TMarki Posted March 21, 2011 Posted March 21, 2011 Hei har en 1991 e36 320ia som jeg kansje skal bytte girkasse på fordi min slurver litt. ønsker egentlig manuelt gir. Er helt nybegynner når det gjelder motor, vet hvordan den fungerer og har lest mye om automatkasser=). lærer raskt og vil selvfølgelig være med på byttet. Bor i Haugesund/Oslo og kan sikker kjøre et stykke hvis noen ønsker det. Det jeg egentlig ønsker er en som kan/ har gjort dette før. Tenker på og bygge om til M3 sedan men er litt usikker hva som må byttes/oppgraderes. Kom gjerne med prisforslag hvis dere har gjort det før og selvfølgelig antall timer og timepris hvis dere ønsker og ta saken. Noen av dere der ute har sikkert gjort dette før og jeg ønsker da og vite hvem hva hvor dere gjorde det og hva det kosta. Takker på forhånd for alle innlegg!
Eirik Viste Posted March 29, 2011 Posted March 29, 2011 Hei. Jeg har en aut.girkasse som er overhalet hos GS bildeler. Den er ikke kjørt langt etter overhalingen. Har kvitteringer på over 16.000 kr på dette arbeidet. Hvis du vil ha et rimelig alternativ og fortsatt kjøre med aut.kassen, er girkassen til salgs for 3.500 kr. Den kommer fra en 1991 325ia, men er samme kassen som du har.Jeg bor i Stavanger og det er jo ikke langt fra deg. Jeg kan sikkert få tak i en kar som kan bytte aut.kassen for deg her nede. Jeg har løftebukk og girkassejekk som er en fordel hvis en så tung kasse som du har skal byttes ut. Men har ikke tid selv. Jeg har også en annen aut. kasse fra en 1992 520ia som jeg mener også passer din bil. Den fungerer helt fint og girer uten sluring. Den kassen selges for 2.000 kr. Hilsen Eirik.
Recommended Posts