Gå til innhold

Gateslicks


SSM
 Share

Anbefalte innlegg

Må kjøpe meg et sett med gateslicks eller R dekk som noen kaller det.

Hvor handler dere som bruker det? Federal er uaktuelt.

Jeg er medlem av BMWCCN, og de har vel rabatt i en sjappe i Bergen, men husker ikke

hva den heter. Og siden sidene er nede så finner jeg det ikke ut heller.

Toyo R888 er vel bra greier, men har hørt at Bridgestone skal være gromt!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • Svar 34
  • Created
  • Siste svar

Top Posters In This Topic

Top Posters In This Topic

Har sett bilder av Federal dekken som flerrer seg opp mer enn Proxes T1-R dekkene mine gjorde når jeg kjørte på skogen med min.

Snakka med noen eldre E30 karer i fjor, de sa at det var en som hadde testa ut Bridgestone. Og det var nesten like stor forskjell fra R888 til Bridgestone som fra vanlige dekk til slicks.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg kjørere med Federal 595RS-R på mine banefelger.. De ble ikke flerret opp etter 100 runder på rudskogen og det er masse mønster igjen. Holder denne sesongen også. De henger også veldig bra i svingene og funker bedre på våt asvalt en feks R888.

595RS-R passer også bedre til å kjøre på landeveien med. Rent gatesliks henger dårlig når det er kaldt og slites mye fortere.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Kammerat hadde Fedarel, burna litt så datt det jo av store flak med gummi, ja de er jo ikke til å spinne med såklart.

ble usikker på merke jeg har på banefelgene! skal sjekke det ut i kveld, de har fungert bra og sitter som et uvær når man får litt varme i de.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Snakka med noen eldre E30 karer i fjor, de sa at det var en som hadde testa ut Bridgestone. Og det var nesten like stor forskjell fra R888 til Bridgestone som fra vanlige dekk til slicks.

Det må mildt sagt være en ekstrem overdrivelse, men ja det er mange som savner RE540.

Potenza RE55S er vel den nye erstatningen, men til ca dobbel pris av R888...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Har selv kjørt både re540 og r888, og re 540 var gjerne bedre, men til banekjøring et par ganger i året er r888 et kanondekk til en nesten akseptabel pris. Faktisk den første oppgraderingen folk som liker banekjøring burde foreta.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Har selv kjørt både re540 og r888, og re 540 var gjerne bedre, men til banekjøring et par ganger i året er r888 et kanondekk til en nesten akseptabel pris. Faktisk den første oppgraderingen folk som liker banekjøring burde foreta.

Nja, vil ikke si det kommer først.. Rdekk har sine bakdeler med økt feste, siden alle andre deler får økt påkjenning.

Vil si det kommer etter camberplater, coilovers og bedre bremsebelegg. Skvalpeskott i bunnpannen også.

Men ja, god oppgradering.:)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Har selv kjørt både re540 og r888, og re 540 var gjerne bedre, men til banekjøring et par ganger i året er r888 et kanondekk til en nesten akseptabel pris. Faktisk den første oppgraderingen folk som liker banekjøring burde foreta.

Nja, vil ikke si det kommer først.. Rdekk har sine bakdeler med økt feste, siden alle andre deler får økt påkjenning.

Vil si det kommer etter camberplater, coilovers og bedre bremsebelegg. Skvalpeskott i bunnpannen også.

Men ja, god oppgradering.:)

Det er nok større påkjennin på bilen med R-dekk ja, så motor og gear fester er nokk det aller første som bør kontrolleres. Jeg var nok ikke den første, og blir nok ikke den siste som står med vifte trødd inn i radiator for det de orginale morkne motorfestene ikke likte møtet med varme R-dekk. Men har du en noelunde fersk bil, henter du MYE mer på et sett R- dekk en hva du gjør med alle de andre modifikasjonene til sammen vist du ser på rundetider.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Enig, MEN du får ikke utnyttet dekkene skikkelig før resten er gjort..

Jeg hadde kun R888 sammen med H&R fjærer på min 120d, og da varte dekkene kortere enn hva de gjør på min M3 nå..

Forskjellen nå er at jeg har helt jevn temperatur i dekket ytterkant, senter, og innerkant. mens på 120d som ikke hadde noe justering slet mest på utsiden.

Så for å utnytte dekkene, bør resten gjøres først..

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Spennende! Jeg har jo gjort alt nå snart, er bare stab stag og bakbremser jeg ikke har oppgradert. Kjørte ganske fett med T1R med ubrukelig dekkstrekk på skogen, så det funker bra. Tror slicks i 225/35-18 på 8" felger hadde gjort susen nå med det nye KW understellet.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Kammerat hadde Fedarel, burna litt så datt det jo av store flak med gummi, ja de er jo ikke til å spinne med såklart.

ble usikker på merke jeg har på banefelgene! skal sjekke det ut i kveld, de har fungert bra og sitter som et uvær når man får litt varme i de.

Hvis du burner med R-Dekk(alle typer) også så kan jeg si deg at de forsvinner veldig fort. Store klyser med gummi som forsvinner. De er beregnet for og lage feste, ikke burning. Ved vanlig banekjøring går de også for istykker hvis man kjører de for varme.

treadwear på et vanlig gatedekk er typisk 240. Federal 595RS-R her treadwear på 140, mens R888 har treadwear på 100 tror jeg det var.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
 Share

  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive

×
×
  • Opprett ny...