Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Skrevet

Hei. noen som har vært borti dieselpumpe på e36 318 Tds.

Jeg har skiftet pakninger i pumpa i det øverste delen og i selve elektronik delen har jeg skiftet pakninger å etter jeg hadde gjort det å montert alt sammen så vil den ikke starte. så da satt jeg på diagnose apparta å da kom det opp en feil kode KJØRE HASTIGHET REGULATOR - JORDINGS FEIL.

Har det noen sammenheng med at jeg ikke får starte motoren?

jeg fikk startet den føre jeg tok opp pumpa.

Takk for alle svar på forhånd :):)

  • Svar 40
  • Created
  • Siste svar

Top Posters In This Topic

Skrevet

1) les tråden min.

2) har du fått på alle ledninger igjen?

3) er du sikker på at du fikk styretappen riktig nedi på ringen på pumpeakslingen?

4) om du er sikker på 2 og 3, flytt lokket bakover (hele lokket, altså med den elektroniske delen). 1mm skiller ofte på om den går eller ikke, og den neste mm så overruser den.

Skrevet

hei

den feilkoden på e34 sier at du ikke har cruise kontroll. om du kjøper en hendel så har du crusekontroll og feilkode borte.

er det diesel ut av rørene til dysene?

Skrevet
1) les tråden min.

2) har du fått på alle ledninger igjen?

3) er du sikker på at du fikk styretappen riktig nedi på ringen på pumpeakslingen?

4) om du er sikker på 2 og 3, flytt lokket bakover (hele lokket, altså med den elektroniske delen). 1mm skiller ofte på om den går eller ikke, og den neste mm så overruser den.

Jeg satt styretappe i det hullet på den ringen men skal den nålen som sitter oppe settes i en spesiel stilling eller skal den være helt tilbake silk at du bare får flyttet den til ene siden.

2. ja jeg har satt på alle ledninger.

3. jeg er ikke sikekr på om jeg fikk den riktig nedi. men traff værtfall i hullet.

Skrevet

hvis du har fått tappen i ringen på akslingen så er det riktig. "nåla" da antar jeg du snakker om slepekontakten, det er jo ikke så mye du kan gjøre med denne da. (du kan snu på den, men den skal retunere til normal pos)

Jeg vil tro du ikke har fått lokket på riktig plass, prøv å flytte det bakover.

Skrevet
hvis du har fått tappen i ringen på akslingen så er det riktig. "nåla" da antar jeg du snakker om slepekontakten, det er jo ikke så mye du kan gjøre med denne da. (du kan snu på den, men den skal retunere til normal pos)

Jeg vil tro du ikke har fått lokket på riktig plass, prøv å flytte det bakover.

Da skal jeg prøve det i dag :) takk for hjelpen

Skrevet

Nå har jeg prøvd å flyttet på pumpa. Men det virket ikke. hva kan være galt?

den slipper ikke diesel ut til dysen.

Skrevet

Og du flyttet lokket bakover i bilens retning?

a) tappen står ikke riktig i ringen

B) du har ikke diesel fram til pumpa

c) du har ikke lufta

d) strøm til stoppventil

Skrevet
Og du flyttet lokket bakover i bilens retning?

a) tappen står ikke riktig i ringen

B) du har ikke diesel fram til pumpa

c) du har ikke lufta

d) strøm til stoppventil

a) tappen sitter riktig.

B) har diesel fram til pumpa.

c) har luft i mengder.

d) stoppventilen det veit jeg ikke.

Skrevet

jeg mente om du hadde fått lufta dieselpumpa.

stoppventilen er den enkle ledningen som går ned på rotorhodet, der hvor alle dyserøra sitter. Så lenge denne ikke har pluss åpner den ikke for diesel.

Skrevet

Ja det skal være strøm når tenning er på. Når denne ikke har strøm stenger den for diesel.

For å få ut luft må du la matepumpa gå, og evt løsne litt på retur banjobolte på toppen av pumpa. Se om det da kommer luft ut.

Skrevet

bilen må være kald, på med tenning. (Den går av etter kort tid).

Hadde du pluss til stoppventilen?

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive

×
×
  • Opprett ny...