Gå til innhold

BMW 520iAT E39 prosjektet mitt :)

Share

Anbefalte innlegg

Skal hente en 99mod 520iAT i mai og tenkte å piffe den opp litt etterhvert. For å få litt innspill og inspirasjon så lager jeg denne tråden:)

Her e ett par bilder av av kjerra sånn som den ser ut idag:

84vlfwj9bzc0vnlffsdh_thumb.jpg 5tzmnxo3zruwrbu75p89_thumb.jpg fxjv5vn25swzz7rir8o1_thumb.jpg

z973z1kzbx4qyhpvcsnm_thumb.jpg

Vurdere å putte felgene som jeg har brukt på E34en på denne bilen. Liker borbet A felgene, den brede kanten og enkle look'en. De er begynt å bli litt slitt så vurderer å lakke midten i farge med bilen og så kromme kanten eller bare pusse ned og gå over kanten med autosol. Er bare 8,5x17 men burde la seg gjøre å putte 235 dekk på de?

Blir endel stereobygging regner jeg med, liker god lyd, god musikk skal føles like mye som du hører den :D

Allerede kjøpt inn dynavin spilleren fra Jeff i USA har en 4 kanaler og ei monoblokk, 2x12" i kasse , 5,5" og 7x10" høytalere alt e kenwood. Begynner å bli noen år men regner med at det holder enda ei stund. Litt usikker på hvordan jeg skal montere 7x10" høytalerne, ingen hatthylle å snakke om i en stasjonsvogn så blir vel nødt å lage kasse til de...

Har også en 15farad kondensator som jeg kjøpte brukt av en som vant minste klassen i NM i bilstereo, han kjøpte kondensator ifra USA og stampet unna alt av anlegg for 50% av nyverdi etter å ha vunnet NM og jeg va så heldig å få kloa i kondensatoren. Den er stor nok til å drive det meste av forsterkere. Bare litt bekymret for batteriet mitt. Mulig at jeg må bytte det ut etterhvert og dynamoen i samme slengen....

Første jeg ser på bildene av kjerra jeg skal hente er de stygge gule lyktene overalt på bilen så har bestillt nye LED baklykter, nye glass til fronten(skal legge inn xenon i begge lyktene foran) og sideblinkere

Hva som er gjort til nå:

Dynavin spiller

LED baklys

Sotede lykter foran

Sotede sideblinkere

M-style pedaler

angel eyes

Liten facelift, endelig kvitt de stygge blinklysene :D

6hvf0ler7jx5l7uelgwu_thumb.jpg e1y8u5xpopl9ivktkskn_thumb.jpg

Angel Eyes

s1sv4hvd9k5mern34t1c_thumb.jpg

Synes ikke tre-interiør i biler er noe fint så va godt å få på plass litt Carbon :D

93mg1hrj0d564gedwmpe_thumb.jpg m00a9crmvsx2p9112jbu_thumb.jpg e02ptivegbvvhdvg5zro_thumb.jpg

Dynavin spillern med tomtom installert

pa3ix5em866sq7ntqbgq_thumb.jpg t3wqgecc8kh8r5x70w0s_thumb.jpg

Takk til Flextron for hjelp med installasjon av lykter og carbon :)

På planleggingstadiet:

xenon lys i fronten

LED lys innvendig i kupeen og bak i bilen

Ny front

Litt usikker på hvilket stylingkit jeg skal gå for, M5 er fint men nesten alle har jo det, vil ha noe litt diskre som ingen andre har helst :)

ho14olal2y3calad0zg6_thumb.jpg

itqb7bt3ymexpkvf6qvs_thumb.gif

u0ry16m5gzbh7cb5omyc_thumb.jpg

jsnuddtwccp0d5qsmvzu_thumb.jpeg

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Tipper jeg kommer til å ende på 235 til slutt, må bare kjøre "opp" de 16" sommerdekkene som følger med bilen. Har tenkt å hive vinterdekk på de felgene. Hva slags dim passer til 16" felger?

Er også på jakt etter gummimatter o.l til bagasjerommet og foran i dørken på bilen. Sett litt på ebay men finner ikke noen jeg liker...

8j0u4xd1bxh9skhl0wsr_thumb.jpg

Lenke til kommentar
Del på andre sider

• 2 months later...
  • 3 weeks later...

Endelig noe nytt å melde her, fått på det meste av tingene jeg hadde liggende. nå gjenstår vel bare å koble til anlegget. borbet A felgene som har fulgt meg helt siden jeg kjøpte den forrige E34en passer ikke på denne bilen. Det er skikkelig tight fit, såpass tight at jeg må omtrent true den på plass og trygle og be for å få av hjulet igjen så vet ikke helt hva jeg skal gjøre. Vil det hjelpe å gå over med en stålbørste på felgen og på navet på bilen? Det er ikke mye om å gjøre for at det passer.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Endelig noe nytt å melde her, fått på det meste av tingene jeg hadde liggende. nå gjenstår vel bare å koble til anlegget. borbet A felgene som har fulgt meg helt siden jeg kjøpte den forrige E34en passer ikke på denne bilen. Det er skikkelig tight fit, såpass tight at jeg må omtrent true den på plass og trygle og be for å få av hjulet igjen så vet ikke helt hva jeg skal gjøre. Vil det hjelpe å gå over med en stålbørste på felgen og på navet på bilen? Det er ikke mye om å gjøre for at det passer.

e39 må ha større navåpning enn e34 da.. er 74,1mm på e39 og e34 har 72,6mm

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
 Share

• Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...