Gå til innhold

førstebilen<3 E46 Coupè 2,5i. liten update s.7 :)

Anbefalte innlegg

I følge BMW er problemet med subframe disaster pga svakheter i karosseri utbedret på biler(E46) produsert etter April 2000.

Her er en kopi av E-post fra BMW

Hei,

Takk for din henvendelse til BMW Norge.

Den feilen du viser til på E46 er utbedret på modeller produsert etter april 2000.

Vennlig hilsen

------------------------------------------

BMW Group Norge

Per Kaare Halvorsen

Senior Advisor Warranty and Customer Relations

V1-R1-NO-A

Martin Lingesvei 17

PB 1

1330 Fornebu

http://www.bmw.no

-----------------------------------------------------------------------------

BMW Norge AS

Registered in: Foretaksregisteret

VAT-number 971 130 776 MVA

Board location: Martin Linges vei 17, 1367 Snarøya

-----------------------------------------------------------------------------

Lenke til kommentar
Del på andre sider

• Svar 99
  • Created
  • Siste svar

Top Posters In This Topic

Slik jeg har forstått det så kommer Subframe Disaster oftere på E36 og E46 fram til April 2000 pga en svakhet i konstruksjonen på bilen. Dette kommer da forholdsvis fort med store motorer uten så mye kraft.

Men selvfølgelig kan en få det uten at det er noen feil i utgangspunktet, men da med makt.

Var ment som en trøst i tilfelle han bare har hørt om Subframe disaster på disse modellene. O:)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

må beklage at jeg har vært litt fraværende her :P

Har ikke fått noen bilder av skaden fordi den har stått på verkstede siden jeg fikk beskjed om skaden.

Men skal prøve å få tatt noen "etter" bilder av det som har blitt reparert :)

Kommer tilbake med mer info når jeg får igjen bilen og får pratet litt ordentlig med BMW og får høre hva de har gjort osv.. ;) Da skal jeg også legge ut no bilder og kanskje en liten filmsnutt av hjemme mekka eksos :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

60k for sfd?? Du har blitt lurt... jeg fikk det på min e36, endel jobb å skru ned bakstillinga og montere alt igjen og sveiseren en 1000 lapp for jobben... så det kostet meg 1000 kr :-P kjøpte m3 forsterkinger, så det kom vel på 1500 for hele greia... gi meg 40, så hadde jeg lett fiksa det for deg! 8)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Nå ble jeg skikkelig nervøs for at jeg har dette på min 318is E36. Er det noen symptomer man kan se etter? Bilen min lager ikke noe ulyder egentlig. Merker ikke noe unormalt når jeg girer og kjører. Prøvde å se under bilen min i dag, men jeg vet jo ikke hva jeg ser etter.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ok, prøvde dette i stad når jeg var ute. Leste at noen anbefalte å prøve dette for å sjekke dette. Hadde døra åpen på bilen, men hørte ingenting annet enn motoren. Hvis noen skal ligge under å se på diffen så er det vel lurt å dra til håndbrekket skikkelig? :P

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
 Share

• Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive

• Opprett ny...