Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Skrevet

Hei, er det noen som har noen kjerringråd når det kommer til flensing av bremserør? Har bøyd til nye og stått i noe jævlig, men jeg får ikke flensa røra som sitter under bilen nå.. stål. Noen som vet hvordan jeg kan få konet disse uten alt for mye stress?

Skrevet
Hei, er det noen som har noen kjerringråd når det kommer til flensing av bremserør? Har bøyd til nye og stått i noe jævlig, men jeg får ikke flensa røra som sitter under bilen nå.. stål. Noen som vet hvordan jeg kan få konet disse uten alt for mye stress?

Stål røra er vanskelig å flense viss du har f.k.s biltema eller lingnene flense verktøy. Jeg bruker en hydraulist presse. er dyr men den fynker.

Eneste rådet jeg kan gi deg er å lete etter et billig alternativ som har riller e.l som holder røre skikkelig fast så det ikke glir når du legger press på, dette gjør biltema sitt. vertfall etter min erfaring.

Let litt rundt på nett.

Skrevet
du trenger ikke flense de.du får kjøpt koplinger til å skru på bremserør i stål.uten flenseverktøy...mulig de har på biltema faktisk

jaok.. skal huske på det til neste gang :) endte opp med å bytte rørene helt fram.

Skrevet
Du må jo ha flens hvis det sll bli tett, og hvorfor kjøpte du ikle flenseverktøy og kobberrør??

Akkurat det samme tenker jeg.. jeg endte opp med å bytte røra helt fram.. problemet var at jeg ikke fikk flensa stålrørene.. ;)

Skrevet

Hadde vært lettere med kobber, lettere o bøye til også, + at du for flensa det mye lettere med en overgang

Skrevet

det går, men er litt pes. Hvis du kjøper den dyreste bremserørs-kone verktøyet på biltema. Ville jo bytta til kobber/nikkel rør. Mye lettere å flense, og å bøye, samt at de ikke ruster :)

Skrevet
Bruker omtrent bare enkelt flenseverktøy og om det er fra ditt eller datt spiller liten rolle.

Er bare teknikk, og jeg flenser annet enn kobber med de også.

Jeg fikk til fine flenser når jeg hadde plass og det var kobberrør, men når jeg lå under bilen og skulle flense stålrør ble det myye knot.. :(

Skrevet

Hvorfor bøyde du det ikke til og flensa mens du hadde det ute? Mye lettere enn og knote under bilen og flense..

Skrevet
Hvorfor bøyde du det ikke til og flensa mens du hadde det ute? Mye lettere enn og knote under bilen og flense..

Fordi jeg skulle skjøte de som var under bilen fra før ;) og det var de som var av stål #-o

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...