Gå til innhold

Regning til Fjellinjen - ny eier på bil

Kny
 Share

Anbefalte innlegg

Hei,

jeg solgte min gamle BMW i fjor høst (1. oktober) usett til en fyr fra Ålesunds-området. Han landet på Gardermoen og kjørte den rett hjem. Etter ca. 2-3 mnd fikk jeg regning fra Fjellinjen på passeringer han hadde på veien hjem Oslo - Ålesund på ca. 460 kr, alle passeringene på regninga var gjort på steder jeg aldri har vært og på datoer etter overtakelse. Jeg sendte han en SMS og lurte på om han kunne betale denne regninga og viste til passeringene som sto på regninga, han sa det var greit og fikk betalingsinfoen for å betale.

2-3 mnd. senere fikk jeg en ny regning dumpa i postkassa, en inkasso på den samme regninga han sa han skulle betale. Nå lød den på 516,- og jeg ble småirritert, sendte han melding og han ringte meg opp igjen og ba om betalingsinfoen på nytt. Jeg ga han denne i god håp om at han betalte den, men neida, i dag fikk jeg en ny inkasso, nå på 909,- !! Hvorfor kunne han ikke bare spart meg den tiden og de pengene og sagt at han ikke kom til å betale?!

Det er ikke det at jeg ikke har råd til å betale denne regninga, men er bare prinsipp. Hans passeringer, hans regning i mine øyne.

Det jeg lurer på da er, er det jeg eller han som må bite i det sure eplet å betale til slutt, om noen har hatt en lignende situasjon? Får ikke kontakt med Fjellinjen i kveld, og de har heller ikke svart på mail jeg sendte da jeg fikk den første regninga.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg hadde en lignende sak etter jeg solgte en bil, men den gikk på langtnær så langt. Jeg fikk regning på en del bompasseringer etter jeg hadde solgt bilen. Jeg tok kontakt med Fjellinjen, og fikk beskjed om å sende inn en klage. Gjorde det, og la ved kopi av salgskontrakt (husker ikke om jeg la ved kopi av papirer fra omreg eller ikke). Det gikk en stund (et halvt år faktisk), men fikk til slutt brev fra Fjellinjen om at jeg slapp å betale de hvertfallfall.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Han hentet bilen sent på lørdagskvelden, så jeg leverte salgsmeldingen så fort jeg hadde muligheten på mandagen. Men det kan gå et par dager før det er registrert i tillegg?

Skal prøve å ringe Fjellinjen i morgen, håpløst å bruke kontaktskjemaet der hvertfall, risikerer bare inkassovarsler fordi de aldri svarer. Hadde betalt denne for lenge siden om han bare hadde sagt nei til å betale.. Blir så sinna!

Håper Fjellinjen kan sende regninga til han isteden, i hans navn.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Han hentet bilen sent på lørdagskvelden, så jeg leverte salgsmeldingen så fort jeg hadde muligheten på mandagen. Men det kan gå et par dager før det er registrert i tillegg?

Skal prøve å ringe Fjellinjen i morgen, håpløst å bruke kontaktskjemaet der hvertfall, risikerer bare inkassovarsler fordi de aldri svarer. Hadde betalt denne for lenge siden om han bare hadde sagt nei til å betale.. Blir så sinna!

Håper Fjellinjen kan sende regninga til han isteden, i hans navn.

Høres jo ut som det kan ordne seg. Har du kopi av kontrakt?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg måtte bare betale den, også skulle jeg sende inn kopi av kontrakt så de kan se overtakelsesdato på bilen opp mot passeringene. Så sender de han regninga, og jeg får tilbakebetalt pengene jeg har betalt inn :) Makan til arrogant og lite behjelpelig kundebehandler i inkassoselskapet har jeg forresten ikke hørt makan til, hun hadde nok tatt et par for mange telefoner den dagen. Fjellinjen var meget behjelpelige da, heldigvis.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
 Share

• Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...