Gå til innhold

subben kutter.. ?

Anbefalte innlegg

hei. har subwoofer i e34n. det er pioneer element og denon forsterker.

problemet er at den kutter når jeg spiller litt høyt eller det kommer skikkelig dyp bass. men forsterkeren går aldri i protect. har ikke sjekket om det er protect opplegg på den men. men den kommer igjen, også kutter den raskt igjen. (dette er kun nå det er høyt. fungerer fint ellers.)

hva kan være galt? jeg har en følelse av at forsterkeren er for liten, eller at den ikke får tak i nok strøm. kondensator kanskje som trengs?

må bare si at jeg har lite peil på bilstereo. anlegget var med bilen ... ;)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hm, hvordan kan du egentlig vite om forsterkeren ikke går i protect, siden du ikke har sett det?

Høres veeeldig ut til å være protect som slår ut.

Hvor tykk hovedstrømkabel har du til forsterkeren?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

For tynne strømledninger til forsterker.

Dårlig kontakt. (er ofte dårlig kontakt imellom jordledning og karosseri)

For låg impedans på lasten til forsterkeren

Forsterker er tildekket eller oppned (blir for varm)

For liten forsterker (blir for varm)

Oppgir du litt meir info om forsterker, sub og oppkoblimg, er det lettere å hjelpe deg.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

hmm. strømkablene er 25" tror jeg. husker ikke helt. skal sjekke jorda også ja!

forskerkeren står skrudd i siden baki der, med tilkoblingene vendende oppover. diodene på den er desverre vendt nedover, så er vanskelig å se om det er protect som slår ut. får vell ta og snu den.

skal sjekke hvilken forsterker og sub det er!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

sjekka såvidt på vei til butikken i sta. det er 20 kvadrat på stømmen. jordinga er skrudd rett vedsidenav subben med en skikkelig kabelsko. rett i karosseriet. kanskje jeg kan skal løstne den og børste vekk litt lakk under der.

det er forresten en stereo forsterker, men subben er koblet i bru eller hva det heter. altså + fra ene kanalen og - fra den andre kanalen.

vil dere ha bilder kanskje?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

I en kompis sin e30 var det ikke strømmen til subben som var problemet... var for lite strøm inn på spiller som kuttet subben i den :? med en gang vi skrudde opp lyden så slo subben seg av, la en tykkere kabel til forsterker på utsiden av bilen og fremdeles var samme problem der, og så la vi en ny kabel fra batt til spiller med sikring på selvsagt så var problemet løst 8)

kan prøve det ;)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
 Share

• Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...