Gå til innhold

bmw E34 525td tar ikke gass respons ved start

Anbefalte innlegg

Skrevet

som topic sier så starter bilen, avogtil så reagerer denn ikke ved gasspådrag, kan være slik ett øyeblikk etter den har startet, så kommer den plutselig.. merkelige greier, har hatt dette lenge, men har egentli aldri plaget meg..

har også ett problem med at det er lite varme i varmeapparatet ved lavt turtall(under 2000omdr), er dette viskosekoplingen som fusker??

mvh

Raymond

Skrevet

Diesel, sant? Ingen motorlampe, ingen lampe for vann i filter? (om bmw har dette) Jeg tenker med en gang enten lekk i diesel eller vakuum slanger til og fra dieselfilter, eller lekk til agr, map sensor etc... kan jo også være tett dieselfilter?

Eventuelt let etter feilkoder, letteste måten å gå frem uansett!

Lite varme i varmeapparat og driftsvarm motor? Tenker heller termostat...

Skrevet

Riktig driftstemperatur så er temostat OK

Lufting,lufting og atter lufting :wink:

Diesel har jeg ellers liten peiling på :(

Her er en link der det helt sikkert står, ellers så er denne TRF-Racing rette person å spørre

Her en guide fra han :wink:

viewtopic.php?f=1&t=177720&hilit=diesel

Skrevet
Riktig driftstemperatur så er temostat OK

Lufting,lufting og atter lufting :wink:

Var ment som et spørsmål, om motoren var driftsvarm :)

Men om det ikke har vært gjort noe som inngår å bytte kjøleveske, eller åpne kjøleanlegget er det jo en annen grunn til at det har kommet luft...

Skrevet

bytta kjøleveske og termostat for ca 2 år siden så skal ikke være luft.

problemet er akkurat kommet. er jo bare under 2000 omdr. er fin varme over 2000 omdr...

Er diesel ja.. ingen feilkoder eller lys som kommer på, er bare at den starter men reagerer ikke når du gir gass.. kommer litt etterhvert hvis man holder pedalen i bunn en stund.... merkelige greier, er bare avogtil, har vært slik i mange år...

Skrevet
bytta kjøleveske og termostat for ca 2 år siden så skal ikke være luft

95% sikker på at du har luft i kjølesystemet ditt :lecture:

Skrevet

lite varme kan være kupe filter eller sirkulasjonspumpe under vannventilene pumpen heder den ryker (plasten sprekker)

kjølesystemet er selvluftene på disse motorene\bilene med m51 iallefall er min 95mod det.:)

hvordan går motor når den har startet? fint og jamt eller harker den mye?

Skrevet

M51 har i utgangspunktet selvluftende system, men det er ikke alltid det fungerer som det skal. man lufter som på alle andre biler.

Du må beskrive mer nøye hva som skjer når du gir gass (og motoren ikke reagerer), skjer det absolutt ingeting, som om gass potetiometeret er koblet fra? eller skjer det noe, men så lite at du velger å si at det ikke skjer noe?

uansett, sjekk dieseltilførsel og trykk på mateside.

Skrevet

skjer absolutt ingenting! det merkelige er at det kan gå måneder mellom hver gang dette skjer....

bilen starter fint og går greit men litt rart.., neten som den ikke får nok diesel eller noe...

holder jeg gassen inne lenge hender det at den øker turtallet etter en stund, nesten som den ikke går på alle sylindrene..så dør den når jeg slipper gassen... holder jeg på en stund så kommer den til slutt og går pent.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...