Gå til innhold

STEINHARD bremsepedal etter montering av OBP pedalboks E30

Anders_w
 Share

Anbefalte innlegg

har montert en pedalbox fra OBP.

Oppsettet er slik:

Det er to hovedsylindere til brems (en til bak og en til frambremser) med ett justerbart stag over sylinderne for

å justere bremsekraften foran/bak.

med andre ord bremsekraftforsterker er helt borte. KUN to hovedsylindere.

Etter å ha luftet bremsene idag så er pedalen STEIN HARD!!! som å tråkke på ett fjell rett å slett!

men alikevel så ''fungerer'' bremsene. bilen står på bukker så jeg får ikke testet dem etter veien ennå..

men når jeg snurrer hjula så bremser den nokså kraftig alikevel når jeg trår på pedalen selv om pedalen ikke flytter seg mer enn MAX 2mm. vet jo som sagt ikke hvordan dette fungerer langs veien..

men er meget skeptisk pga pedalen.. den kan umulig være så fåkkings hard.. sykeste jeg har kjent!

Noen tips?

Bremsene på bilen er 4 stempla wilwood framme og org 325i bak !

Lenke til kommentar
Del på andre sider

det er myyye værre enn en bil som ikke er igang.. jeg forventet hard pedal selvfølgelig.. men ikke stein/fjell hard..

1-2mm vandring på pedal er jo lik null. sylindere å pedal rikker seg nesten ikke i det hele tatt..

de burde jo hatt litt vandring så de fikk skyvd litt væske ville jeg tro..

Lenke til kommentar
Del på andre sider

takk for tips :) skal sjekke litt om det går å flytte staget lengre ned på pedal ja :)

Pedalene kom ett lite stykke lenger tilbake.. så det er ikke noen gunstig løsning om du er lang! jeg er 186 å tror det her kan by på litt klønete kjøring!!

Skal prøve med ett deep dish ratt i tilegg som bygge 4'' ut så jeg får rattet litt nærmere meg å rattet litt lenger unna kneskålene:)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
 Share

• Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...