Bimmarn Skrevet Mars 16, 2011 Skrevet Mars 16, 2011 Hva kan være grunnen til at høyre bakhjul stikker lengre ut enn venstre? foringer elns? skifta bakhjulslager på høyresiden for snart et år siden... Mod.Edit (S.Hafsmo): Endret topic for å inkludere biltype
S.Hafsmo Skrevet Mars 16, 2011 Skrevet Mars 16, 2011 Er det en forskjell i høyden fra høyre til venstre side? Foringene i svingarmene kan påvirke hjulstillingen.
TRF Skrevet Mars 17, 2011 Skrevet Mars 17, 2011 Å ta hjulstilling uten å ha sjekka alle foringer er jo i seg selv meningsløst. Sjekk alle foringer, travers, bærearm, så finner du nok feilen. Om ikke bilen er eller har vært skadet da.
Bimmarn Skrevet Mars 17, 2011 Forfatter Skrevet Mars 17, 2011 har ikke tatt noen hjulstillings kontroll eller noe. jeg satte på brock b1 felger som er 10" brei bak, å da ser jeg at den ene felgen stikker litt mere ut på høyre side. akkurat nok til at den tar borti hjulbuen når jeg kjører over en hommp elns.
S.Hafsmo Skrevet Mars 17, 2011 Skrevet Mars 17, 2011 Hvis du ser bilen rett bakfra, ser det da ut som at det ene hjulet lener seg litt mere innover enn det andre (camber)? Vil nesten tippe på at det er de fire foringene i svingarmene/bærearmene som begynner å bli dårlige. Såfremt ikke bilen har vært utsatt for en ulykke som TRF nevner.
Bimmarn Skrevet Mars 17, 2011 Forfatter Skrevet Mars 17, 2011 det ser ut som at der litt camberen ikke er fult så negativ på høyre side :S den har vert i en liten ulykke en gang, men da ble den skadet VF en plass er det mye arbeid å bytte de foringene? bakhjulslagret bør byttes igjen da det er slakke igjen....-.-'
S.Hafsmo Skrevet Mars 17, 2011 Skrevet Mars 17, 2011 Er litt jobb å få bytte dem om du ikke har presse. Det du eventuelt kan gjøre er å ta av bærearmene, og ta disse med til et verksted som har utstyret og be dem om å presse på de nye foringenen. Det er vel omtrent så billig som det kan gjøres. Har du ikke lyst til å bruke unødvendig kroner må du nok gå løs på de gamle med lokalbrann og baugfil for å få dem ut. Ligger div. DIY'er på dette rundt om kring.
Bimmarn Skrevet Mars 17, 2011 Forfatter Skrevet Mars 17, 2011 så det er stor sannsynlighet for at det er foringene som gjør at hjulet ikke står langt nok inn? med tanke på at er slark i hjullagret... skifta lagret selv hammra og slo for å få ting på plass (vet at det ikke skal slås når man skal sette på nye lager) det er snakk om at hjulet stikker3-5mm lengre ut oppe på høyre siden, slik at dekket tar akkurat borti hjulbuen -.-'
KalMar Skrevet Mars 17, 2011 Skrevet Mars 17, 2011 Der er ikke noe skjevheter i hjulbuen, hjulkassen eller lignende?
Bimmarn Skrevet Mars 17, 2011 Forfatter Skrevet Mars 17, 2011 nei, ser ikke ut som at det er noe skjevhet
Forbiss Skrevet Mars 17, 2011 Skrevet Mars 17, 2011 Dette er, tro det eller ei, ganske normalt. Har hatt det samme på 3 av mine bmw'er og fleire kompiser av meg har hatt det på andre merker. Mercedes, Ford +++. Og det er i 95% av tilfellene på høyre side. Veit at det høres veldig spesielt ut men det er faktisk tilfelle. Har og sjekka med ein eg kjenner som driver oppretterverksted og han og sa at dette var veldig normalt. Men det merkes ikkje før du setter på felger som er på grensa til å subbe.
Bimmarn Skrevet Mars 17, 2011 Forfatter Skrevet Mars 17, 2011 hmm, daså men tror nesten det blir bytte av foringer uansett og hjullagret ikke minst
Bimmarn Skrevet Mars 21, 2011 Forfatter Skrevet Mars 21, 2011 kan dårlige demprere og fjærer vere med på å gjøre at hjulstillingen blir feil? ser foresten at den er lavere på høyre side.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå