Gå til innhold

Hvorfor M

RemiE39
 Share

Anbefalte innlegg

• Svar 111
  • Created
  • Siste svar

Top Posters In This Topic

Jeg er uenig, E46 er tyngre og mindre innvolverende.

Hva med siste M3 da.. Den er jo enda tyngre og enda større.. Ikke mye "gocart" følese igjen i ///M bilene lenger desverre.

Har du prøvd e92 M3'n?

Bare spør fordi det virker som veldig mange velger å angripe den nye M3'n uten noe spesielt gode argumenter ombord.

Det er vel ikke strengt tatt negativt å kunne nyte god komfort gjennom sentrum, for så å gnikke litt på sportsknappen, sidelengs bortover E6?

Nå må vi ikke glemme hva BMW er kjent for.

Herlig balansegang mellom komfort og sportslighet. Om man er ute etter rendyrket sport, så får man kjøpe seg en Ferrari :P

Om 30 år er vel E92 M3 det "kuleste" i gata, tenker jeg.....

E92 M3 er tyngre og mer komfortabel enn E46 m3 jonr. Les de første testene når folk hadde E46 M3 friskt i minne. ta en titt på Evo.co.uk og søk der.

Etterhvert som minnene om E46 m3 bleket og den ikke var en "målestokk" lenger bedret kritikken seg, fordi BMW er bedre enn konkurrentene på kjøreegenskaper.

Men som et skarpt verktøy har den myknet litt.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Endre: Hvis det er så plagsomt for deg å eie den M3-en, så kan jeg gjerne overta den vederlagsfritt :mrgreen:

har aldri sagt den er plagsom.

Til mitt bruk passer den perfekt, men jeg er ikke så blåøyd at jeg ikke ser at både forgjenger og etterfølger var bedre.

Men, E36 M3 er nok det som gir mest morro for pengene.

Problemet med E 36 i mine øyne:

- Mindre vellykket design

- Billige løsninger og materialer

- For komfortrettet

- For tung

- SMG 1 er en vits.

E30 er en legende fortsatt, og vil for all tid være det. Den var laget for racing, og vant MYE. Det er også en fantastisk morsom bil å kjøre på bane, som er veldig tilgivende. Selv bestemor kan kjøre fort i en E30 M3.

E46 har mye bedre løsninger på en del tekniske detaljer, virker som blårussen har blitt holdt unna i større grad (kom sterkere tilbake ved E90.:/) så kvalitetsfølelsen er mye bedre. Men den er fortsatt for tung! Orginalunderstell fungerer dog mye bedre, og SMG kassen fungerer flott!

Jeg er dog veldig uenig i at S54 er overlegen S50B32! de 20 hestene merkes omtrent ikke i praksis. Men den er litt mer fleksibel..

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hørtes ut som det var en sann pine sånn som du rakket ned på den. Jeg ville hvertfall aldri hatt en bil jeg hadde følt sånn for.

Løpsbilen E30 M3 er jo noe helt annet en gatebil versjonen. Sistnevnte er "noe" undermotorisert, men ellers er jeg enig i at det er en knallbil.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Du ser ikke noe som kunne vært bedre på din bil, som er bedre på andre biler?

Når man ikke har ubegrenset med resurser, så må man gjerne inngå kompromiss. Bilen jeg har lyst på finnes ikke, og jeg har ikke råd til å bygge den. Men det er en E82 med hissig sugemotor (gjerne firesylindret) lav vekt og bra understell og bremser.

Mitt kompromiss er E36 M3 da de gir en del ytelser for en langt rimeligere sum, men E36 har jeg aldri likt.

Uenig ang E30 M3, da den kom hadde den ikke dårligere egenskaper enn konkurrentene, heller tvert imot. Det var også overraskende mye likt på løpsmodellene og gateutgaven.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Joda, klart det. Syns bare du var voldsom negativ mot egen bil. Kan godt hende det bare hørtes verre ut enn det er.

Mye likt ja, men i litt andre dimensjoner (naturlig nok). Ellers enig.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
 Share

• Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive

• Opprett ny...