ArildSN Skrevet Mars 21, 2011 Skrevet Mars 21, 2011 Hei. bilen er forkjølet , har noen råd om hva jeg skal gjøre? På tomgang rykker hele bilen grunnet ujavn tomgang. ikke merkbart/synlig på turteller. Hele turtall registeret er også merkbar ujevn tenning. Hører dette på eksos men merker ingenting på drag(drar jevnt) Det kommer bensin ut av potta! Så jeg tenkte plugger. 1800 kr og plugger er bytta. men ingen forskjel RÅD? hvor skal jeg begyne? LMM? Coiler? sensorer?
Leo Skrevet Mars 21, 2011 Skrevet Mars 21, 2011 Når den går på "fet" blanding kan det være at den får inn falsk luft etter lmm eller lekasje på manifoilden slik at den får inn ren luft på lamdasonden (da sier den at den har forlite bensin) Tomgangsregulatoren (vet jeg ikke om det er på den?) vakumstyring? (hvis du har) på bensintilførsel - lekasje....?
ArildSN Skrevet Mars 21, 2011 Forfatter Skrevet Mars 21, 2011 jeg har sjekket nøye om det er noe sted den kan dra inn falsk luft. det er det ikke.både synsmessig og sprayet startgass rundt alle kriker og kroker. ikke noe forandring i turtall da. skal ha diagnose på torsdag, men vil jo prøve finne ut før det. ingen som har vært borti dette?
Øyvind L. Skrevet Mars 21, 2011 Skrevet Mars 21, 2011 Kobl av LMM og se hva som skjer da.. Hvordan var pluggene når du byttet de. Så alle like ut?
ArildSN Skrevet Mars 21, 2011 Forfatter Skrevet Mars 21, 2011 da skjer ingenting. men når jeg setter den på igjen får jeg en dump i tomgang. nesten så den stopper. Pluggene så fine ut alle sammen.
Øyvind L. Skrevet Mars 21, 2011 Skrevet Mars 21, 2011 da skjer ingenting. men når jeg setter den på igjen får jeg en dump i tomgang. nesten så den stopper.Pluggene så fine ut alle sammen. Da kan det virke som at LMM virker. Har du sjekket om LMM er veldig skitten. Prøv å vaske den.. Hvis du tar diagnose med en BMW maskin så kan du kjøre en egen diagnose på vanos enheten. Man kan åpne og lukke ventilene i vanosen da.
SSM Skrevet Mars 21, 2011 Skrevet Mars 21, 2011 S50en går jo nesten med alt frakobla.. Prøv å kjør uten LMM, er den røken så vil bilen gå helt normalt. Når jeg drar av kontakten på min LMM og setter den på igjen så stopper min motor. Nå har jo jeg lettere svinghjul, så kan vere derfor den ikke klarer å holde seg i gang. Hold oss oppdatert! Lamdba KAN det vel også vere, de er svin dyre her i Norge. Jeg har funnet de på Ebay til en billigere penge.
///M85 Skrevet Mars 21, 2011 Skrevet Mars 21, 2011 har samme problemet jeg å. se videoene helt nederst, låter den sånn? http://bimmers.no/forum/viewtopic.php?f=1&t=184446
ArildSN Skrevet Mars 22, 2011 Forfatter Skrevet Mars 22, 2011 Vanos er byttet til DR Vanos forsterket. den har kun gått 5000km. Jeg skal kjøpe elektrorens i morra og vaske lmm. Lamda kan det være... takk for tips. skal sjekkes Og JA! helt likt som på video nr 2 ///M85
///M85 Skrevet Mars 22, 2011 Skrevet Mars 22, 2011 Vanos er byttet til DR Vanos forsterket. den har kun gått 5000km.Jeg skal kjøpe elektrorens i morra og vaske lmm. Lamda kan det være... takk for tips. skal sjekkes Og JA! helt likt som på video nr 2 ///M85 ja. da er vi 2 om det, får bare følge med på tråden videre.
ArildSN Skrevet Mars 22, 2011 Forfatter Skrevet Mars 22, 2011 Update: Vasket lmm med crc quick clean. Ingen forskjell. Sjekket ALLE kontakter jeg fant på sensorer og har koblet dem av og på i alle mulige kombinasjoner. INGENTING skjer... motor bare går og går... like stygt og jævlig... Funnet ut at gummibelg mellom LMM huset og insug er noe gammelt og kan ha en liten lekasje. ikke lett og se men den er startet og sprekke opp. Jeg har holdt tynn plast over for og se om det trakk inn luft der. og det gjorde det ikke. og det ble ikke noe forskjel. Teste lambda er nok neste steg. Funnet ut noe mer du da ///M85?
-Erik- Skrevet Mars 22, 2011 Skrevet Mars 22, 2011 Høres dumt ut, men min 3.0L var hakke verre en film nr2. Måtte slite for å holde den igang. Har fått beskjed om at de er følsomme på strøm, og batteriet hadde tatt kvelden i løpet av vinteren.
///M85 Skrevet Mars 22, 2011 Skrevet Mars 22, 2011 Update: Vasket lmm med crc quick clean. Ingen forskjell. Sjekket ALLE kontakter jeg fant på sensorer og har koblet dem av og på i alle mulige kombinasjoner. INGENTING skjer... motor bare går og går... like stygt og jævlig... Funnet ut at gummibelg mellom LMM huset og insug er noe gammelt og kan ha en liten lekasje. ikke lett og se men den er startet og sprekke opp. Jeg har holdt tynn plast over for og se om det trakk inn luft der. og det gjorde det ikke. og det ble ikke noe forskjel. Teste lambda er nok neste steg. Funnet ut noe mer du da ///M85? jeg skjønner ikke en dritt, skal ta stor service på den snart så skal jeg få sjekket dette på verksted, problemet er at dette er periodisk og hver gang det skjer som film 2 og jeg stikker til verkstedet er den plustelig bra igjen.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå