engen90 Skrevet April 27, 2011 Forfatter Skrevet April 27, 2011 Da har jeg prøvd ny veivsensor igjen og har fått ett nøkk etter det. Det kuttet faktisk motoren i 2-3 sekunder. Litt skummelt når man kjører i en tunnel og er sikker på at motoren stopper Så har jeg målt på tempsensoren. Fikk ca. 250 ohm nesten på 90 grader 320 ohm på streker før 90 grader streken og 400 når den var rett over det blå. Så den er nok i orden. Men skal prøve og måle på ledningene til styreenheten en gang i tilfelle det er dårlig kobling der et sted.
engen90 Skrevet Juni 13, 2011 Forfatter Skrevet Juni 13, 2011 Nå har jeg endelig finni ut hvorfor den ikke ville over 5500 rpm på fullgass. Måtte bare stramme fjøra på lmm'n. Virker jo egentlig ganske logiskt når man finner ut av det da blandinga var så feit at den lagde mye svartrøyk. Etter at jeg fikk prøvd meg litt framm ente jeg med å stramme den 6 hakk så skal jeg prøve å kjøre litt og skjekke om fargen på pluggene blir grei. Fortsatt fått disse "nøkka" innimellom, men ganske sjeldent så får se hvor mye jeg gidder å legge i det. Er så slit og feilsøke når det bare er det et par sekunder.
engen90 Skrevet Juni 17, 2011 Forfatter Skrevet Juni 17, 2011 Etter å ha kjørt litt nå merker jeg at den fortsatt "henger" igjenn litt når den kommer over 5000 rpm og lager fortsatt noe svartrøyk. Co skruen er justert helt ned for der var tomgangen best. Når co skruen er helt i bånn har man vel den feiteste blandinga? Så det jeg egentlig lurer på er om 6 hakk er mye å justere så det kanskje er noe annet som er feil også. Eller om jeg skal justere mer på lmm. Tror jeg har lest om noen her som justerte kun 2 hakk og så var lmm'n ok, men var noen andre symtomer da.
CV-Erik Skrevet Juni 17, 2011 Skrevet Juni 17, 2011 Hmm... min vil heller ikke over 5500rpm! Det er en 320. Den går til 6500 etter du stramma lmm altså?
Simon S Arvesen Skrevet Juni 17, 2011 Skrevet Juni 17, 2011 Bytt LMM, og stramme selv blir aldri bra.
engen90 Skrevet Juni 17, 2011 Forfatter Skrevet Juni 17, 2011 Hmm... min vil heller ikke over 5500rpm! Det er en 320.Den går til 6500 etter du stramma lmm altså? Gjorde det, men er ikke helt bra forde som sagt. Men virker det som din får for mye bensin da? Bytt LMM, og stramme selv blir aldri bra. Blir kanskje nødt til det, men tenkte og prøve meg fram litt først. Hadde egentlig tenkt til å prøve og kjøre med en 4 gass måler og justere etter det, men har ikke tilgang til det før til uka en gang.
CV-Erik Skrevet Juni 17, 2011 Skrevet Juni 17, 2011 Iblant kommer det svart eksos ja! Men er litt random. Har sikkert litt å gjøre med hvor lenge den har stått på tomgang osv vil jeg tro. Til vanlig er det bare mye blå røyk I høst hadde jeg en del problemer med SYK fusking også... helt syke rykk og napp! Men det ga seg plutselig...
engen90 Skrevet Juni 17, 2011 Forfatter Skrevet Juni 17, 2011 Hmm, vanskelig å si om det er samme problem på din kan jo være så mangt egentlig, men det går jo ann å prøve og justere litt på den. Bare husk å lag et merke på hvor måleren stod. Men jeg ville målt tempføleren først om du tror den får for mye bensin. Skal ligge mellom 300-400 ohm når kjølevannet er på 50-80 grader.
engen90 Skrevet Juni 17, 2011 Forfatter Skrevet Juni 17, 2011 Skulle ta en liten tur med bilen istad og da blei den værre og værre mtp. at den spærra. Kunne tilslutt ikke ha fullgass da den kun fikk rundt 2000 rpm i fri :S Men etter at tenninga var skrudd av og på blei den helt fin igjen. Målte på bensinpumpa og fant ut at den hadde 2 volt i spenningsfall på plussiden så la opp en provisorisk kabel fra batteriet. Saken blei ikke bedre, men når den begynner å gå dårlig nå er det ved og skru pumpa av og på som får motoren til og funke fint igjen. Har da to teorier på dette: 1: Det er så mye dritt i tanken at når den har kjørt litt tettes pumpa litt av dette, men når jeg skrur den av og på så forsvinner vakumet litt og dritten forsvinner fra pumpa så den forsyner nok bensin. 2: Børstene begynner å få dårlig kontakt så når jeg skrur pumpa av og på blir det litt som å slå i pumpa for å få den igang igjen. Forbanna drit at dette måtte skje nå, skal jo på e30 treffet i mårra
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå