Anders_w Skrevet Mars 16, 2011 Share Skrevet Mars 16, 2011 har montert en pedalbox fra OBP. Oppsettet er slik: Det er to hovedsylindere til brems (en til bak og en til frambremser) med ett justerbart stag over sylinderne for å justere bremsekraften foran/bak. med andre ord bremsekraftforsterker er helt borte. KUN to hovedsylindere. Etter å ha luftet bremsene idag så er pedalen STEIN HARD!!! som å tråkke på ett fjell rett å slett! men alikevel så ''fungerer'' bremsene. bilen står på bukker så jeg får ikke testet dem etter veien ennå.. men når jeg snurrer hjula så bremser den nokså kraftig alikevel når jeg trår på pedalen selv om pedalen ikke flytter seg mer enn MAX 2mm. vet jo som sagt ikke hvordan dette fungerer langs veien.. men er meget skeptisk pga pedalen.. den kan umulig være så fåkkings hard.. sykeste jeg har kjent! Noen tips? Bremsene på bilen er 4 stempla wilwood framme og org 325i bak ! Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
D.Toft Skrevet Mars 16, 2011 Share Skrevet Mars 16, 2011 syntes du det er rart den er hard? den får jo ikke vakumhjelp, blir nesten som å bremse uten at motor er i gang.. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Anders_w Skrevet Mars 16, 2011 Forfatter Share Skrevet Mars 16, 2011 det er myyye værre enn en bil som ikke er igang.. jeg forventet hard pedal selvfølgelig.. men ikke stein/fjell hard.. 1-2mm vandring på pedal er jo lik null. sylindere å pedal rikker seg nesten ikke i det hele tatt.. de burde jo hatt litt vandring så de fikk skyvd litt væske ville jeg tro.. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Joachim_M5 Skrevet Mars 16, 2011 Share Skrevet Mars 16, 2011 må huske at du har 2 mastersylindre nå da... Flytter nok en del mer væske en 1 standard master. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Lamek Skrevet Mars 16, 2011 Share Skrevet Mars 16, 2011 Den skal være steinhard ja:-) hehe. blir nok nøkkete i begynnelsen, men er en vanesak Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
integrale8v / ELS Tuning Skrevet Mars 16, 2011 Share Skrevet Mars 16, 2011 Enten så har du for store stempel hovedsylindre eller for små stempel i calipperne. Går ikke å endre utvekslingen på pedalen kontra hovedsylindrene? Men er vel en kjent sak at det blir tung pedal når man bruker pedalboks. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Anders_w Skrevet Mars 16, 2011 Forfatter Share Skrevet Mars 16, 2011 ja mulif det er noe med stempelstrl osv.. skal sjekke ang utveksling på pedal men tror ikke det er noen justering der altså.. Regnet som sagt med at den skulle bli har, men er da måte på hehe Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
PenguiN- Skrevet Mars 16, 2011 Share Skrevet Mars 16, 2011 Regnet som sagt med at den skulle bli har, men er da måte på hehe Sier dama også fra tid til annen Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
JulianS Skrevet Mars 17, 2011 Share Skrevet Mars 17, 2011 Får du flytta staget til pumpa lenger ned på pedalen får du bløtere pedal åssen blir plasseringen av pedalene ift org? Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
ealoken Skrevet Mars 17, 2011 Share Skrevet Mars 17, 2011 kraft ganger arm her ja, flytt staget nærmere bunn på pedalen, så hjelper det mye Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Anders_w Skrevet Mars 17, 2011 Forfatter Share Skrevet Mars 17, 2011 takk for tips skal sjekke litt om det går å flytte staget lengre ned på pedal ja Pedalene kom ett lite stykke lenger tilbake.. så det er ikke noen gunstig løsning om du er lang! jeg er 186 å tror det her kan by på litt klønete kjøring!! Skal prøve med ett deep dish ratt i tilegg som bygge 4'' ut så jeg får rattet litt nærmere meg å rattet litt lenger unna kneskålene:) Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
JulianS Skrevet Mars 17, 2011 Share Skrevet Mars 17, 2011 Regner med du har montert en stående pedalboks? Hva med en hengende? Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
joachim sørlie Skrevet Mars 17, 2011 Share Skrevet Mars 17, 2011 du kunne jo kanskje lagt ut bilde om hvordan den ser ut? kanskje noen her inne har noen erfaringer med den pedalboksen, eller har en ide? hvem vet Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Anders_w Skrevet Mars 17, 2011 Forfatter Share Skrevet Mars 17, 2011 har bare forhandelerens bilde foreløpig. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Halbakken Skrevet Mars 17, 2011 Share Skrevet Mars 17, 2011 Hvor fikk du tak i denne boksen? Mye jobb å montere? Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå