Gå til innhold

BMW Professional Navigation feil!

Anbefalte innlegg

Sliter med en Bmw pro navi skjerm på min 1 serie om dagen.

Bmw 118d - 2006 mod.

M-sport pakke

Bmw navi pro + dvd.

Skjermen har blitt helt svart og den får ingen kontakt med cd panelet som jeg kan se lys på med andre ord så er det strøm der.

Jeg hører cdene spinne selvom jeg tar ut nøkkelen. Det skal den egentlig ikke gjøre men i og med at den ikke får kontakt med skjermen veit ikke cd spilleren når den skal avslutte så den spinner og spinner. Men det som er pussig er jo at jeg ikke kan få ut cden fra cd panelet selvom jeg kan se lys ved cd inngangen.

Har hørt mye feil ang. de skjermene på 5 serier men flere verksted har sjekket på dette og forteller meg at de aldri har vært borti feil med skjerm på 1 serie. Alt av batteri, div strøm og sikringer er sjekket og i tipp topp stand.

Bavaria er svindyre, så vil forhøre meg rundt omkring blant annet her om det er noe hjelp å få. Finner jeg ut av det, tar jeg det med et privat verksted som er bred erfaring med nyere bmw'er.

au0pyk5lwqho7qyqakct.jpg

Takk for all hjelp!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hei!

Prøv å dra ut sikkringa til navi enheten, eller evt + på batteriet ditt.

Vent i 30 min og sett på sikkringa / + polen igjen. Se om det funker da.

Hvis ikke, er BMW versktedet neste stopp. Mye mulig du slipper unna billig om det er kun en "software" oppdatering

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det er det jeg håper på! Jeg har en boks oppå batteriet mitt som jeg ganske sikker tror er til navi enheten. Og den er koblet til batteriet. Jeg har prøvd å fjerne alle ledninger fra batteriet men ventet kun i fem min før jeg skrudde alt på plass igjen! Jeg ringte bmw og de sa at de var 90 % sikre på at skjermen har streika.. Jeg skal sende den til diagnose hos dem men i hvilken prisklasse ligger en slik skjerm på? Er det mulig å kjøpe det privat, isteden for å gå igjennom bmw? Takk for hjelp:)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

hos en BMW forhandler blir du nok rana. Om du er litt teknisk av deg, så kan du fint klare å bytte denne selv. Bestill fra ebay (som Endre Hånde viser til) og evt få noen til å montere skjermen for deg.

jeg vil uansett anbefalle deg å få tatt en diagnose, så du veit 100% på at det faktisk er skjermen som er død.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bare vær obs på at det kan være feil i betegnelsene på eBay. F.eks. den siste skjermen Endre Hånde linker til, ligner ikke på de 1-serieskjermene jeg har sett. (Det er en bryter til venstre på ramma som ikke er på 1-serie.) Det er også forskjellige farger på rammene. Får du tak i en som har en annen farge, kan du jo alltids bytte over rammene fra den du har, men det blir litt ekstra jobb.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Mener selve skjermene er lik, så man kan demontere og flytte over til den rammen han har.. Men den første linken går rett inn.:)

Lett å bytte også.:)

Tror det jeg også, men jeg mener det sitter et ganske stort kretskort i basen, og det kan jo hende det er det som er gåent.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Nybilgarantien min gikk ut ifjor folkens! Men takk for mange nyttige tips og linker til evt kjøp av ny skjerm. Det var ikke så ille som jeg trodde. Fryktet jeg måtte rutte ut med 15 - 20 tusen, men kommer meg gått unna selv hvis skjermen er gåen. Men som sagt, skal sende den til diagnose først så håper jeg de finner ut av det! Takk igjen!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Forresten, kan du ikke ta dette på reklamasjon ? Det er vel 5 år på bmw kjøpt ny i Norge

Bare på biler solgt etter 1. januar eller noe sånt i år.

5 års reklamasjon mot fabrikasjons feil i følge kjøpsloven vi har her i Norge har vært gjeldende i mange år!

Du blander sammen med den utvida nybil garantien BMW Norge innførte i år 5år/200 000km!!!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

reklamasjonsretten gjelder ikke om den er importert privat.

Det har du helt rett i, glemte å ta med det :-) men har hørt om noen tillfeller der det er søkt om "goodwill" gjennom BMW Norge på privat importerte biler og fått medhold, men det er stortsett mere alvorlige feil!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
 Share

• Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...