hao Skrevet September 27, 2011 Share Skrevet September 27, 2011 I følge BMW er problemet med subframe disaster pga svakheter i karosseri utbedret på biler(E46) produsert etter April 2000. Her er en kopi av E-post fra BMW Hei, Takk for din henvendelse til BMW Norge. Den feilen du viser til på E46 er utbedret på modeller produsert etter april 2000. Vennlig hilsen ------------------------------------------ BMW Group Norge Per Kaare Halvorsen Senior Advisor Warranty and Customer Relations V1-R1-NO-A Martin Lingesvei 17 PB 1 1330 Fornebu http://www.bmw.no ----------------------------------------------------------------------------- BMW Norge AS Registered in: Foretaksregisteret VAT-number 971 130 776 MVA Board location: Martin Linges vei 17, 1367 Snarøya ----------------------------------------------------------------------------- Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
316 Skrevet September 27, 2011 Share Skrevet September 27, 2011 Trenger vel ikke å gjøre NOEN TING for å "oppnå" subframe disaster... Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
hao Skrevet September 28, 2011 Share Skrevet September 28, 2011 Slik jeg har forstått det så kommer Subframe Disaster oftere på E36 og E46 fram til April 2000 pga en svakhet i konstruksjonen på bilen. Dette kommer da forholdsvis fort med store motorer uten så mye kraft. Men selvfølgelig kan en få det uten at det er noen feil i utgangspunktet, men da med makt. Var ment som en trøst i tilfelle han bare har hørt om Subframe disaster på disse modellene. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Myrvangen Skrevet September 28, 2011 Forfatter Share Skrevet September 28, 2011 må beklage at jeg har vært litt fraværende her Har ikke fått noen bilder av skaden fordi den har stått på verkstede siden jeg fikk beskjed om skaden. Men skal prøve å få tatt noen "etter" bilder av det som har blitt reparert Kommer tilbake med mer info når jeg får igjen bilen og får pratet litt ordentlig med BMW og får høre hva de har gjort osv.. Da skal jeg også legge ut no bilder og kanskje en liten filmsnutt av hjemme mekka eksos Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
///Mysild Skrevet September 28, 2011 Share Skrevet September 28, 2011 60k for sfd?? Du har blitt lurt... jeg fikk det på min e36, endel jobb å skru ned bakstillinga og montere alt igjen og sveiseren en 1000 lapp for jobben... så det kostet meg 1000 kr kjøpte m3 forsterkinger, så det kom vel på 1500 for hele greia... gi meg 40, så hadde jeg lett fiksa det for deg! Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Myrvangen Skrevet September 29, 2011 Forfatter Share Skrevet September 29, 2011 jeg har vel igrunn ikke blitt lurt, da BMW selv dekker det meste av skaden. sitter igjen med en regning på en 5-6 tusen. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
///Mysild Skrevet September 29, 2011 Share Skrevet September 29, 2011 da lurer de segselv du skjønte poenget... Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
OLEZZ Skrevet September 29, 2011 Share Skrevet September 29, 2011 i.o.m at skaden er på 60k, så er vel sikkert hele innfestninga borte / ødelagt, slik at det ikke hjelper å bare sveise inn forsterkningsplater. Bare de platene er jo grei skuring. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
///Mysild Skrevet September 29, 2011 Share Skrevet September 29, 2011 jeg hadde et helt løst, og et som var 90% løst... Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Thewiz Skrevet September 30, 2011 Share Skrevet September 30, 2011 Nå ble jeg skikkelig nervøs for at jeg har dette på min 318is E36. Er det noen symptomer man kan se etter? Bilen min lager ikke noe ulyder egentlig. Merker ikke noe unormalt når jeg girer og kjører. Prøvde å se under bilen min i dag, men jeg vet jo ikke hva jeg ser etter. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
///Mysild Skrevet September 30, 2011 Share Skrevet September 30, 2011 enkleste, sett bilen i revers og jokk på kløtsjen... hører du dunking/smelling ifra diffens "hus", kan det være symptomer... enda bedre er det om du får noen andre til å jokke, men du er bak bilen og ser på diffen... Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Thewiz Skrevet September 30, 2011 Share Skrevet September 30, 2011 Ok, prøvde dette i stad når jeg var ute. Leste at noen anbefalte å prøve dette for å sjekke dette. Hadde døra åpen på bilen, men hørte ingenting annet enn motoren. Hvis noen skal ligge under å se på diffen så er det vel lurt å dra til håndbrekket skikkelig? Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
///Mysild Skrevet September 30, 2011 Share Skrevet September 30, 2011 du skal ikke ligge under smarten du skal stå bak, og når de jokker på kløtsjen, skal de ikke rygge, de skal jokke Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Espen02E30 Skrevet September 30, 2011 Share Skrevet September 30, 2011 Jeg hadde denne lyden i min og det var selve diffen (slakk i inngående aksel mot kronhjul), har byttet denne nå så er lyden borte. Slike lyder kan jo komme av dårlige foringer også. De beste er nok å komme seg under bilen så en får sjekket skikkelig. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Espen02E30 Skrevet September 30, 2011 Share Skrevet September 30, 2011 Hvilket BMW verksted har du brukt slik at du fikk dekket dette egentlig? Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå