Gå til innhold

Anbefalte innlegg

  • Svar 50
  • Created
  • Siste svar

Top Posters In This Topic

Skrevet
Du pleide å stramme 90gr ekstra? Det er ikke helt bra. For det er veldig mye.

Nei har ikke gjort det :P

men etter topp pakingen røyk første gangen så har vi lurt på om toppen er skeiv , siden den røyk så fort forrige gang , så skal sende den på retting :)

Skrevet
Du pleide å stramme 90gr ekstra? Det er ikke helt bra. For det er veldig mye.

Det var vel meg du henviste til og ikke e30_joachim? :P

3 ganger har jeg skiftet toppakning på b18'en min over tid.. Alle tre gangene med turbo, alle tre gangene med di samme strekkboltene.. Alle tre gangene har jeg strammet til 90gr ekstra etter papirene.. :)

Det er veldig mye ja, men det holdt.. Sett bort ifra at jeg etter å kjørt 0,4-0,5 en stund justerte opp til 1bar+, å da røyk toppakninga hver gang etter en dag ca med maks tenningsbank osv osv.. Selvforskyldt da.. Men hadde fungert utmerket om jeg bare hadde klart å holde meg på 0,4-0,5 :roll:

Skrevet

Nå er riktignok 0,4-0.5 bar ikke så veldig mye, så det trenger ikke nødvendigvis å være 90gr ekstra som utgjør forskjellen.

Du får fortsette å stramme så mye mer. Den gangen det går dårlig kommer, om det så ikke er den motoren.

At du har brukt samme bolter, og 90gr ekstra er absolutt ikke bra uansett hva du sier.

Skrevet

Strekkbolter har jo en funksjon som ligger litt forklart i navnet. Er den strammet til en gang, hadde ikke jeg turt å ta sjans på at den funker flere ganger. Så dyre er dem ikke at det er noe tema?

Men, for all del, har dem ikke røket ennå er det jo bra for deg det. :)

Skrevet

OLEZZ; Er fullt klar over at 0,4-0,5 bar ikke er mye, men det er da litt, å det er fortsatt gøy å går fortsatt litt bedre.. Om det så er et superbillig budsjettbygg for en nybegynner så er det jo NOE? :) Og et skritt i riktig vei.. ;)

Er fullt klar over at strekkbolter skal brukes 1 gang, å ja, jeg har vært heldig, å ja jeg er fullt klar over at 90gr ekstra ikke er bra 1, gang og heller ikke 3 gang.. :P

Men så var dette på en skarve 518i, som jeg totalt gir faen i.. Men holder på å bygge opp 'litt' mer seriøst denne gangen med litt større budsjett.. :)

Står 3.5 i bilen nå btw.. ;)

Skrevet

hei igjen !

nå er det ny topp pakning på bilen og vi startet den i går og sto og gikk til den ble varm, tok en runde rundt huset også sto den og gikk igjen også stoppet vi den .

nå som motoren har stått og gått , hvor mye skal vi etter dra toppen ? HASTER litt så håper på svar !

Skrevet

Starta opp bilen på mandag etter vi hadde satt på ny toppakning, og lott den stå over natta også stramma til toppen på nytt i går :) 25gr ekstra

stilte tenninga med tenningslampe, har lånt oss lambda apparat som skal testes på bilen i kveld :) !

stilte også ned trykket til 0.6 - 0.7 :)

Skrevet

Har du O2 bung til å sveise fast i eksosen da? slik at du får lest av før cat.

du kan like så godt kjøpe deg en Lamda. jeg kjøpte Innovative Motorsport sin LM-2 (har også en LM-1)

Fikk sette til 399usd i orlando, Titan motorsport. Bredåndslamda med OBD-II Scan tool- read/clear så du kan lese av feilmeldinger og service reset. RPM leser for plygglednig og direkte på coil. http://www.innovatemotorsports.com/products/lm2.php

9dgco1h5lyps1uhwebhf.jpg

Skrevet

Er et slikt et vi har lånt oss bare litt eldre :P

er ikke cat på denne , men vi har bare satt på downpipen og ikke noe mere eksos , ikke noe lyd dempere eller noe , har det noe å si for måleren ?

Skrevet
skal fyngere sålenge det ikke er cat ja. He he blir sikker herlig lyd då ja :lol::lol:

ja , høres ut som det er et jet fly som kommer x) skal sette på eksosen når vi vet at alt fungerer .

men turbotrykket går over 0.7 når du gir på også legger den seg på 0.7 etterpå , den er ikke oppom 1 , men ganske nærme , stille ned mer ?

Skrevet
skal fyngere sålenge det ikke er cat ja. He he blir sikker herlig lyd då ja :lol::lol:

ja , høres ut som det er et jet fly som kommer x) skal sette på eksosen når vi vet at alt fungerer .

men turbotrykket går over 0.7 når du gir på også legger den seg på 0.7 etterpå , den er ikke oppom 1 , men ganske nærme , stille ned mer ?

Litt ustabilt ladetrykk når turboen spoler opp for fullt er ikke helt uvanlig, spesielt med integrert wastegate og "enkel" ladetrykksstyring. Men peaker den altfor høyt døe den drar ned igjen, bør du være litt forsiktig.

Skrevet

Da har vi kjørt med lambda , og ifølge en som kunne bruke den får den bra med bensin nå , både på tomgang og på bånn pedal på tredje :)

men i går kveld når vi kjørte så var det lite bensin på den så den fuska litt , stoppa og fylte og da ville den ikke starte igjen ... bytta plugger før vi kjørte , kan det være feil ?

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive

×
×
  • Opprett ny...