AronG Skrevet Juni 1, 2011 Forfatter Share Skrevet Juni 1, 2011 Ingen interesserte?? Må ha penger, så selger den snart i deler..! Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Bjørn Kjetil Skrevet Juni 1, 2011 Share Skrevet Juni 1, 2011 si ifra hvis du selger i deler!! Er intressert i motor, ledningsnett og girkasse Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
AronG Skrevet Juni 1, 2011 Forfatter Share Skrevet Juni 1, 2011 Har bud på 15.000 for motor, girkassa, m20-starter og svinghjul, ein sleten sinter-clutch med zachs-trykkplate, ledningsnett, hjerne, innsug, 465-dyser, heftigere coiler, intercooler og rør, dump-ventil, eksosmanifold med ekstern waste-gate og turbo, 3" eksos med 2stk magnaflow potter. Vil helst selga bilen i ett, så kjem da noken å tar heile bilen før eg begynner å plukke den så selger eg den unna.. Ellers står det på nye Hella DE-lykter med xenon-kit, strøkne sorte M5-stoler framme og bak med varme i framsetene. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Bjørn Kjetil Skrevet Juni 1, 2011 Share Skrevet Juni 1, 2011 Har bud på 15.000 for motor, girkassa, m20-starter og svinghjul, ein sleten sinter-clutch med zachs-trykkplate, ledningsnett, hjerne, innsug, 465-dyser, heftigere coiler, intercooler og rør, dump-ventil, eksosmanifold med ekstern waste-gate og turbo, 3" eksos med 2stk magnaflow potter. Vil helst selga bilen i ett, så kjem da noken å tar heile bilen før eg begynner å plukke den så selger eg den unna.. Ellers står det på nye Hella DE-lykter med xenon-kit, strøkne sorte M5-stoler framme og bak med varme i framsetene. ok åssen er motoren? frisk? bruker vann ell unormalt mye olje, tikking, osv??? Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
AronG Skrevet Juni 4, 2011 Forfatter Share Skrevet Juni 4, 2011 Toppen blei overhalt når det blei bygd turbo, men bunndelen blei ikkje gjort noke med meiner eg. Bruker ikkje vann eller olje, tikker ikkje heller.. Einaste olje som går med er den som lekker ut via oljelekkasjene. Ryker ikkje blått eller kvitt i eksosen, men ryker svart akkurat før ladetrykket kommer iom den får alt for masse bensin. Var ute å testa litt her i forgårs, og låg merke til at han kaster ut bensindamp av oljepåfyllingslokket. Teorien vår på dette er at registeret står skeivt pga den tykke toppakninga, at ventilen ikkje lukker heilt når stempelet er oppe, eller at eine ventiltetningen er dårlig. Blåser liksom ut i takt med 1 sylinder. Det er ikkje bensin eller vann i olja, og når det ikkje går olje ut i eksosen, så er vel stempel-ringene okei? Kan den teorien stemme, eller er eg heilt på tur..? Men motoren går heilt greit, spant laust på 4. på vått når eg fekk ladetrykk.. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Bjørn Kjetil Skrevet Juni 6, 2011 Share Skrevet Juni 6, 2011 Toppen blei overhalt når det blei bygd turbo, men bunndelen blei ikkje gjort noke med meiner eg. Bruker ikkje vann eller olje, tikker ikkje heller.. Einaste olje som går med er den som lekker ut via oljelekkasjene. Ryker ikkje blått eller kvitt i eksosen, men ryker svart akkurat før ladetrykket kommer iom den får alt for masse bensin. Var ute å testa litt her i forgårs, og låg merke til at han kaster ut bensindamp av oljepåfyllingslokket. Teorien vår på dette er at registeret står skeivt pga den tykke toppakninga, at ventilen ikkje lukker heilt når stempelet er oppe, eller at eine ventiltetningen er dårlig. Blåser liksom ut i takt med 1 sylinder. Det er ikkje bensin eller vann i olja, og når det ikkje går olje ut i eksosen, så er vel stempel-ringene okei? Kan den teorien stemme, eller er eg heilt på tur..? Men motoren går heilt greit, spant laust på 4. på vått når eg fekk ladetrykk.. Mulig det begynner og bli dårlige stempelringer på det ene stemplet. Kan jo kontrollere dette ved og ta en kompresjonstest. Min teori er at forbrenninstrykket passerer stemplet ned i bunnpannen og opp igjen via oljereturkanalene og ut av oljepåfyllingslokket. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
AronG Skrevet Juni 15, 2011 Forfatter Share Skrevet Juni 15, 2011 Har omsider etter masse jobbing fått tatt komptest: Syl 1: 8.2 Syl 2: 12.2 Syl 3: 11 Syl 4: 11 Syl 5: 11 Syl 6: 11 Ryker som sagt ikkje av eksosen og lukter ikkje bensin av olja, så dårlig tetning på syl 1? Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
bergeee Skrevet Juni 16, 2011 Share Skrevet Juni 16, 2011 dårlig stempelringer på sylinder 1 ser det ut som:) det er kjedelig:( Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Bjørn Kjetil Skrevet Juni 16, 2011 Share Skrevet Juni 16, 2011 dårlig stempelringer på sylinder 1 ser det ut som:) det er kjedelig:( Jepp ser sånn ut da Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
BimmerAnders Skrevet Juni 16, 2011 Share Skrevet Juni 16, 2011 Er det mye arbeid for å fikse dette? Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
bergeee Skrevet Juni 16, 2011 Share Skrevet Juni 16, 2011 enkleste er vell og ta ut motoren, ta ut veiva med stempler og råder på og bytte sånn:) Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
AronG Skrevet Juni 25, 2011 Forfatter Share Skrevet Juni 25, 2011 Ny pris - 40.000! Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
AronG Skrevet Juli 11, 2011 Forfatter Share Skrevet Juli 11, 2011 bump Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
M|Fjeld Skrevet Juli 16, 2011 Share Skrevet Juli 16, 2011 Heisann! Bytte? http://bil.autodb.no/?_cmd=results&xBra ... mId1349362 Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
AronG Skrevet Juli 17, 2011 Forfatter Share Skrevet Juli 17, 2011 Heisann!Bytte? http://bil.autodb.no/?_cmd=results&xBra ... mId1349362 PM sendt Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå