Bjørnar_ Skrevet Mars 22, 2011 Share Skrevet Mars 22, 2011 Sikkert hundre tråder om dette fra før, men jeg prøver meg uansett. Må ha noen nye sommerdekk i løpet av sesongen og lurer veldig på hva som er kurant til en vettug penge? Dyre Michelin eller lignende er i utgangspunktet ikke så interessant på grunn av pris, men skulle gjerne hatt noe litt bedre enn Sonar SX-1 som sitter på felgene jeg kjøpte fra GS i fjor. Disse dekkene har blitt veldig fort slitt og bråker noe helt forferdelig. Bilen det sitter på er en E46 med M-sport understell og H&R fjærer. Dimensjonen er 235/35-19 foran og 265/30-19 bak. Forslag mottas med takk! Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
DanielMK Skrevet Mars 22, 2011 Share Skrevet Mars 22, 2011 Henger meg på denne. Har også Sonar SX-1 ! Utrulig kor fort dei blir slitt, ved vanlig køyring (les: Ingen sladding) - og bråker så fælt at folk som sitter på trur hjullagerene er ødlagte! Har omtrent samme dimensjon som deg, Bjørnar_ , men 255/35/19 bak. Vil heller ikkje bruke ubegrenset med penger på dekk. Har mye annet som penger må gå til. Men vil heller ikkje ha de billigste dritt dekkene Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Bjørnar_ Skrevet Mars 22, 2011 Forfatter Share Skrevet Mars 22, 2011 Henger meg på denne. Har også Sonar SX-1 ! Utrulig kor fort dei blir slitt, ved vanlig køyring (les: Ingen sladding) - og bråker så fælt at folk som sitter på trur hjullagerene er ødlagte! Har omtrent samme dimensjon som deg, Bjørnar_ , men 255/35/19 bak. Høres veldig kjent ut. Er en til jeg kjenner som hadde samme felger/dekk som meg en liten periode og opplevde akkurat det samme. Tror nesten det er lov å kalle de dekkene skikkelig dårlige greier... Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Bjørnar_ Skrevet Mars 22, 2011 Forfatter Share Skrevet Mars 22, 2011 Ble visst dobbelt opp med innlegg her... Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
oyvind26 Skrevet Mars 22, 2011 Share Skrevet Mars 22, 2011 Har denne dimensjonen på min e92 320. På min står det Bridgestone Potenza, hvilket jeg opplever som et meget godt dekk. Hadde tidligere Pirelli P Zero Nero. Synes de to er ganske like mtp kjøreegenskaper, mulig Potenzaene støyer noe mindre. Er uansett meget godt fornøyd Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Bjørnar_ Skrevet Mars 22, 2011 Forfatter Share Skrevet Mars 22, 2011 Jeg hadde Potenza tidligere og bilen min var vesentlig bedre å kjøre på det dekket enn det jeg har kjørt på senere, så det er jo helt klart å anbefale kostbare dekk når man ser på ytelse alene. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
E-39 Skrevet Mars 22, 2011 Share Skrevet Mars 22, 2011 Man får hva man betaler for i form av Komfort,sikkerhet og kvalitet! De dimensjonene du har koster nok skjorta og litt til i merker som Good Year, Michelin,Hakka Pelitta osv. Men,det kan faktisk bety at du kan stoppe i tide eller unngå en vannplaning. Kjøpte selv M5 Replica felger med dekker i dim 245/45-17 og ga 6500,- Skulle jeg hatt noen av de merkene som nevnt over hadde prisen blitt minst 12000,- Husker ikke hvilket merke det er,men jeg kjører meget pent på våt vei med dem.... Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
oyvind26 Skrevet Mars 22, 2011 Share Skrevet Mars 22, 2011 Man får hva man betaler for i form av Komfort,sikkerhet og kvalitet! De dimensjonene du har koster nok skjorta og litt til i merker som Good Year, Michelin,Hakka Pelitta osv. Men,det kan faktisk bety at du kan stoppe i tide eller unngå en vannplaning.Kjøpte selv M5 Replica felger med dekker i dim 245/45-17 og ga 6500,- Skulle jeg hatt noen av de merkene som nevnt over hadde prisen blitt minst 12000,- Husker ikke hvilket merke det er,men jeg kjører meget pent på våt vei med dem.... Enig! Desverre koster det ja. Den gangen jeg byttet Pirelliene bak på M3en jeg hadde kosta det vel noe sånn som 10.000 kroner for de alene :S Jeg vil dog alltid holde meg til premiumdekk enten fra Bridgestone, Michelin, Pirelli etc da jeg mener det er verdt pengene og i tillegg har muligheten til å betale for det... Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
///M85 Skrevet Mars 22, 2011 Share Skrevet Mars 22, 2011 Sikkert hundre tråder om dette fra før, men jeg prøver meg uansett. Må ha noen nye sommerdekk i løpet av sesongen og lurer veldig på hva som er kurant til en vettug penge? Dyre Michelin eller lignende er i utgangspunktet ikke så interessant på grunn av pris, men skulle gjerne hatt noe litt bedre enn Sonar SX-1 som sitter på felgene jeg kjøpte fra GS i fjor. Disse dekkene har blitt veldig fort slitt og bråker noe helt forferdelig. Bilen det sitter på er en E46 med M-sport understell og H&R fjærer. Dimensjonen er 235/35-19 foran og 265/30-19 bak. Forslag mottas med takk! kjøpe disse. http://www.finn.no/finn/torget/tilsalgs/annonse?finnkode=27076974 synes det var grei pris, så dem tilfeldigvis når jeg lette etter dekk for en venn av meg Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
EasyL Skrevet Mars 22, 2011 Share Skrevet Mars 22, 2011 Er en bra dekktest i nye Vi menn bil. De tester nye billige dekk, Nye premium dekk og gamle premium dekk i 16",17" og 19". Den testen viste at "på generelt" grunnlag var premium dekk av kjente merker best, og gamle premium dekk var også klart bedre enn nye billige dekk. Dekkene er det eneste av bilen som er i kontakt med veien så ikke "spar" penger på å kjøpe billige dekk av ukurante merker. Finn de dekkene du vil ha, og ta heller en ringerunde for å finne beste pris. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
oyvind26 Skrevet Mars 22, 2011 Share Skrevet Mars 22, 2011 Sikkert hundre tråder om dette fra før, men jeg prøver meg uansett. Må ha noen nye sommerdekk i løpet av sesongen og lurer veldig på hva som er kurant til en vettug penge? Dyre Michelin eller lignende er i utgangspunktet ikke så interessant på grunn av pris, men skulle gjerne hatt noe litt bedre enn Sonar SX-1 som sitter på felgene jeg kjøpte fra GS i fjor. Disse dekkene har blitt veldig fort slitt og bråker noe helt forferdelig. Bilen det sitter på er en E46 med M-sport understell og H&R fjærer. Dimensjonen er 235/35-19 foran og 265/30-19 bak. Forslag mottas med takk! kjøpe disse. http://www.finn.no/finn/torget/tilsalgs/annonse?finnkode=27076974 synes det var grei pris, så dem tilfeldigvis når jeg lette etter dekk for en venn av meg Er det ikke disse som kun anbefales og kjøres på tørt føre og ble levert orginalt med M3 CSL? Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Bjørnar_ Skrevet Mars 22, 2011 Forfatter Share Skrevet Mars 22, 2011 Er en bra dekktest i nye Vi menn bil.De tester nye billige dekk, Nye premium dekk og gamle premium dekk i 16",17" og 19". Den testen viste at "på generelt" grunnlag var premium dekk av kjente merker best, og gamle premium dekk var også klart bedre enn nye billige dekk. Dekkene er det eneste av bilen som er i kontakt med veien så ikke "spar" penger på å kjøpe billige dekk av ukurante merker. Finn de dekkene du vil ha, og ta heller en ringerunde for å finne beste pris. Da skal jeg se om jeg får tak i dette bladet. Er det et bilag til det vanlige bladet eller et eget magasin? Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Bjørnar_ Skrevet Mars 23, 2011 Forfatter Share Skrevet Mars 23, 2011 Hva med Kumho KU31? Ser ut som mange på bimmers har god erfaring med disse i alle fall. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
codex Skrevet Mars 23, 2011 Share Skrevet Mars 23, 2011 Hadde Kuhmo på min forrige bil, var fornøyd med de. ikke no serlig støy og ikke sporing. 225/40-18 var de vell om jeg ikke tar helt feil. Har Pirelli P Zero Nero på sommerhjula nå, veeeldig fornøyd med de på alle måter egentlig. Utenom prisen kanskje tror de koster litt. Dim på sommerhjula er 235-30-19 fremme og 265-35-19 bak. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
EasyL Skrevet Mars 23, 2011 Share Skrevet Mars 23, 2011 Er en bra dekktest i nye Vi menn bil.De tester nye billige dekk, Nye premium dekk og gamle premium dekk i 16",17" og 19". Den testen viste at "på generelt" grunnlag var premium dekk av kjente merker best, og gamle premium dekk var også klart bedre enn nye billige dekk. Dekkene er det eneste av bilen som er i kontakt med veien så ikke "spar" penger på å kjøpe billige dekk av ukurante merker. Finn de dekkene du vil ha, og ta heller en ringerunde for å finne beste pris. Da skal jeg se om jeg får tak i dette bladet. Er det et bilag til det vanlige bladet eller et eget magasin? Det følger med Vi menn nr. 11. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå