Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Skrevet
Nå har eg ikkje peiling på hva som er "sannheten" i denne saken, men det er ikke uvanlig at hvis en motor har stått lenge uten olje at oljepumpa har vansklig for å ta tak igjen derav ingen oljetrykk..

+1

Og før folk utenfor saken blander seg så er det vel greit å tenke over at ein sak har flere sider? Tenker ikkje spesifikt på denne sak, men generelt...

Ser selger ikkje har kommentert her enda...

Ser utallige saklige/usaklige innlegg her inne der flokken tar parti med den som skriker høyest, og dette skjer gang på gang. :applause:

• Svar 42
  • Created
  • Siste svar

Top Posters In This Topic

Top Posters In This Topic

Skrevet

Er greit å høre begge sider av en sak før man henger seg på. En annen ting er jo prisen på motoren. 20 000kr er en del penger, for all del. Men det er ikke mye for en s38b38. JEG for MIN del hadde ikke forventa en perle av en s38 for den summen med kroner. Man kan ha flaks og få tak i en god s38 for den prisen, men man bør ikke forvente seg en god s38b38 for 20 000 kroner. Bare overhaling av registeret koster mer enn det der. Men har han sagt at motoren var i topp stand og at han bare ville gi deg en tidlig julegave så stiller det seg jo litt annerledes. Men det veit vi jo ikke med sikkerhet enda siden han ikke har kommentert noe enda.

Dra på hjemmebesøk høres bare barnslig ut. Skal du banke penga ut av han da eller? Vise han hvem som er sjefen. Det er kjempesmart. Kanskje du får en annmeldelse på deg for legembeskadigelse. Det er sikkert verdt 20 000 kroner, eller hva?

Skrevet

Vel, når du kjøper en motor som har stått lenge, så er det lov og ta av bunnpanna og sjekke litt.

En helt tom oljepumpe bruker ofte litt tid også.

samt at man kan helle en halv liter olje rett i filteret for og gjøre ting litt bedre ;)

Og dere som truer med og reise hjem og gi folk juling, hold dere for gode til sånt a.

Internetthelter kan vi ha andre steder.

Skrevet

Når fyren plutselig fordufter og ikke er å få tak i lenger er nå hjemmebesøk en fin ting mener eg..IKKJE nødvendigvis for å skulle banke fyren elns..men å møte face-to-face kan vel ofte løse ting kjappere..

Skrevet
Vel, når du kjøper en motor som har stått lenge, så er det lov og ta av bunnpanna og sjekke litt.

samt at man kan helle en halv liter olje rett i filteret for og gjøre ting litt bedre ;)

Og dere som truer med og reise hjem og gi folk juling, hold dere for gode til sånt a.

3 mnd betegna ikkje eg som veldig lenge:P då e jo begrep på lenge forskjellig.ska en demontere bunnpanna på alle biler/motorer som ha stått so "lenge".har en no en go jobb.
Skrevet
Når fyren plutselig fordufter og ikke er å få tak i lenger er nå hjemmebesøk en fin ting mener eg..IKKJE nødvendigvis for å skulle banke fyren elns..men å møte face-to-face kan vel ofte løse ting kjappere..

Einig, det er mykje lettare og ikkje ta tlf, svare på sms evt mail eller pm enn å stikke av når man møte opp på døra. Trenger ikkje akkurat å ta ut kjeppen sånn som andre her foreslår da :P

Skrevet

3 mnd betegna ikkje eg som veldig lenge:P då e jo begrep på lenge forskjellig.ska en demontere bunnpanna på alle biler/motorer som ha stått so "lenge".har en no en go jobb.

når du kjøper noe du skal stole på i lang tid og bruke hardt er det faktisk lov og gjøre det ja.

Skrevet
Er greit å høre begge sider av en sak før man henger seg på. En annen ting er jo prisen på motoren. 20 000kr er en del penger, for all del. Men det er ikke mye for en s38b38. JEG for MIN del hadde ikke forventa en perle av en s38 for den summen med kroner. Man kan ha flaks og få tak i en god s38 for den prisen, men man bør ikke forvente seg en god s38b38 for 20 000 kroner. Bare overhaling av registeret koster mer enn det der. Men har han sagt at motoren var i topp stand og at han bare ville gi deg en tidlig julegave så stiller det seg jo litt annerledes. Men det veit vi jo ikke med sikkerhet enda siden han ikke har kommentert noe enda.

Dra på hjemmebesøk høres bare barnslig ut. Skal du banke penga ut av han da eller? Vise han hvem som er sjefen. Det er kjempesmart. Kanskje du får en annmeldelse på deg for legembeskadigelse. Det er sikkert verdt 20 000 kroner, eller hva?

Helt enig her!

Å true me folk med ditt og datt blir for domt, om DU som kjøpte denne motoren er seriøs så legger du ikke ut slik info på nettet.

Du får aldri en strøken b38 for 20000!

Skrevet
Strøken er ein anna sak men oljetrykk kan man vel forvente?

Hvis man leser denne tråden: viewtopic.php?f=1&t=179892 fra samme bruker så er det opplagt at det er enten pumpa som ikke får tak eller oljepumpa/overtrykksventil i verste fall er defekt..

Når det ikke har kommt olje i filterhuset en gang sier problemet seg selv. Olja går direkte fra pumpa til filterhuset

Huff, eg får legge meg flat, deg gidde ikkje eg å diskutere med :P

Skrevet

for å sei det sånn, meiner eg alle som berre MÅ skrive her og fortelle kor useriøse alle andre er, er useriøse sjøl

eg spør om råd. og som sagt vil eg levere tilbake motoren. og att dokke meina d e umuli få tak i en brukande s38 for 20 lappa drite eg i. når ting er blitt sagt til og fra før eg kjøpte motoren og får ett resultat som ikkje er brukande. en motor som ikkje kan kjørast er i mine auge ikkje verdt 20 tusen om d er en m5 s38 eller en 316 motor. når motoren ikkje engang kan gå på tomgang uten att den ryke lurer eg på ka folk tenker med.

motoren er ubrukeli.ferdig med d.

den som er so kjempseriøs her skal meir en gjerne få kjøpe denne motoren får 20 lappa md mg..so ska eg sende den på dagen.ingen problem. BE MY GUEST!

Skrevet

vist du har lest tråden ser du att eg ikkje har trua noken. det er utspill fra andre.

Helt enig her!

Å true me folk med ditt og datt blir for domt, om DU som kjøpte denne motoren er seriøs så legger du ikke ut slik info på nettet.

Du får aldri en strøken b38 for 20000!

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive

• Opprett ny...