M3 Yngve Skrevet Mars 17, 2011 Share Skrevet Mars 17, 2011 Ha ha, så de kjører ikke R dekk/ gateslicks på drifting nå?? De store gutta gjør nok det. Går biter av de fleste dekk da. Federal er bra til den prisen og holder godt til allslags kjøring. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Endre Hånde Skrevet Mars 17, 2011 Share Skrevet Mars 17, 2011 Ingen som har prøvd Nitto NT01? Har hørt de utkonkurrerer Toyo R888, selv om de i bunn og grunn er laget av samme produsent og sammensatt så og si helt likt. Jeg vurderer disse sterkt, men må ta livet av en oppsettning R888 først. Bla, Bimmerworld gir ok pris på disse. Om det blir spatur, så lurer jeg og på å slenge med noen halvslitte helslicks derifra for å prøve. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
winchester Skrevet Mars 17, 2011 Share Skrevet Mars 17, 2011 Ja, har hørt mye fint om de. Du får si ifra hvordan de er, om du prøver de noen gang. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Endre Hånde Skrevet Mars 17, 2011 Share Skrevet Mars 17, 2011 Ditto. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
SSM Skrevet Mars 18, 2011 Forfatter Share Skrevet Mars 18, 2011 Hva er det der treadwear greiene? Spa, skal du dit? Er det flere baner i Europa som det bare er til å møte opp, betale og kjøre på utenom *Ringen? Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Endre Hånde Skrevet Mars 18, 2011 Share Skrevet Mars 18, 2011 "The Treadwear Grade of a tire is the numeric portion of the Uniform Tire Quality Grade Standards (UTQG) that are printed on the sidewall of a tire. These standards were enacted by the National Highway Traffic Safety Administration (NHTSA), which is part of the United States Department of Transportation. Higher treadwear numbers indicate that the tread of a tire, and hence the tire itself, should last longer." http://en.wikipedia.org/wiki/Treadwear_rating Ja, det vurderes, men ferieplanene er ikke ferdig enda. Problemet er at det da blir Ringen og Spa 20-24Mai, mens vi har ACR rett etter.. = dyrt Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
SSM Skrevet Mars 18, 2011 Forfatter Share Skrevet Mars 18, 2011 Så tidlig ja! Jeg håper å dra ned i løpet av Juli, ta meg litt mer tid der nede enn jeg gjorde i fjor. Så sant jeg får bilen godkjent da. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
ealoken Skrevet Mars 18, 2011 Share Skrevet Mars 18, 2011 nå kjører drifting gutta med rsr dekk og de er meget fornøyde, så de tåler mye juling! Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
LianLi Skrevet Mars 18, 2011 Share Skrevet Mars 18, 2011 Hvordan holder Michelin Pilot Sport PS2 seg mot gateslicks? Har hørt de skal være bland de beste med grep før man går over til slicks. Har de selv forøverig på M3en men ikke fått testet dem årntlig enda Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Endre Hånde Skrevet Mars 18, 2011 Share Skrevet Mars 18, 2011 Knallbra gatedekk, men langt fra Rdekk. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Endre Hånde Skrevet Mars 18, 2011 Share Skrevet Mars 18, 2011 Så tidlig ja! Jeg håper å dra ned i løpet av Juli, ta meg litt mer tid der nede enn jeg gjorde i fjor. Så sant jeg får bilen godkjent da. Hør der. Om det ikke blir Spa og Ringen før ACR, så er det ikke umulig at det blir en tur i Juli på meg også. Mange som drar? Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
SSM Skrevet Mars 18, 2011 Forfatter Share Skrevet Mars 18, 2011 Regner med det bare er jeg og fruen som drar ned, tar det sammen med ferie på en måte Men kan hende det er noen som henger seg på da, vet aldri. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
LianLi Skrevet Mars 18, 2011 Share Skrevet Mars 18, 2011 Noen som har erfaringer med f.eks R888 på sommer/helge/kose biln sin? Hvordan det er til daglig bruk mener jeg, sidn man merker såppas til forskjell opp til gatedekk så hadde det vært artig å prøvd neste gang. Men er ulempene for store til at det er noe særlig? Vil jeg ha slitt ut dekka etter litt blanding av aktiv og normal kjøring i løpet av en runde? Aner ikke holdbarhetn på slike dekk Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
hagenisse Skrevet Mars 18, 2011 Share Skrevet Mars 18, 2011 Skal du kjøre mye på bane? Hvis ikke, så er R888 og andre R-dekk bare tull. Regn med halvparten eller mindre av levetiden til et normalt gatedekk ved gatekjøring. R888 er forholdvis gatevennlige, men komforten er likevel rett og slett elendig. Spesielt støynivået når de begynner bli litt slitt er infernalsk - konstant hyling. Kalde r-dekk og regn er heller ikke superkombinasjon og den store forskjellen i grep på tørt kommer når dekkene får varme - og det får du ikke til på vanlig vei. For en "sommer/helge/kose"-bil er sånne semi r-dekk et mye bedre valg. Jeg var veldig fornøyd med bridgestone RE01-R (erstattet av RE-11 nå). De var typisk et par sekunder tregere på rudskogen - uten at det var noe særlig mindre morsomt av den grunn. Etter min mening bør man greie kjøre fort med slike dekk før r-dekk har noe for seg.. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Endre Hånde Skrevet Mars 18, 2011 Share Skrevet Mars 18, 2011 R888 til daglig er bare tull. Jeg hadde kun R888 på lekebilen ifjor, og har iår gått til innkjøp av normale dekk i tillegg. Det er slitsomt med dekk som sporer, bråker og slites sykt fort til daglig (når de er litt slitt)... Du kødder jo også med varmesyklusene til dekket. Nei, vanlige dekk til vanlig bruk og et eget hjulsett med Rdekk. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå