TDV Skrevet Mars 20, 2011 Skrevet Mars 20, 2011 Har problemer med at det kun kommer varm luft på venstre side i kupeen. skikkelig god å varm luuft. på høgre sida kjem det ingenting mens motoren går på tomgang. med en gang eg holder den over 4000 omdr. så siger det sakte til litt varme. etter 1 min på 4000 omdr så er det varmt. har prøvd å lufta etter alle kunstens reglar i følge TIS. men ingenting hjelper. noken her inne som har tips angåande lufting av e39 me latent heat reservior...
hao Skrevet Mars 21, 2011 Skrevet Mars 21, 2011 Antar varmeventil. Men du skriver ikke modell og motor. Du skriver også E39 men i avatar har du E34?
TDV Skrevet Mars 21, 2011 Forfatter Skrevet Mars 21, 2011 varmeventil bytta. er så merklig at de virker når motoren får litt turtall. mistenker luft. men korleis klare å få de ut på en normal måte. er en 520ia e39 m52 motor. 1996 mod.
Ballder Skrevet Mars 21, 2011 Skrevet Mars 21, 2011 Kan det være at vannpumpen er på vei til og ta kvelden da tro. Og lignende symptomer kan forekomme dersom den elektriske sirkulasjonspumpen som sitter i samme pakka som vannventilene gjør slutter og funke. Men da kommer det gjerne godt med varme omtrent momentant om man ruser opp motoren til 1200-1500 omdreininger. Funker vannpumpa litt sånn halvhjertet, så er det ikke sikkert du får ut all luft heller, så personlig ville jeg nok tatt en titt på den.
hao Skrevet Mars 21, 2011 Skrevet Mars 21, 2011 det kun kommer varm luft på venstre side i kupeen Driftstemeratur er det ingenting feil med. Varmeventil eller luft. Sikker på at du har koblet kontakten skikkelig til varmeventil
TDV Skrevet Mars 22, 2011 Forfatter Skrevet Mars 22, 2011 Hei. Vann pumpe. Thermostat. Varmeventil. Er byttet. Denne varmeventilen har ikkkje pumpe på seg. Ingen som har en spesiell lufte prosedyre? Ut fra varmeventilen er det varmt vatn på eine slangen. Den andre er kald helt til eg rusrr den mykje. Den slangen som går bak motor pg over på passasjer siden. Men når eg slakka ned ijenn så er den naturligvis varm. Men etter nokre minutt så den får kjølt seg av naturligr grunner så e den kald. Fører siden er fortsatt varm. Eg mistenker luftlomme inni varmeapparatet
bmwm535i Skrevet Mars 22, 2011 Skrevet Mars 22, 2011 har du prøvd å heise bilen opp foran mens du lufter ?
hao Skrevet Mars 22, 2011 Skrevet Mars 22, 2011 har du prøvd å heise bilen opp foran mens du lufter ? +1. Sikrere på å få ut all luft fra varmeregister hvis du får opp fronten. Motbakke hjelper. Ettersom den ene siden av varmeventil er kald så er jeg helt sikker på varmeventil eller strøm til denne.
evovrs Skrevet Mars 22, 2011 Skrevet Mars 22, 2011 har du prøvd å heise bilen opp foran mens du lufter ? Detter er 100% unyttig på en bmw E-39 PROSEDYRE! Sett tenning på , varmeapp på full varme, vifta på, skru opp lufteskrue, fyll beholder til det renner over, hold nivået på fult til det slutter å komme luft fra skruen, skru igjen, gi øverste slange noen gode skvis så rest av frostvæske kommer ut, juster nivå til riktig mengde, skru på lokk. Ferdig luftet...
TDV Skrevet Mars 22, 2011 Forfatter Skrevet Mars 22, 2011 har prøvd denne prosedyren. siden denne har sann heat reservoar greier så må eg ut med venstre coupefilter. lufte på slangen under der. men då må eg sette på 1.5 bar på radiatoren først. og då skal bilen stå med vifta på lavest og varmen på høgste. har prøvd dette og mange andre metoder. eg vil nesten sei 100% at det er luft i systemet. men rart at den ikkje forsvinner. spørst om bilen bør få gå på høgt turtall leeeenge.
raytech76 Skrevet Mars 22, 2011 Skrevet Mars 22, 2011 På biler med latent varme må en koble seg på med pc for å åpne ventilene til latent heater for å få luftet systemet skikkelig. Måtte sette inn min bil hos GS for å få luftet mitt system skikkelig etter termostatskifte. Fungerer knalle godt nå
TDV Skrevet Mars 22, 2011 Forfatter Skrevet Mars 22, 2011 takker for tips alle sammen. spørst om de eg skal gjere då. (raytech)
540is Skrevet Mars 22, 2011 Skrevet Mars 22, 2011 Min egen e39 og andre med latent varme har jeg fått ut lufta av uten pc. Motor kald og slått av. Setter radiatoren under trykk med pumpe og lufter på de vanlige nipplene, nippel under cupefilter og løsner og lufter på de 3 slangene som går igjennom torpedoveggen til varmeapparatet. Har jeg gjort noe med latentsystemet i venstre innerskjerm har jeg og luftet der.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå