Netlandet Skrevet Mars 16, 2011 Skrevet Mars 16, 2011 Hei! Bilen er en 2000mod 520iA. M52tu (Dobbel vanos). Ved gasspådrag (full gass) drar bilen jevnt oppover i registeret til ca 4000rpm hvor den lugger/hakker et lite sekund før den drar videre til rødlinjen. Dette er ikke noe stort problem, men en litt irriterende bagatell. Har noen erfaringer/formeninger om problemet? Ser for meg at det kan ha med vanos å gjøre da det er i det turtallsområdet Vanosen skal vri kammen(e)?
RaymondJ Skrevet Mars 16, 2011 Skrevet Mars 16, 2011 Det er DISA-enheten (mye fine forkortelser en har lært seg!) din! Gjort samme modden selv, hjalp en hel del, men tror jeg skal eksperimentere litt mer med skruen. Read and learn: http://www.autopower.se/mekartips/mekar ... ?dokid=201
Netlandet Skrevet Mars 18, 2011 Forfatter Skrevet Mars 18, 2011 Jøss, se der ja! Interessant Hvor sittere denne enheten og hva er dens oppgave? Ser guiden gjelder for M54 motorer, men det er vel samme opplegget på M52TU
RaymondJ Skrevet Mars 18, 2011 Skrevet Mars 18, 2011 Ja, akkurat likt. Jeg har også M52TUB20. Sitter på venstresiden av motoren, skrudd fast i innsuget med 3 torxskruer. Sitter lett tilgjengelig, men den nederste skruen var litt knotete å komme til. For inngående forklaring om Disa, Vanos og div annet, sjekk pdfdokumentet jeg linker til her: viewtopic.php?f=1&t=182654 Superinterresant hvis du har lyst til å vite mer om hvordan motorstyringen virkelig fungerer.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå