///M85 Skrevet Mars 22, 2011 Skrevet Mars 22, 2011 Høres dumt ut, men min 3.0L var hakke verre en film nr2. Måtte slite for å holde den igang. Har fått beskjed om at de er følsomme på strøm, og batteriet hadde tatt kvelden i løpet av vinteren. fikk du gjort noe med det da?
ArildSN Skrevet Mars 24, 2011 Forfatter Skrevet Mars 24, 2011 skal kjøre diagnose i morra. ble litt utsatt da han på verkstedet var syk.
ArildSN Skrevet Mars 25, 2011 Forfatter Skrevet Mars 25, 2011 Update! Bilen lader 17.5 volt!!! hva kan dette være?
ArildSN Skrevet Mars 25, 2011 Forfatter Skrevet Mars 25, 2011 Ny regulator er bestilt... NESTEN 2000 KR FOR EN REGULATOR???? fytti.. Har jo kjøpt regulator til andre biler før. og da har det kosta maks en hundrings
-Erik- Skrevet Mars 25, 2011 Skrevet Mars 25, 2011 Høres dumt ut, men min 3.0L var hakke verre en film nr2. Måtte slite for å holde den igang. Har fått beskjed om at de er følsomme på strøm, og batteriet hadde tatt kvelden i løpet av vinteren. fikk du gjort noe med det da? Ja. Ble bra igjen da Sjekk batteriet ditt. Er ikke så rart om det forsvinner når du er på vei til verkstedet for da lader du den jo Mye mulig det er noe annet som er galt på din, men dette hjalp på min hvertfall...
ArildSN Skrevet Mars 25, 2011 Forfatter Skrevet Mars 25, 2011 det er helt klart noe feil ved tenning eller luft/bensin. batteri har tålt overspenningen, men jeg skal bytte dette også for sikkerhetsskyld. Nå skal bilen ikke startes mer før regulator er bytta. for den lader 17,5 volt på tomgang og opp til 19 volt ved høyere turtall. Dette kunne komme av 2 ting. Regulator eller irret istykker minuskabel til dynamo. og alt i mitt motorrom er UTEN irr. så det er ikke kabelen. Jeg ha prøvd uten luftfilter. og gymmimmoffe mellom lmm og insug er byttet i dag. Regultor ny fra bmw får jeg fra Sverige til mandag eller tirsdag. Update kommer da!
///M85 Skrevet Mars 25, 2011 Skrevet Mars 25, 2011 har nytt batteri på bilen så det kan ikke være det. men en som sa til meg at jeg burde sjekke plugghettene, mulig dem er dårlige?
ArildSN Skrevet Mars 30, 2011 Forfatter Skrevet Mars 30, 2011 Da var diagnose kjørt! Resultat: innsug kamsensor defekt. Er da bestilt og venter i spenning på om det er problemet. Håper den kommer til fredag så jeg får sjekket i helgen. Noen av dere andre som har funnet ut noe?
///M85 Skrevet Mars 30, 2011 Skrevet Mars 30, 2011 Da var diagnose kjørt! Resultat: innsug kamsensor defekt. Er da bestilt og venter i spenning på om det er problemet. Håper den kommer til fredag så jeg får sjekket i helgen. Noen av dere andre som har funnet ut noe? Er det denne du mener? Skal få tatt diagnose neste uke på min.
SSM Skrevet Mars 31, 2011 Skrevet Mars 31, 2011 Ny regulator er bestilt... NESTEN 2000 KR FOR EN REGULATOR???? fytti.. Har jo kjøpt regulator til andre biler før. og da har det kosta maks en hundrings Dust....Jeg kjøpte en hel dynamo på Ebay for 700kr. Jeg har også den gamle dynamoen min liggende, og der funker regulatoren. Kunne fått kjøpt den. Men skal bilen gå feit ujevnt selv om den lader 17 vold? Lukta det ikke noe funky og sprengde lyspærer da? En kompiss hadde det problemet på en Sierra, da kokte jo batteriet og det lukta så sinnsykt sur. Samt at lyspærene varte i ca 5 min.
ArildSN Skrevet Mars 31, 2011 Forfatter Skrevet Mars 31, 2011 det må ha vært feil på voltmeteret til han som målte for meg da den ladet så mye. hørt at dårlige batterier på Voltmeter kan forårsake for høye avlesninger. Var det ny dynamo til 700kr? hmm.. er det orginal bmw da? handler kun orginaldeler på bilia til bilen min jeg. Var den dynamoen orginal bmw? JA ///M85 det er den. men husk at det er 2. en på innsugkam og en på utblås/eksoskam. min var den som står fremme og er på innsugskam. er jo ikke 100% sikker på at det er løsningen. men krysser fingra. Sensoren måtte bestilles og var på lager i Tyskland. får den først til Onsdagen.
SSM Skrevet Mars 31, 2011 Skrevet Mars 31, 2011 Kjøpte den brukt... Men den er jo like god fordet Bare male den så ser den ny ut! Ny koster jo nesten 7000,- tror jeg.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå