sm0k3d Skrevet Mars 15, 2011 Share Skrevet Mars 15, 2011 Hei. Jeg lurer på hva Vanos er for noe? Takker for svar Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
OLEZZ Skrevet Mars 15, 2011 Share Skrevet Mars 15, 2011 http://no.wikipedia.org/wiki/VANOS Kort sagt: Variable ventiltider. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
sm0k3d Skrevet Mars 15, 2011 Forfatter Share Skrevet Mars 15, 2011 Takk for svar Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
jakob s Skrevet Mars 15, 2011 Share Skrevet Mars 15, 2011 ja faktisk bmw's svar på Honda's V-Tech dog virker Vanos ikke helt så godt som V-tech gør, lidt ærgeligt men stadig sjovt og have Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
JSR Skrevet Mars 15, 2011 Share Skrevet Mars 15, 2011 Hvordan fungerer VANOS og Valvetronic? Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Bonden Skrevet Mars 15, 2011 Share Skrevet Mars 15, 2011 ja faktisk bmw's svar på Honda's V-Tech dog virker Vanos ikke helt så godt som V-tech gør, lidt ærgeligt men stadig sjovt og have Det er en stor forskjell ute å går mellom disse systemer .bmw sitt system flytter åpningstidspungtet for ventilene mens honda forandrer løftet på ventilene, bmw sitt system gir et bredere momentregister mens honda sitt gir effekt på toppen av turtals skalaen kort sagt. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
jakob s Skrevet Mars 15, 2011 Share Skrevet Mars 15, 2011 ja faktisk bmw's svar på Honda's V-Tech dog virker Vanos ikke helt så godt som V-tech gør, lidt ærgeligt men stadig sjovt og have Det er en stor forskjell ute å går mellom disse systemer .bmw sitt system flytter åpningstidspungtet for ventilene mens honda forandrer løftet på ventilene, bmw sitt system gir et bredere momentregister mens honda sitt gir effekt på toppen av turtals skalaen kort sagt. ja self er der da forskel på dem det ved jeg godt men vanos er jo stadig et lilel svar fra BMW på honda's V-tech Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
SweetBMW Skrevet Mars 15, 2011 Share Skrevet Mars 15, 2011 Hvordan fungerer VANOS og Valvetronic? VANOS fungerer ved oljetrykk at du fysisk vrir innsugs og eksoskam for aå endre tider på ventilene. Valvetronic er noe annet. Det er i stedet for et gasspjeld, så bruker du selve løften på ventilen til å bestemme mengde luft og bensin inn i kammeret. fordelen ved dette i stedet for et spjeld er jeg usikker på. Om du ser på bildet her i front, så er det VANOS. Det fungerer ved at den faktisk dytter på kammen og vrir denne Dette er fra min motor i dag fkatisk,. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå