Bjørnar_ Skrevet Mars 19, 2011 Forfatter Share Skrevet Mars 19, 2011 Min bil er jeg veldig fornøyd med, så det er bra! Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Bjørnar_ Skrevet Mars 19, 2011 Forfatter Share Skrevet Mars 19, 2011 Bjørnar, jeg er helt for at selger skal svare ærlig på alt man spør om, og opplyse om vesentlig problemer. Servicehefte er noe oppskrytt møkk, og det er minst like mye feil med de som har komplett servicehefte som de som ikke har (og jeg tror jeg kan uttale meg om dette). Det er "ingen" som kjører denne typen biler det er snakk om uten å bytte motorolje. Og å bytte veivhusvent glemmer jo verkstedene bare oftere enn private. Dropp telefonenen rundt det servicehefte og betal heller for en teknisk kontroll av bilen. Det som betyr noe for deg er hvilken stand bilen er i i dag, det skal selger svare ærlig på så langt han kan. Men, jeg er så møkk lei alle som skal kjøpe seg en gammel møkka bil, ofte langt under markedspris også klarger man på at "et blinklys ikke virka". Det er en BRUKT GAMMAL bil, ikke en ny bil. Det er slike tråder som dette alt for ofte, om ikke man kan ta ansvar for egne bruktbilkjøp, så la vær å kjøpe bruktbil. Vil poengtere at jeg ser at du har moderert uttalelsene dine, og jeg vet nøyaktig hvor kjipt det er å kjøre latterlig langt for å finne noe som ikke var i den standen selger påstod, det er faktisk noe av det mest irriterende som finnes. forøvrig så er alcantara setene veldig svake i stoffet, og de fleste får hull på rundt 200k, ser for meg at det er mye mer "inn og ut" av en skolebil, kanskje det har spilt en rolle. Poenget mitt i forhold til serviceheftet er garantien for rust som er på E46. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Warsteiner Skrevet Mars 20, 2011 Share Skrevet Mars 20, 2011 Bilen var "ny polert" da vi var å så på den, og når man polerer en bil er det veldig rart om man ikke legger merke til rustflekker. En annen sak er at hvis selger visste alt dette om bilen, hvorfor ble ingenting av det nevnt i samtale med ham, eller når vi var å så på den? Selger "visste" for eksempel ingenting om annen rust enn den flekken som var over hjulbuen. Heller ingenting om at det hadde vært skolebil.. Han hadde derfor ingen direkte forklaring på hvorfor setet var slitt. Her skyldte han på stakkaren hans på jobb som hadde gått ut og inn i bilen med arbeidstøy!! At bilen ikke gikk som den skulle, var det heller ingen som hørte noe om. Hvordan kan man da stole på andre ting selger sier?? Hadde han frasagt seg plikten til å opplyse evt. kjøper om disse feilene fordi han hadde gått ned 9000kr?? Nei her står vi på vårt!! Mystisk hele greia! Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
stianosthus Skrevet Mars 20, 2011 Share Skrevet Mars 20, 2011 Nå kjenner ikke jeg denne saken så godt, men jeg har også solgt en del biler de seneste år, og jeg er så forbanna lei folk som tror at en 7-10år gammel bil skal være tilnærmet ny! Vil man ha ny bil, så kjøper man NY bil. Kjøper har også undersøkelsesplikt på det man kjøper/ser på... for å si det på en annen måte, skulle JEG ha reist 100mil får å kjøpe bil så skulle jeg først ha hatt en lang samtale (minst et par timer) med selger og fått tilsendt haugevis med bilder, ivertfall bilder av de mest vanlige rustplassene på E46. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Warsteiner Skrevet Mars 20, 2011 Share Skrevet Mars 20, 2011 Hva skal en kjøper gjøre da, annet enn å stole på selger??? Når selger sier at bilen kun har en rustflekk? og at den er meget velholdt og pen?? Bilen er ute av bildet uansett så samme det nå! Lykke til med salget. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Bjørnar_ Skrevet Mars 22, 2011 Forfatter Share Skrevet Mars 22, 2011 Mange som ikke skjønner poenget vi vil frem til her ser jeg. Alle skjønner at det ikke er en ny bil. Men ingen skjønner at selger har utelatt vesentlige opplysninger som vi måtte kjøre en veldig lang tur for å finne ut. NAF-test er nok løsningen på sånne biler, for den kommer til å si akkurat det samma som det vi prøver å si. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
hao Skrevet Mars 22, 2011 Share Skrevet Mars 22, 2011 Mange som ikke skjønner poenget vi vil frem til her ser jeg. Alle skjønner at det ikke er en ny bil. Men ingen skjønner at selger har utelatt vesentlige opplysninger som vi måtte kjøre en veldig lang tur for å finne ut. Tror nok de fleste har skjønt det, og er enige i poenget Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå