325icab_88 Skrevet Mars 21, 2011 Share Skrevet Mars 21, 2011 Er et helvete med 200hk på framhjula -.- Helt uproblematisk det! En vag 1,8t river seg ikke akuratt villt løs Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
bad_ip Skrevet Mars 21, 2011 Share Skrevet Mars 21, 2011 Jeg ville enten valgt en e34 med litt motor, eller en eldre audi med quattro... Eventuellt en e30. E36 har jeg aldri hatt sansen for... måtte i så fall vært en m3, men det er jo i en litt annen prisklasse. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
M|Fjeld Skrevet Mars 21, 2011 Share Skrevet Mars 21, 2011 Er et helvete med 200hk på framhjula -.- Helt uproblematisk det! En vag 1,8t river seg ikke akuratt villt løs Det funker ja, men hvorfor ikke da kjøpe en 1,8tq? MYE morsommere Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Bimmerhansen Skrevet Mars 22, 2011 Forfatter Share Skrevet Mars 22, 2011 Er et helvete med 200hk på framhjula -.- ja er det jeg er litt skeptisk på å--- Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Bimmerhansen Skrevet Mars 22, 2011 Forfatter Share Skrevet Mars 22, 2011 Er et helvete med 200hk på framhjula -.- Helt uproblematisk det! En vag 1,8t river seg ikke akuratt villt løs Det funker ja, men hvorfor ikke da kjøpe en 1,8tq? MYE morsommere har hatt a4 1.8TQ møkkabil.no! og a3 med turbo quattro er for dyre.. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Bimmerhansen Skrevet Mars 22, 2011 Forfatter Share Skrevet Mars 22, 2011 Har blitt litt forelsket i en Mazda 323 GTR:D Noen som har erfaringer? Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
325icab_88 Skrevet Mars 22, 2011 Share Skrevet Mars 22, 2011 Er et helvete med 200hk på framhjula -.- ja er det jeg er litt skeptisk på å--- Har en gnager med en god del mer på fremhjula. Ikke noe problem det, blir bare en litt annen kjørestil når man eventuelt er på bane! Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
noekult Skrevet Mars 22, 2011 Share Skrevet Mars 22, 2011 Har blitt litt forelsket i en Mazda 323 GTR:DNoen som har erfaringer? Alltid ha en girkasse til overs, er visst svakheten dems... Eller så er de vanvittig moro om vintern... Mikro-Evo'er Sjekk forsikringa også, kan hende at du får deg en overraskelse. De er sannsynligvis utsatt for mye hard kjøring, så ta med deg noen som har peiling på det mekaniske. Deletilgangen er kanskje litt begrenset, lurt å tenke på om det skal være din eneste bil eller om tilgang til bil hele tiden er viktig for deg...? Og til slutt: De får oppmerksomhet fordi de ikke ser anonyme ut, så jeg ville ikke parkert en slik en på gata i et tett befolket område... Og jo, 200 hk på forhjulstrekk er ikke noe stress så lenge det er tørr asfalt og sommerdekk, men med en gang veien er litt fuktig så spinner det som regel hele tiden, noe jeg syns er irriterende i lengden... Også er det hat hat hat med ratt som går harnisk ved full gasspådrag (såkalt "torque steer") - for min egen del grunn nok til å unngå FWD så lenge det er mulig på alt annet enn bruksbiler... Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Bimmerhansen Skrevet Mars 22, 2011 Forfatter Share Skrevet Mars 22, 2011 Har blitt litt forelsket i en Mazda 323 GTR:DNoen som har erfaringer? Alltid ha en girkasse til overs, er visst svakheten dems... Eller så er de vanvittig moro om vintern... Mikro-Evo'er Sjekk forsikringa også, kan hende at du får deg en overraskelse. De er sannsynligvis utsatt for mye hard kjøring, så ta med deg noen som har peiling på det mekaniske. Deletilgangen er kanskje litt begrenset, lurt å tenke på om det skal være din eneste bil eller om tilgang til bil hele tiden er viktig for deg...? Og til slutt: De får oppmerksomhet fordi de ikke ser anonyme ut, så jeg ville ikke parkert en slik en på gata i et tett befolket område... Og jo, 200 hk på forhjulstrekk er ikke noe stress så lenge det er tørr asfalt og sommerdekk, men med en gang veien er litt fuktig så spinner det som regel hele tiden, noe jeg syns er irriterende i lengden... Også er det hat hat hat med ratt som går harnisk ved full gasspådrag (såkalt "torque steer") - for min egen del grunn nok til å unngå FWD så lenge det er mulig på alt annet enn bruksbiler... takker for bra svar. Har hørt litt rundt, dette er en gtx med gtr motor så denne ser akkurat ut som en helt vanlig 323, med litt grommere bremser og hjul;) ikke den store frontfangeren og panseret. forsikring er 4200 kr i året med full kasko. Skal vistnok kun være et problem hvis bilen er trimmet en del. Og hvis du driver og spinner i gang osv. Holder man lekingen til snøføret og kjører normalt med pådrag på sommeren skal det vistnok ikke være noe problem. Er også nyoverhalt girkasse på denne bilen og den er holdt orginal, kun åpent filter og eksos:D ca 200 hk. Har sjekket litt med deler på jobben (bilxtra) var faktisk ganske greit meste parten. Er girkasser som er problemet å få tak i;) er enig med deg ang den 200hk og fwd! tror det blir ille i lengden- Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Flextron Skrevet Mars 22, 2011 Share Skrevet Mars 22, 2011 Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
noekult Skrevet Mars 22, 2011 Share Skrevet Mars 22, 2011 Okey, GTX er MYE mer anonym ja. Har ikke den på-grensen-til-det-funksjonshemmede-frontfangern som GTRen har Siklet selv på GTX for mange år siden (6-7?). Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Bimmerhansen Skrevet Mars 22, 2011 Forfatter Share Skrevet Mars 22, 2011 Okey, GTX er MYE mer anonym ja. Har ikke den på-grensen-til-det-funksjonshemmede-frontfangern som GTRen har Siklet selv på GTX for mange år siden (6-7?). hehe, ja ikke sant, er vell bare litt grommere interiør, felger, eksos og bremser som ikke er likt en standard 323 egentlig;) Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Bimmerhansen Skrevet Mars 22, 2011 Forfatter Share Skrevet Mars 22, 2011 er denne jeg vurderer: http://www.finn.no/finn/car/used/object ... e=27160056 noen synspunkter? Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
M|Fjeld Skrevet Mars 22, 2011 Share Skrevet Mars 22, 2011 Løp og kjøp! Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Bimmerhansen Skrevet Mars 23, 2011 Forfatter Share Skrevet Mars 23, 2011 ja er mmeget fristende, men hvor dårlig er den girkassen? jeg kjører pent å rolig men liker å gi på dra det litt.. men jeg driver ikke og clucther ut osv. Men må jo sladde litt om vinteren.. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå