Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Skrevet

Har fått kjøpt meg mer sveisegass nå, så fikk tatt ei økt på bilen i dag :)

Fikk sveist på et rør mellom tårna bak:

DSC00803.jpg

Coiloversene mine ser ca slik ut:

DSC00804.jpg

DSC00806.jpg

DSC00807.jpg

Skal få tatt noen bedre bilder etter jeg har "overhalt" dem. Skal pusse gjengene, og smøre med høytempbestandig kobberpasta. Eller er det noe annet som er bra å bruke på gjengene?

Er igang med å lage meg en bensintank eller fuelcell om du vil. Har ikke sveiset alu før jeg begynte med denne tanken. Er til nå brukt mig apparat, men tenkte å prøve på å bruke tig på resten. Var noen porer i sveisen til å begynne med, men alle skal være tettet igjen nå..

DSC00808.jpg

Ser for meg at den blir stående slik:

DSC00813.jpg

Har også sveiset på en "avstiver" som bensintanken kan ligge på.. Skal selvfølgelig legge en tynn plate over også. Den tåler at jeg går på den, så da tåler den tanken også :P

DSC00818.jpg

• Svar 40
  • Created
  • Siste svar

Top Posters In This Topic

Skrevet

nå skal ikke eg belære deg med sveising av alu, er langt ifra noen verdensmester selv..

men tror eg ville øvd meg på tig sveis også sveist med det på tanken

Er utrolig lett bare man prøver litt og resultatet blir jo veldig bra;)

Fikk sveise mye alu med tig på skolen..desverre veldig ute av trening da dette er en treningssak..:/

Skrevet
nå skal ikke eg belære deg med sveising av alu, er langt ifra noen verdensmester selv..

men tror eg ville øvd meg på tig sveis også sveist med det på tanken

Er utrolig lett bare man prøver litt og resultatet blir jo veldig bra;)

Fikk sveise mye alu med tig på skolen..desverre veldig ute av trening da dette er en treningssak..:/

Ja, tror også det er løsningen. Er vell også lettere å få en tett sveis med tig?!

Har såvidt prøvd meg på å tigge stål, og synes nesten det er letter enn å sveise med mig :P og selv uten serlig erfaring, så blir det som du sier et bra resultat!

Får slange til tig apparatet på jobb nå til uka, så satser på å få brukt den litt :)

Skrevet

Ja, vil tro det..Sveiste diesel tanker på 400 L på skolen..eg brukte tig, mens andre prøvde mig, tig ble mye bedre og tett, handler i grunn bare om å forberede rett og riktig strøm osv..så kommer resten med;) Har faktisk selv ikke prøvd på vanlig stål, veldig lyst å teste..!

Skal selv handle slangepakke til apparatet hjemme.. "kjekt å ha":D

Blir bra bilen etterhvert da!;D er så gira på 2 dørs e30 preface selv!

Skrevet

Tig er mye lettere å håndtere på alu og, siden det sveiser mye kaldere.

Tror ikke jeg ville brukt kobberpasta på coiloverne dine, det trekker til seg både støv og vann.

Skrevet
Tig er mye lettere å håndtere på alu og, siden det sveiser mye kaldere.

Tror ikke jeg ville brukt kobberpasta på coiloverne dine, det trekker til seg både støv og vann.

Oki :) gleder meg til å prøve! Skal være ac/dc apparat vi har på jobb, men er ikke helt sikker.. Men det finner jeg raskt ut når vi får den nye slangepakken som er bestilt :)

Har du forslag til hva som er bra å ha på gjengene?

Bak er det ikke så farlig, da dem er i rustfritt. Men forrann er det værre :? Tipper at dem kommer til å ruste første dagen i bruk hvis jeg ikke har noe på gjengene..

Skrevet
håper du skal ha flere "kammer" inne i tanken slik at ikke besinen kan fly rundt forbi i krappe og raske svinger !

Ja, skal lage "skott" slik som er på drivstofftanker på båter.. Tenkte også på skum, men siden det funker godt på båter med kammer, så bør det funke i bil også :D

• 2 weeks later...
Skrevet

Fikk gjort litt i forige uke, og nå i helga :)

Jeg er igang med å lage ei plate til å ha i bagasjerommet.

DSC00820.jpg

Slik blir det med tanken oppi:

DSC00821.jpg

Har laget en løsning til bensinpumpa som jeg ikke har sett noen andre gjøre. Jeg har laget et luftinntak til bensinpumpa for å få kjøling. Pumpa utvikler jo mye varme, og varm bensin er jo ikke bra. Så blir spennende å se om det kan fungere bra :) Jeg har også litt forhøyning på bakluka, så lufta kommer ut også. Når jeg kjøpte pumpa, så var planen turbobygg. Den blir jo overkill på org motor, men satser på at det blir bruk for den etter hvert :D

DSC00826.jpg

DSC00828.jpg

Satt på en netting i åpningen, er ikke sikkert dette er vits i, men bedre å være på sikre siden..

DSC00829.jpg

Er også igang med å modde litt på bærearmene bak. Skal jo ha 535 nav bak, så må flytte festet til coiloveren lenger bak. Laget meg en slags jigg om du vil for å få lik avstand på begge sider.

DSC00834.jpg

Ferdig sveiset:

DSC00836.jpg

Har også lagt på en liten platebit på hver side av der hvor stabbstaget er festet. Glemte å ta bilde av dette når det var ferdig, er kun plate på ene sida på bildet:

DSC00838.jpg

Laget også en forsterkning ut til festet for coiloveren. Blir jo ekstra belastning på dette punktet, når festet er flyttet 30mm lenger ut fra bærearmen.

DSC00840.jpg

DSC00841.jpg

Sveiset også på en avstiver mellom innfestningene mot traversen, men glemte å ta bilde av dette.

Har fått lakert begge traversene og alle 4 bærearmene i ettermiddag, men har ikke tatt bilder av det ferdige resultatet enda :?

Håper på tilbakemeldinger og konstruktiv kritikk! :applause:

Skrevet
Se det ja,nærmer seg noe nå..Ser bra ut..

Nærmer seg sommer og..når tror du at du er klar ca ?

Takk :)

Ja, hjelper veldig på arbeidslysten også med litt fin vær og bedre temperatur! Satser på å få kjørt litt iløpet av mai, men kommer ikke til å være ferdig til da.. Tar utseende litt etterhvert :P

Skrevet

Nå er understellet ferdig lakka :) Er som dere ser en litt uvanlig farge jeg har lakert det i, men tror det kan bli stilig! Hvis jeg vil ha det svart, er det jo bare å sprøyte på tectyl..

Traversforingene er i aluminium. Har også fått pressa i foringene i bærearmene, er polyuretan 75D. Satser på at det er passelig stivt! Vil ikke ha alu der, for noen plasser er det greit at det gir litt etter. Brukte faktsik skrustikka og gummihammer for å få i disse foringene :P Var veldig mye enklere enn å begynne med verkstedspressa..

DSC00850.jpg

DSC00852.jpg

DSC00853.jpg

DSC00855.jpg

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive

• Opprett ny...