Timon Skrevet Mars 14, 2011 Share Skrevet Mars 14, 2011 Har kjøpt mye deler på Mekonomen de siste åra, men har nå sluttet med det fordi jeg stadig får feil deler. Vil si det er litt irriterende å oppdage at man har fått feil del IGJEN, når man står der med halve motoren eller hva man enn driver å fikser på utover gulvet. Finne en annen bil/få noen til å hente deg --> kjøre til Mekonomen --> krangle --> få riktig del (kanskje) --> ned igjen å se om den passer. Har ikke opplevd ennå å få feil del hos hverken Meca, BilXtra, merkeverksted (som er dyrere) eller Biltema (som er billigere). Mulig det bare er meg som har hatt uflaks med Mekonomen, men tviler sterkt siden jeg har handlet mye hos alle disse kjedene, og har fått MYE feil deler av Mekonomen. Vet at de bl.a. selger rød tennkassett til Saab 9-5 (ref: viewtopic.php?f=12&t=30399) 0g de prøvde bl.a. å lure meg til å helle 3,5 dl automatgirolje i girkassa på Saaben min som har manuell kasse og skal ha 1,8 liter olje. Vet ikke om det kunne blitt dyrt, men ville ikke ta sjansen Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Hauso Skrevet Mars 14, 2011 Share Skrevet Mars 14, 2011 Dette er jo ikke kjeden mekonomen sin feil da, men de som jobber der. Det er jo også bare å SE på delene du får før du kjører hjem etter å ha betalt for de, for å se om de stemmer eller ikke. Jeg er derimot veldig fornøyd med Mekonomen i Sandefjord, handler en del der, og aldri opplevd å få feil deler. Det gjelder i midlertid å handle med en som vet hva han driver med, men dette gjelder jo i alle tilfeller Derimot har jeg fått feil på Bmw i tønsberg, og det forundrer meg, i og med at det er BMW de driver med. Men alle gjør feil i blandt. Men kjedelig er det jo, å oppleve å få feil. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Tom K Skrevet Mars 14, 2011 Share Skrevet Mars 14, 2011 De fleste litt nyere biler bruker automatolje på manuelle kasser Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
M|Fjeld Skrevet Mars 14, 2011 Share Skrevet Mars 14, 2011 Er fort gjort å sende av gårde feil del... Og dette er din lokale forhandler og ikke kjeden Mekonomen som surrer Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Robin L Skrevet Mars 14, 2011 Share Skrevet Mars 14, 2011 har opplevd det samme selv ett par ganger. er ikke alltid så lett å se om det er riktig heller når man står i butikken. jeg er heldigvis ikke så avhengig av bilen, så 0 problem om den må stå over natta.. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
mspec Skrevet Mars 20, 2011 Share Skrevet Mars 20, 2011 jeg har flere ganger opplevd å få deler som ikke passer uten å måtte modifisere.bøye å vende på bremserør osv for å få de til å passe i hjulsylidre. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå