Sag1 Skrevet Mars 19, 2011 Skrevet Mars 19, 2011 Hei. noen som har vært borti dieselpumpe på e36 318 Tds. Jeg har skiftet pakninger i pumpa i det øverste delen og i selve elektronik delen har jeg skiftet pakninger å etter jeg hadde gjort det å montert alt sammen så vil den ikke starte. så da satt jeg på diagnose apparta å da kom det opp en feil kode KJØRE HASTIGHET REGULATOR - JORDINGS FEIL. Har det noen sammenheng med at jeg ikke får starte motoren? jeg fikk startet den føre jeg tok opp pumpa. Takk for alle svar på forhånd
TRF Skrevet Mars 19, 2011 Skrevet Mars 19, 2011 1) les tråden min. 2) har du fått på alle ledninger igjen? 3) er du sikker på at du fikk styretappen riktig nedi på ringen på pumpeakslingen? 4) om du er sikker på 2 og 3, flytt lokket bakover (hele lokket, altså med den elektroniske delen). 1mm skiller ofte på om den går eller ikke, og den neste mm så overruser den.
peder87 Skrevet Mars 20, 2011 Skrevet Mars 20, 2011 hei den feilkoden på e34 sier at du ikke har cruise kontroll. om du kjøper en hendel så har du crusekontroll og feilkode borte. er det diesel ut av rørene til dysene?
Sag1 Skrevet Mars 20, 2011 Forfatter Skrevet Mars 20, 2011 1) les tråden min. 2) har du fått på alle ledninger igjen? 3) er du sikker på at du fikk styretappen riktig nedi på ringen på pumpeakslingen? 4) om du er sikker på 2 og 3, flytt lokket bakover (hele lokket, altså med den elektroniske delen). 1mm skiller ofte på om den går eller ikke, og den neste mm så overruser den. Jeg satt styretappe i det hullet på den ringen men skal den nålen som sitter oppe settes i en spesiel stilling eller skal den være helt tilbake silk at du bare får flyttet den til ene siden. 2. ja jeg har satt på alle ledninger. 3. jeg er ikke sikekr på om jeg fikk den riktig nedi. men traff værtfall i hullet.
TRF Skrevet Mars 20, 2011 Skrevet Mars 20, 2011 hvis du har fått tappen i ringen på akslingen så er det riktig. "nåla" da antar jeg du snakker om slepekontakten, det er jo ikke så mye du kan gjøre med denne da. (du kan snu på den, men den skal retunere til normal pos) Jeg vil tro du ikke har fått lokket på riktig plass, prøv å flytte det bakover.
TRF Skrevet Mars 20, 2011 Skrevet Mars 20, 2011 det er forøvrig helt riktig at feilkoden er manglende cruisecontrol
Sag1 Skrevet Mars 21, 2011 Forfatter Skrevet Mars 21, 2011 hvis du har fått tappen i ringen på akslingen så er det riktig. "nåla" da antar jeg du snakker om slepekontakten, det er jo ikke så mye du kan gjøre med denne da. (du kan snu på den, men den skal retunere til normal pos)Jeg vil tro du ikke har fått lokket på riktig plass, prøv å flytte det bakover. Da skal jeg prøve det i dag takk for hjelpen
Sag1 Skrevet Mars 22, 2011 Forfatter Skrevet Mars 22, 2011 Nå har jeg prøvd å flyttet på pumpa. Men det virket ikke. hva kan være galt? den slipper ikke diesel ut til dysen.
TRF Skrevet Mars 22, 2011 Skrevet Mars 22, 2011 Og du flyttet lokket bakover i bilens retning? a) tappen står ikke riktig i ringen du har ikke diesel fram til pumpa c) du har ikke lufta d) strøm til stoppventil
Sag1 Skrevet Mars 23, 2011 Forfatter Skrevet Mars 23, 2011 Og du flyttet lokket bakover i bilens retning?a) tappen står ikke riktig i ringen du har ikke diesel fram til pumpa c) du har ikke lufta d) strøm til stoppventil a) tappen sitter riktig. har diesel fram til pumpa. c) har luft i mengder. d) stoppventilen det veit jeg ikke.
TRF Skrevet Mars 23, 2011 Skrevet Mars 23, 2011 jeg mente om du hadde fått lufta dieselpumpa. stoppventilen er den enkle ledningen som går ned på rotorhodet, der hvor alle dyserøra sitter. Så lenge denne ikke har pluss åpner den ikke for diesel.
Sag1 Skrevet Mars 23, 2011 Forfatter Skrevet Mars 23, 2011 hvordan lufter man dieselpumpa da? skal det være strøm til den ledningen når tenningen står på?
TRF Skrevet Mars 23, 2011 Skrevet Mars 23, 2011 Ja det skal være strøm når tenning er på. Når denne ikke har strøm stenger den for diesel. For å få ut luft må du la matepumpa gå, og evt løsne litt på retur banjobolte på toppen av pumpa. Se om det da kommer luft ut.
Sag1 Skrevet Mars 24, 2011 Forfatter Skrevet Mars 24, 2011 hvordan får jeg bare matepumpa til å gå da?
TRF Skrevet Mars 24, 2011 Skrevet Mars 24, 2011 bilen må være kald, på med tenning. (Den går av etter kort tid). Hadde du pluss til stoppventilen?
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå