Jump to content

Vindusproblem+ coupe lys E36 Coupe

Recommended Posts

Posted

Jeg har søkt litt rundt omkring. Finner ikke noe på akkurat mitt problem.

Vinduene mine funker ikke. De går ikke opp eller ned når jeg åpner/lukker døra. De fungerer ikke i det hele tatt.

Lysene i bilen kommer heller ikke på når du åpner døra! Så må være noe som henger sammen her, men hva?!

Når jeg trykker åp knappen så kommer det bare klikk fra releet.

Takluka funker helt fint.

Noen som har hatt lignende problem?

Tviler på det er mikrobryteren, for da ville de ihvertfall funka når jeg trykka på knappen?

Er en E36 coupe 94 mod. Sjekket angående det comfort releet og jeg har ikke noe slikt i min bil av en eller annen rar grunn!

Posted

Om mikrobryteren har takka for seg så ville sentralåsen begynt å kødde osv.

kan være comfortreleet som har kuttet ut, om du tar av det store dekselet under ved ratstammen der så skal releet sitte oppunder der..

trodde kanskje el.takluke ville kuttet ut også om det var comfortreleet.. men det er det sikkert noen andre inne her på forumet som kan gi deg bedre svar på..

sjekket sikringer foresten ?

Posted

Sjekket alle sikringer. De er i orden.

Sjekket releet. Å jeg har ikke noe comfort releet.

Sentral låsen fungerer helt fint.

Justere speilet fungerer kun på den fører siden da. Det er jo noe muffins der kanskje!

Posted

Skal ut å prøve ett nytt relee bare for pur f. Ett litt annerledes relee. Men tviler på det egentlig. Syns det er rart siden vinduene er i nedre posisjon.

Må sis at jeg har byttet ledningsnett i hele bilen og det har ikke fungert siden. ALT fungerer utenom vinduene.

Syns det er så rart for jeg får klikk når jeg trykker ned knappen.

Posted

Legger til en detalj ting.

Når knappen på lys i bilen er på midten (der hvor den skal stå til vanlig) Så går ikke lys på i det hele tatt. Heller ikke når døren er åpen!

Er det en kontakt i de nyere coupene på den hvor døra henger seg fast i. I tillegg til mikro brytere?

Posted

Rare greier spør du meg, men som du sier at dette har oppstått etter skifte av el.nett så virker det som at det ligger noe idet ja.. og der skal ikke jeg utale meg, har ingen peiling på sånt egentlig...

Lykke til videre..

Posted

Løst :) Var det som jeg skrev i første post der:

Er det en kontakt i de nyere coupene på den hvor døra henger seg fast i. I tillegg til mikro brytere?

Posted

Jeg mente det skulle være en kontakt til mikro bryter som er på den dingsen i ramma som døra låser seg fast til.

Å det var det. Jeg fant det på en ann bil å satt det på min. Å da funka det :)