bmw-gpower Skrevet Mars 20, 2011 Share Skrevet Mars 20, 2011 Har tenkt på å kjøpe en dynavin spiller til min E46 sedan. men det er noen småting jeg lurer på. Jeg har sett mye på nettet å funne spilleren til en rimelig pris på ebay. (vedlagt link) - Vil multifunksjonsrattet mitt fortsatt fungere med denne spilleren? - På ledningsnettet ut av spiller er det bare 1 ledning ut som heter: S-WOOF OUT.?? Hvordan skal man da koble på en eventuell phono kabel til forsterker evt.?? - Det står også på vedlagt link: If you have the DSP in your car please contact us before purchasing. Hva menes med dette?? - Slik jeg har forstått det trenger jeg også å flytte ned klima panelet. da trenger jeg en del, men hvor kjøper jeg det? og hvor dyrt sånn ca er det? Bor forresten i Bergen Her er linken jeg har sett litt på: http://cgi.ebay.com/Dynavin-DVN-E46-CD- ... 145wt_1173 Håper på svar Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
eirikdg Skrevet Mars 20, 2011 Share Skrevet Mars 20, 2011 Multifunksjonrattet fungerer med dynavin spillern, riktignok bare sett på spillern i en E39 men ikke lest om noen ekstra problemer i E46. Du burde vurdere å kjøpe fra andre enn den linken på ebay, var litt dyrt der synes jeg. 950$ før frakt og så skal staten også ha litt. Prøv å kjøp hos Jeff. Fyren som selger er veldig aktiv på http://forum.e46fanatics.com/showthread ... 37&page=81 og virker veldig service-innstillt. Om du helst ikke vil kjøpe spiller fra utlandet så finnes de jo på http://www.finn.no Tror det er en som heter stoppie-master her inne på forumet som selger. Du får forhandle en spesiell bimmer-pris hos han Her e en oversikt over korsn du installere dynavin-spilleren i en E46. http://lemalife.wordpress.com/2010/10/0 ... avigation/ denne er for de som har nav og stor skjerm orginalt. Er endel lettere med kabler og sånn hvis du ikke har det. Kjøper du hos JEff i første linken så får du med en utførlig monteringsbeskrivelse så det skal være rimelig enkelt å fikse på egen hånd. Mener å ha lest at den ikke er kompatibel med DSP og at du må installere ny forsterker, men e litt usikker på det. Er sikkert noen andre her på forumet som vet bedre Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
bmw-gpower Skrevet Mars 21, 2011 Forfatter Share Skrevet Mars 21, 2011 Takker for svar. har funne ut at jeg ikke har DSP, så det er greit. Har også funne ut at multifunksjonsrattet fortsatt vil fungere med Dynavin spilleren Det jeg fortsatt lurer på, er at vist dere ser på vedlagt link. Ledningsnettet bakpå dynavin spilleren. Der er det bare 1 ledning som heter S-WOOF OUT???? Hvordan kan jeg da koble til evt. forsterker? da en Phono kabel består av 2 kabler. inn og ut.?? LINK:: http://cgi.ebay.com/Dynavin-DVN-E46-CD- ... 145wt_1173 Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Haug530D Skrevet Mars 21, 2011 Share Skrevet Mars 21, 2011 Takker for svar. har funne ut at jeg ikke har DSP, så det er greit. Har også funne ut at multifunksjonsrattet fortsatt vil fungere med Dynavin spilleren Det jeg fortsatt lurer på, er at vist dere ser på vedlagt link. Ledningsnettet bakpå dynavin spilleren. Der er det bare 1 ledning som heter S-WOOF OUT???? Hvordan kan jeg da koble til evt. forsterker? da en Phono kabel består av 2 kabler. inn og ut.?? LINK:: http://cgi.ebay.com/Dynavin-DVN-E46-CD- ... 145wt_1173 Da bruker du bare en Y-Kabel http://www.bilradiospes.no/m/shop/?prod ... id=&vn=736 Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
bmw-gpower Skrevet Mars 21, 2011 Forfatter Share Skrevet Mars 21, 2011 åja, selvfølgelig, hehe. takk for svar. Da er det egentlig bare 1 ting til jeg lurer på. Og det er den delen jeg må ha når jeg skal flytte ned klimapanelet. (se vedlagt bilde) Hvor kjøper jeg denne?? (bergen) Pris?? takker for svar Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
DJ RS2 Matrix Skrevet Mars 22, 2011 Share Skrevet Mars 22, 2011 omlokaliseringsramma kjøper du hos gs i bergen(kokstad) til rundt 500 - 600 kr meiner eg. for biler med DSP gjelder vel kun stortsett E39. ang linje ut til sub og forsterker så har du den som du snakker om pluss to sett til (RL-RR, FL-FR) så du har rikelig med utganger å velge i. så lenge du passer på å plugge inn canbus overgangen til knappene på rattet så fungerer dei nett som på org spilleren. den skal plugges inn på IR IN kabelen og ikkje på spilleren. eg monterte nettopp ein dynavin i ein E39 og i min E46, alt fungerte perfekt og spilleren er ein del sterkere enn den som står der orginalt. eg merka i vertfall eit godt løft i lydkvaliteten. har ingenting å sei på utseenede heller. Eg vil anbefale enten Jeff i fra E46fanatics eller Stoopie_master her på forumet, både eg, Maxmilliam og fleire har bestilt i fra han. der får du ganske god service og prisen er ca den samme som om du bestillet i fra jeff. 5000 - 6000kr. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
jespmoe Skrevet Mars 22, 2011 Share Skrevet Mars 22, 2011 Phonkablene kobler du inn på FL out/FR out og RL out/RR out. Det er ledningsnummer: 8, 9, 15 og 16 på linken du har posta. Det gir mulighet for å koble til 4 kanals forsterker. Trenger du flere kanaler bruker du Y-kabel, og trenger du bare 1 kanal, velger du sel om du vil bruke FL/FR eller RL/RR Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
bmw-gpower Skrevet Mars 22, 2011 Forfatter Share Skrevet Mars 22, 2011 Okei, høres veldig bra ut. Har kontakt med en i norge som selger til rundt 6000 m/ omlokaliseringsrammen og navigasjons programmet og alt. Takker igjen for svar Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
RockfordF Skrevet Mars 4, 2012 Share Skrevet Mars 4, 2012 hei går det bra om jeg stiller ett spørsmål her? om ikke så bare slett.... hvordan blir det med radioen når man bestiller fra USA og andre land rundt om? har fått fortalt att dem bruker andre "frekvenser" der?! Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Haug530D Skrevet Mars 4, 2012 Share Skrevet Mars 4, 2012 heigår det bra om jeg stiller ett spørsmål her? om ikke så bare slett.... hvordan blir det med radioen når man bestiller fra USA og andre land rundt om? har fått fortalt att dem bruker andre "frekvenser" der?! Min var fra USA, eller det vil egentlig si den er fra Kina men importert til Usa. Når det gjelder Dynavin så går det helt greitt, mener det skal gå greitt i både Usa og Europa, men ja du er inne på noe her, for i Usa så bruker de oddetals frekvenser 101,3, 102,5 osv.. mens vi i Norge bruker partalsfrekvenser 102,8 , 104,4 osv... Kjøpte engang en Jvc spiller fra statene men der kunne jeg velge om jeg skulle bruke den i Usa eller Europa, dette står som regel i instruksjonsboken, som man i de fleste tilfeller finner på nett. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
-Jørn- Skrevet Mars 4, 2012 Share Skrevet Mars 4, 2012 Noen her som kan svare meg på om det går fint å bruke 2 forsterkere på Dynavin D99 til E39? Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Haug530D Skrevet Mars 4, 2012 Share Skrevet Mars 4, 2012 Noen her som kan svare meg på om det går fint å bruke 2 forsterkere på Dynavin D99 til E39? Jeg brukte 2 på D90 (Den første) så det skal nok gå bra, kunne brukt 3 forsterkere også. Minuset med Dynavin er innstillingsmuligheter for lyd og at man ikke kan justere Sub separat, nå vet ikke jeg om dette er forbedret på D99 men har mine tvil. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Skaarud Skrevet Mars 6, 2012 Share Skrevet Mars 6, 2012 Jeg kan justere sub separat på min D95. Menyen ser slik ut. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
kapiox Skrevet September 7, 2012 Share Skrevet September 7, 2012 Det går ann og justere subben separat på D99 også! Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Partygamer Skrevet September 17, 2012 Share Skrevet September 17, 2012 Såg den installasjonsguiden i en av de øverste postene her, var da sinsykt mye å gjøre i forhold til hvor lett det er å innstallere D99 på E39 ! Er det så stor forskjell på hvordan du setter opp en Dynavin på de forskjellige E-modellene? Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå