Gå til innhold

Handle fra utland - privat person

Bmweee
 Share

Anbefalte innlegg

Ja, har da funnet noen sjeldne deler som eg har veldig lyst på. Disse ligger i garasjen til en kar fra munich i Tyskland.

Har aldri handlet verken fra ebay eller noe sånt.

Noen som kan hjelpe meg med hvordan eg skal gå fram for at ting går riktig for seg mtp betaling, fraktkostnader osv osv?

Hadde det vært med firma hadde det vel vært litt lettere, men er så skeptisk av meg når det gjelder å sende penger ut av lommeboka og iallefall ut av landet..

:D

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Når du handler fra privatpersoner i utlandet kan du få dem til å sende pakken som gave.

Grensen for gaver fra privatpersoner i utlandet er 1000kr.

Om du overstiger denne grensen må du betale MVA på kjøpesummen+frakt og et fortollingsgebyr som bruker å ligge på 100-200kr alt etter hvem som er transportør.

Toll er det ikke på bildeler.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

oki, så i mitt tilfelle da, dette er baklykter..så betaler da kun for lyktene selvfølgelig, også frakt siden det er bildel? har ingenting å si om faktiske pris på delene står på pakken elns?

Er bare å få han til å sette en pris utenpå pakken til ca 63Eur eller noe (ca 500Nok) samt merke pakken med gave.

Om det er fra Ebay, så kan du gå inn på profilen til vedkommende å se på karakterene/tilbakemeldinger av andre som har handlet med personen før.

Betaling så bør du bruke Paypal, om du ikke har Paypal så oppretter du bare en konto hos de, kan hende at du må verifisere Paypal kontoen din før du kan bruke noe mer enn 1000,- eller noe (Huske ikke nøyaktig beløp nå)

Det Paypal gjør da er å trekke ca 1 cent eller noe fra din konto, så går det noen dager og det vil stå en kode på denne transaksjonen i nettbanken din, denne koden tastes inn i Paypal kontoen din å du er verifisert (Dette er pga sikkerheten for både din del og Paypals del)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

oki, takk:) greit å få litt info fra folk som bruker dette, har desverre ikke noe profil på han utenom på ett bmw forum fra usa han er medlem i, han har alvorlig mye deler osv og virker til å vere veldig ryddig iallefal:) får ta det derfra..

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
 Share

• Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...