Robin L Skrevet Mars 11, 2011 Skrevet Mars 11, 2011 hehe, jo takk. blir vell værre å få det godkjent tror jeg. men men. har jo kompressoren allerede så blir jo ikke så kostbart men til ot: kjør på med byttingen. du vil ikke angre! er syk forskjell til 2,8n. bruker ikke så mye fuel heller da den drar mye lettere. herlig bunndrag i forholdt også. men kan kanskje være lurt og bytte girkasse og clutch med det samme
///Naitsirk Skrevet Mars 11, 2011 Skrevet Mars 11, 2011 har en liten drøm om å sette 2,8 med m50 innsug og kompressor i min e34 da begynner det å flytte på seg Jeg har motoren, men den skal i en compact da Ikke en tung e34
E-39 Skrevet Mars 11, 2011 Forfatter Skrevet Mars 11, 2011 har en liten drøm om å sette 2,8 med m50 innsug og kompressor i min e34 da begynner det å flytte på seg Jeg har motoren, men den skal i en compact da Ikke en tung e34 Det kommer til å gå sykt bra
E-39 Skrevet Mars 11, 2011 Forfatter Skrevet Mars 11, 2011 hehe, jo takk. blir vell værre å få det godkjent tror jeg. men men. har jo kompressoren allerede så blir jo ikke så kostbart men til ot: kjør på med byttingen. du vil ikke angre! er syk forskjell til 2,8n. bruker ikke så mye fuel heller da den drar mye lettere. herlig bunndrag i forholdt også. men kan kanskje være lurt og bytte girkasse og clutch med det samme Girkassa på 528 er mere langbeint enn på 520 kan det være der det ligger? eller tåler clutch og gir mindre i 520 med 528 motor?
///Naitsirk Skrevet Mars 11, 2011 Skrevet Mars 11, 2011 2,0 og 2,8 kassene er nesten identisk gira. Er litt forskjell på 1,2 og 4. gir men det er lite. F.eks er 1. gir på 2,0 kassa 4,23 mens den er 4,20 på 2,8 kassa. Fysisk derimot er det stor forskjell på dem...setter du dem ved siden av hverandre ser 2,0 kassa veldig spinkel ut. 2,8 kassa er laget av ZF som er kjent for å lage solide og holdbare kasser. 2,0 er getrag kasse..har selv hærja og kjørt 300hk på slik kasse uten at den tok noen skader av det så effekten fra en standard 2,8 vil jeg tru den skal klare fint Dette gjelder manuelle kasser selvfølgelig.. Når det gjelder clutch er 2,0 228mm mens 2,8 er 240mm..ville nok valgt å bruke 2,8 her. Kjedelig om det skulle slurre.
WilliamsF1 Skrevet Mars 11, 2011 Skrevet Mars 11, 2011 slenger inn et spm jeg og.kan 520 kassa brukes på 528 motoren?? tenker på samme operasjonen på min E39 siden 520 motoren har rulla 300000. Hvis du har steptronic kan du bruke den, men vil ikke få den godkjent. Steptronickassen i E39 520 tåler 315NM, mens motor leverer 285nm når den var ny, de fleste har nok mistet noe effekt over årenes løp. Har ikke sjekket manuellkassene til 520 285nm i en original 520?? hørtes 100nm for mye ut egentig. men bryr bt virkelig seg så hardt om girkassa/ drivverk ikke er laget for 2,8 da? ryker dette, stopper jo bilen. er ikke lik at alle 4 hjula løsner liksom... 285NM er 2.8Literen han vurderer å sette inn, så sa jeg at det skulle gå greit da den kassen tåler 315NM Har ikke sjekket med drivverket, men det tåler nok også 315NM vil jeg tro. Men vet ikke om jeg ville trollkjørt den med 2.8L En annen ting med de steptronickassene. BMW sier at oljen bør byttes hver 100.000 i Norsk klima selv om det egentlig er livstidsolje. Og gjør man det selv burde man bytte oljen, kjøre en ukes tid og bytte igjen fordi det er så mye av den gamle oljen man ikke får ut ved tapping.
WilliamsF1 Skrevet Mars 11, 2011 Skrevet Mars 11, 2011 Ser mange snakker om M50 innsugsmanifolden, man trenger o enten kjøpe big bore gassspjeldkropp og spjeld, samme med ASC body ettersom det ligger restirsjoner i de også. Men M52B28 er meget billig og hente ut endel ekstra kraft. Jeg kjøpte et sett fra england, en som kaller seg alpina527 på www.E36coupe.com forumet lager dem. Betalte 4.000 for rubb og stubb og avtalte med han fyren at han lagde egen kvitering i esken på at jeg bare hadde betalt £100 for det slik at jeg bare betalte moms av 1000 kroner istedet for 4000 kroner. Han smurte også på litt olje for at de skulle se gamle og godt brukt ut. Var helt greit å tørke av M50 manifolden passer ikke på M52 sånn skru for skru, man må sveise på noen branketter for å skru den på. Fikk et helt annet trykk på høyt turtall og den skulle yte 220-222 med kittet. Originalt sliter den over 5.5K rpm pga luftmangel. Her ble det bare mer og mer trykk hele veien til sperren. I england bruker dem å øke sperren med det kittet, faktisk noen helt opp til 8.200RPM Hadde jeg fått med kammene fra US spec E36 M3 (må være US versjonen, ikke EU) hadde jeg fått 240-245HK
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå