babjorn Skrevet Mars 19, 2011 Share Skrevet Mars 19, 2011 Om du først begynner å tulle med innsug osv,Kjøper du heller M5 Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
///M85 Skrevet Mars 19, 2011 Share Skrevet Mars 19, 2011 Har lest mange steder på nettet at man faktisk kan få problemer med bilen med sånne åpne filtre, tror sports insatsfilter er det beste, mange som har hatt trøbbel med lmm og bilen kan faktisk begynne å gå dårligere. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
FredrikE24 Skrevet Mars 20, 2011 Share Skrevet Mars 20, 2011 Dette er jo fordi man ikke fester LMM godt nok når man bytter til et åpent filter, LMM blir hengendes å hoppe/vibrere, dette i lengden tar knekken på LMM. At bilen kan begynne å gå dårligere har nok noe med varmluft og gjøre kanskje også med en LMM som er på vei til å gå. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
E-39 Skrevet Mars 20, 2011 Forfatter Share Skrevet Mars 20, 2011 Dette er jo fordi man ikke fester LMM godt nok når man bytter til et åpent filter, LMM blir hengendes å hoppe/vibrere, dette i lengden tar knekken på LMM.At bilen kan begynne å gå dårligere har nok noe med varmluft og gjøre kanskje også med en LMM som er på vei til å gå. Her har du mange gode poeng som spiller inn! Fint at du nevner det med å feste Lmm,for det hadde jeg ikke tenkt over. Patentbånd vil nok gjøre nok god nytte der. Jeg vurderer å legge et åpent filter i luftfilterboksen med en ekstra stor slange med kald luft,og et pvc rør fra filteret til Lmm Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
FredrikE24 Skrevet Mars 20, 2011 Share Skrevet Mars 20, 2011 En kamerat og jeg monterte et konfilter på hans gamle Seat Ibiza 1.0 med forgasser, her er det da altså ingen LMM, her ble filteret teipa fast med ducteip inni grillen, et alu. flexrør teipet på filteret, og rett inn på innsuget. Lyden ble kanon, men like etterpå fikk bilen rådebank og ble sendt til vraking, vil derfor si at å innstallere på denne måten skal foregå på eget ansvar. Enkelte biler har oljeutånding i den originale luftfilterboksen. Om den originale boksen fjernes må det settes på et lite åndefilter(fåes kjøpt på Torshov etc.). Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
sealed Skrevet Mars 20, 2011 Share Skrevet Mars 20, 2011 slik hadde gamle eier gjort på min E34, rør utenifra og rett i orginalfilter boksen Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
///Thomas Skrevet Mars 20, 2011 Share Skrevet Mars 20, 2011 Problemer med konfilteret henger ofte sammen med oljen som filterene skal smøres inn med.. Denne oljen kleber seg på føleren i LMM som fører til feil verdier eller ødelegger LMM helt... Men det er jo det minste man kan ofre for litt gromlyd Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
hao Skrevet Mars 20, 2011 Share Skrevet Mars 20, 2011 For at det skal være effekt av et nytt filter så er det en forutsetning at det går mere lift gjennom det. Da er det liten vits i å sause det inn ned olje som samtidig setter seg på lmm og brenner av denne. Kjøp et Simona racingfilter og drit i olje. Da får du kald luft,lyd og en effektøkning. Dette på bekostning av større slitasje på motor Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
E-39 Skrevet Mars 20, 2011 Forfatter Share Skrevet Mars 20, 2011 Simota filteret gir sikkert noen få hk ekstra,men lyden blir definitivt råere! Så et par klipp på You Tube med Simota filtere som ga en fet innsugslyd En annen ting som gir effekt på 520`n fra 5000 rpm er Lmm fra 523/528. Det har jeg testet ut,men desverre så røk den ene tråden etter noen mnd (Den var gammel og brukt) Siden hjenen er optimalisert,Asc og gasspjeld er portet mye større tror jeg på mere effekt med et M50 innsug. Kanskje alt dette vil gi ca 170-180 hk. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
///M85 Skrevet Mars 20, 2011 Share Skrevet Mars 20, 2011 Sitater: 1. BMW Engineers are not dump:- If you follow this rule, you will definitely know that your upgrade for the car intake is useless because BMW engineers know what they’re doing and I’m 100% sure that they’re not going to let 5 or 10 more HPs to be lost from your engine just because they don’t want to install a K&N filter. BMW already engineered the air box to keep most of the heat out. 2. The fuel/air management system doesn’t adjust if there is a small change in the temp of the intake air. 3. Cold air is always closer to the ground in the summer so it’s a good idea to make the intake get the air down from the bottom of the front bumper instead of the engine bay. 4. If you decided that you don’t want to get the air like described in point 3 above, you should remember that you will need to create a heat shield to prevent the hot air in the engine bay from reaching to your K&N filter (regardless of where you put it). As you can see, there are many factors that will cause the CAI upgrade to be useless and thus not to give you the horse power increase that you were wishing for. Internett gir mye info, når jeg vurderte å kjøpe til bilen min søkte jeg mye på nett for det beste jeg kunne få, men du får jo alt fra 500kr til 8000kr. etter å ha lest her lot jeg det være. hva sier folket. Kilde: http://www.bmwe36blog.com/2008/04/16/bmw-e36-cold-air-intake-cai/ Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
hao Skrevet Mars 20, 2011 Share Skrevet Mars 20, 2011 Jo mere luft du får gjennom motoren desto mere bensin og mere energi frigjøres. Men. Dette må være i samsvar med resten av motoren slik at det ikke er annen plass begrensningen ligger. Eks. gassspjeld eksos topp . Kald luft fungerer likt med intercooler bare i mye mindre målestokk så skjerming av varme er også en fordel Alt dette sammen med chip som tar hensyn til alt dette gjør at du får en effektøkning med filteret, forutsatt at det går luft gjennom det som ikke blir bremset av seig olje Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
LianLi Skrevet Mars 20, 2011 Share Skrevet Mars 20, 2011 Grunnen til at LMM ødelegges er pga feilaktig bruk av den oljen man skal spraye på. Rett og slett for mye. Har hatt åpent luftfilter med varmeskjold på alle mine biler også renset dem etterpå, aldri hatt problemer. Rekkesekser uten åpent luftfilter blir liksom ikke det samme Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
jacobsen91 Skrevet Mars 21, 2011 Share Skrevet Mars 21, 2011 Monterte KN filter i min E39 530d, denne er montert på samme sted som den orginale, lyden ble faktisk veldig mye bedre Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
E-39 Skrevet Mars 23, 2011 Forfatter Share Skrevet Mars 23, 2011 Kjøpte et konfilter på Biltema og et bøyd innsugsrør. Det ble en fin lyd,men virker som den går dårligere... Hørs ut som en gammal 535 Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
FredrikE24 Skrevet Mars 23, 2011 Share Skrevet Mars 23, 2011 En kompis prøvde å sette et konfilter på 730in sin, lyden ble rett og slett helt verst! :)Fra rundt 4700 rpm begynner bilen å vibrere av resonansen av innsugslyden helt rått Effektøkning av konfilter har jeg ingen tro på. Regner med at dette er så optimalisert som det får blitt fra BMW sin side slik motoren er laget. Er kun lyd jeg er ute etter hvertfall. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå