9ls Skrevet Mars 13, 2011 Share Skrevet Mars 13, 2011 Hei, Skal skifte olje og filter på automaten på min 96mod 523i. Er det noen som vet hvor mye olje som skal på kassen? Og om det er noe jeg må være obs på når jeg skal bytte filter? Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
TM custom Skrevet Mars 13, 2011 Share Skrevet Mars 13, 2011 når du skal bytte olje på en automatkasse er det veldig viktig å få nyaktig riktig mengde olje. og du får aldri ut 100% av oljen i kassa når du tømmer, så du måler hvor my du tømte ut så heller du i akkuratt samme mengde. hvor mye som går på din kasse vet jeg ikke Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
hillmar Skrevet Mars 13, 2011 Share Skrevet Mars 13, 2011 Nei, det er ikke sånn du gjør det! Når du har bytta filter og skrudd alt sammen igjen så fyller du olje til det renner ut av påfyllingshullet. Deretter starter du bilen og drar girsspaken gjennom alle girene, stop 3-4 sek i hvert gir og hold inne bremsen slik at hjulene ikke går rundt. Sett den i P og etterfyll, mens motoren er igang, til det renner ut igjen. Så lar du bilen stå å gå til temperaturen på olja når 40 grader (det vil renne olje ut av påfyllingshullet). Så skrur du igjen påfyllingshullet før du stopper motoren. Da skal du være i mål. Hvis jeg ikke tar helt feil så sitter det en 5hp18-kasse i bilen din. Denne tar ca. 9 liter olje, men du får bare skifta ca. 4-5 liter... Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
hao Skrevet Mars 14, 2011 Share Skrevet Mars 14, 2011 Håper du vet hva du holder på med Det er ikke som å skifte olje på en motor. Resultatet kan bli dyrt. Legger ved en link viewtopic.php?f=1&t=179836&hilit=skifte+olje+automat Her er seriøs info av profesjonelle http://rats.no/index.html Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
TMarki Skrevet Mars 14, 2011 Share Skrevet Mars 14, 2011 tenker på det samme jeg vet noen hvor lang tid dette tar? ute etter pris Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Vannslangen Skrevet Mars 14, 2011 Share Skrevet Mars 14, 2011 Jeg ga 4500 inkludert olje, filteret hadde jeg kjøpt selv på forrhånd til en 500 lapp. Det gikk med nærmere 20 liter på min kasse. E39/'97 Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
hillmar Skrevet Mars 14, 2011 Share Skrevet Mars 14, 2011 Det høres ut som det er snakk om flushing Vannslangen... Det er absolutt å foretrekke. Da kjører de olje igjennom kassa til det kommer "ren" olje ut i andre enden, slik at all oljen blir skifta. Vanlig oljeskift med filterbytte burde maks ta 2 timer hos et verksted, vil tippe nærmere 1... Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Vannslangen Skrevet Mars 14, 2011 Share Skrevet Mars 14, 2011 Det var flushing ja. Det kan absolutt anbefales. Var helt sort den gamle oljen. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå