BTK-530 Skrevet Mars 11, 2011 Skrevet Mars 11, 2011 Byttet ny dyse da det var innvendig lekkasje på en av dysene. Hei. De siste 2 dagene har bilen en 530d blitt tyngre å starte. Dvs at starteren snurren opp til 5 sekunder før motoren fyrer.. dette gjelder om bilen har blitt varm eller om den har stått natta over som i natt i -12. -har lest litt om at kamakselsensor kan ryke på disse, men da vil vel ikke motoren starte i det hele tatt?? Er det noe annet som kan være årsaken? Bilen går ellers som vanlig.. men begynner å bli litt bekymra for at dette skal ende i noe annet en bra.. Hadde virkelig satt pris på om noen kan gi en viss pekepinn på hva dette kan være.. Mvh Bjørn
SveinE46 Skrevet Mars 11, 2011 Skrevet Mars 11, 2011 Hvordan står det til med dieselfilter? Et tegn på at det er på tide å bytte, er jo nettopp det at filteret blir tett, og mindre diesel til dyser, som igjen tilsier at det blir tyngre å starte uavhengig av temp på motor.
Tore_S Skrevet Mars 11, 2011 Skrevet Mars 11, 2011 Kan være innvendig lekasje på en dyse, da blir det ikke nokk trykk i rail røret til at dysene åpner! Hadde dette problemet på min 2003 E39 530d! Den ble barre tyngre og tyngre å starte og til slutt starta den ikke i det heletatt. Du kan jo også Ta av diesel slangen ved filteret og se om det kommer diesel når du skrur på tenninga, det spruter ganske bra om pumpa i tanken og den under setet er i orden! Kommer det lite eller ingen diesel da så er vel en av de gåen.... Her er en link til tråden min om det : viewtopic.php?t=149091#p1548971
Tore_S Skrevet Mars 11, 2011 Skrevet Mars 11, 2011 Hvordan står det til med dieselfilter?Et tegn på at det er på tide å bytte, er jo nettopp det at filteret blir tett, og mindre diesel til dyser, som igjen tilsier at det blir tyngre å starte uavhengig av temp på motor. Om diesel filter er tett får du betydlige problemer(fusking,røyk,ujevn gange) ved pådrag og normal kjøring.
BTK-530 Skrevet Mars 12, 2011 Forfatter Skrevet Mars 12, 2011 Tore_s: Dette er veldig likt det jeg har iflg tråden din.. Har nå prøvd å sjekket returen på dysene da jeg skulle bytte veivhusventilasjonen. Det rant ut når den stod på tomgang og det ble bare søl...(Finner ingen god forklaring på hvordan dette skal være) La samtidig merke til at det var litt variasjon i bankingen på de to fremste dysene i forhold til de som 4 andre. De banket/tikket liksom mere enn de andre. Har også en klakkelyd når jeg tar av oljepåfyllingslokket som ser ut til å ha lik takt. Vet ikke om dette kan relateres til de fremste dysene. Isåfall slår de godt...
Tore_S Skrevet Mars 12, 2011 Skrevet Mars 12, 2011 Du kan jo også høre med trf her på bimmers og lese tråden hans : viewtopic.php?t=177720 Det er en som virkelig har peiling på BMW diesel motorer
BTK-530 Skrevet Mars 12, 2011 Forfatter Skrevet Mars 12, 2011 Hei. Ja skal prøve å få sendt han en pm. Sist gang gikk det ikke.. Men nå er bilen stein dau alikevel. Vasket bilen i dag, og da jeg skulle starte, så kunne jeg kjøre starteren i laaaaang tid uten noe form for reaksjon. Har fått tilgang til et diagnoseapparat gjennom Mekonomen i morgen, så får se hva den kan lese seg fram til. Kommer tilbake med fasit...
Tore_S Skrevet Mai 1, 2011 Skrevet Mai 1, 2011 Bra det ordnet seg Hva måtte du betale for dysen du bytta? Jeg havna på 4800,- med div feilsøking og jobb! Tror ikke det er så mye...
BTK-530 Skrevet Mai 1, 2011 Forfatter Skrevet Mai 1, 2011 Bra det ordnet seg Hva måtte du betale for dysen du bytta? Jeg havna på 4800,- med div feilsøking og jobb! Tror ikke det er så mye... Jeg betalte ca 2300,- hos GS og gjorde jobben selv. Så til 4800,- inkl bytte/jobb er en fin pris da det er en del skruing osv, men en absolutt kurant jobb å gjøre selv.
TRF Skrevet Mai 1, 2011 Skrevet Mai 1, 2011 beklager om du har sendt pm som jeg ikke har fått svart på, har desverre blitt noen slike. Bra det ordnet seg!
Tore_S Skrevet Mai 1, 2011 Skrevet Mai 1, 2011 Bra det ordnet seg Hva måtte du betale for dysen du bytta? Jeg havna på 4800,- med div feilsøking og jobb! Tror ikke det er så mye... Jeg betalte ca 2300,- hos GS og gjorde jobben selv. Så til 4800,- inkl bytte/jobb er en fin pris da det er en del skruing osv, men en absolutt kurant jobb å gjøre selv. Tenkte på å gjøre det selv, men pga at jeg ikke var 100% sikker på hva det var så gadd jeg ikke! Det ble bytta trykk sensor på railrøret først da de trudde det var den som tulla, men det er jo normalt at den viser helt feil verdier når det er indre lekasje det er snakk om! Skjønner egentlig ikke hvorfor de ikke sjekka dysene først da dette ikke er helt uvanlig på denne motoren! Jeg slapp jo å betale for sensor og feilsøking så jeg er fornøyd med det! Jeg har heller aldri bytta dyser før, så det er greit å la fagfolk ta seg av det, selv om det sikkert ikke er så komplisert! har bytta motorer, girbokser, bakender, turbo, glødeplugger, innsug og skruvd en del på fritia så det hadde sikkert gått greit
BTK-530 Skrevet Mai 3, 2011 Forfatter Skrevet Mai 3, 2011 beklager om du har sendt pm som jeg ikke har fått svart på, har desverre blitt noen slike. Bra det ordnet seg! Jo da, fikk kontakt:-)
BTK-530 Skrevet Mai 3, 2011 Forfatter Skrevet Mai 3, 2011 Bra det ordnet seg Hva måtte du betale for dysen du bytta? Jeg havna på 4800,- med div feilsøking og jobb! Tror ikke det er så mye... Jeg betalte ca 2300,- hos GS og gjorde jobben selv. Så til 4800,- inkl bytte/jobb er en fin pris da det er en del skruing osv, men en absolutt kurant jobb å gjøre selv. Tenkte på å gjøre det selv, men pga at jeg ikke var 100% sikker på hva det var så gadd jeg ikke! Det ble bytta trykk sensor på railrøret først da de trudde det var den som tulla, men det er jo normalt at den viser helt feil verdier når det er indre lekasje det er snakk om! Skjønner egentlig ikke hvorfor de ikke sjekka dysene først da dette ikke er helt uvanlig på denne motoren! Jeg slapp jo å betale for sensor og feilsøking så jeg er fornøyd med det! Jeg har heller aldri bytta dyser før, så det er greit å la fagfolk ta seg av det, selv om det sikkert ikke er så komplisert! har bytta motorer, girbokser, bakender, turbo, glødeplugger, innsug og skruvd en del på fritia så det hadde sikkert gått greit Da hadde du greid det enkelt:-)
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå