp eller blokk! Km er 202000. kjørt 1200km siden kjøp. drit kjipt. Noen som vet om noen greie plasser å bytte maskin i tyskland? Mvh
gica Skrevet April 7, 2011 Skrevet April 7, 2011 Du skal vel ha noen rettigheter mtp på kjøp fra forhandler eller privatperson. Du skal jo ikke bli loppet for masse penger, når det er en så alvorlig feil med motoren.
stigln Skrevet April 7, 2011 Skrevet April 7, 2011 Hei hei, Har samme problem med min motor:( Må mest sannsynlig bytte motor på egen regning, de skal feilsøke litt til først.....mener det kan være rådelager hos meg da..... begynte med tikking og nå rast motor....fikk pris på bytte motor(102800kr) Men jeg har en 520d.
Bmw 523iat Skrevet April 7, 2011 Forfatter Skrevet April 7, 2011 ok, kjøpt av privat person skal til tyskland der koster det ca 50000nok for å bytte til nyoverhalt motor, hvor de flytter over aggregater og innsprøytning fra den man har. Har sendt mail til han jeg kjøpte bilen av. får se hva som skjer! Her kommer link til video med tikkingen: http://www.youtube.com/watch?v=p3SlXSe9iwM
gica Skrevet April 7, 2011 Skrevet April 7, 2011 Hei hei, Har samme problem med min motor:(Må mest sannsynlig bytte motor på egen regning, de skal feilsøke litt til først.....mener det kan være rådelager hos meg da..... begynte med tikking og nå rast motor....fikk pris på bytte motor(102800kr) Men jeg har en 520d. Hvor langt hadde bilen din kjørt ?
stigln Skrevet April 7, 2011 Skrevet April 7, 2011 Hei hei, Har samme problem med min motor:(Må mest sannsynlig bytte motor på egen regning, de skal feilsøke litt til først.....mener det kan være rådelager hos meg da..... begynte med tikking og nå rast motor....fikk pris på bytte motor(102800kr) Men jeg har en 520d. Hvor langt hadde bilen din kjørt ? 121000
Otis Skrevet April 7, 2011 Skrevet April 7, 2011 Nå er ikke jeg noen ekspert på motorlyder, men det der høres veldig ut som rådebank eller en ventil som klarer å bli løftet skikkelig. Såvidt jeg vet, så er det veldig vanskelig å høre forskjell på de 2 lydene.
Bmw 523iat Skrevet Mai 5, 2011 Forfatter Skrevet Mai 5, 2011 Var mest sannsynlig rådebank var beskjed fra verksted, motoren gikk dårligere og dårligere når vi kjørte ned til verkstedet som lå i danmark. Hele pakken kostet meg ca 47000kr.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå