Gå til innhold

E28Fredrik's 524td


E28Fredrik
 Share

Anbefalte innlegg

  • 2 weeks later...

da har jeg ett lite spørsmål ang. bremseVæske..

måtte ha nye stempler til calipperne mine, men fikk beskjed om at man ikke får kjøpt disse nye løse.. så måtte jeg jo begynne å lage de :P gikk å lurte litt på hvilket materiale jeg kunne lage dem i.. de orginale er vel vanlig herdet stål med chromebelegg.. å det blir dyrt å få laget.. men siden jeg jobber på ett maskinverksted å har stor tilgang på litt forskjellig stål, ble det valgt Rustfritt SS2343 som har mye chromelegering i seg, men lurte litt på hvordan det ville 'reagere' med bremseveske..

kom senere i prat med en maskinreperatør som er innom jobben noen ganger.

å han hadde restaurert en Jaguar i -91, han hadde laget de i rustfritt og brukt DOT5 bremseveske (silicone veske). og ikke rørt en skrue på bremsene siden -91.. syns det hørtes rart ut.. men så kom jeg over denne siden: http://www.cartelproducts.com/performan ... ddot5.html

noen her som har prøvd dette før??

det høres jo helt perfekt ut for min del, da jeg ikke orker å grise bremseveske på det nylakkerte understellet mitt :P

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Har drevet litt med D på militær bilene. Alle di har d.. Men d jeg vet er att fyller du vanlig bremsevæske på en bil som skal ha silikonvæske tåler ikke pakningene i bremse systemet det.. Så tipper skal du bruke silikonmå du sikkert ha andre typer pakninger.

Gleder meg til å se denne ferdig! Ser ut til at du går grundig til verks:-D

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Har drevet litt med D på militær bilene. Alle di har d.. Men d jeg vet er att fyller du vanlig bremsevæske på en bil som skal ha silikonvæske tåler ikke pakningene i bremse systemet det.. Så tipper skal du bruke silikonmå du sikkert ha andre typer pakninger.

Gleder meg til å se denne ferdig! Ser ut til at du går grundig til verks:-D

takk for det :) gleder meg sykt sjøl jeg!! :) men går tregt her, men så fort våren og varmegradene setter til nå så måå jeg få ferdig det karosseriet! :)

ja, jeg vet at man ikke skal blande silikonvæske og vanlig bremsevæske da.. kan jo være det som er tanken? kan ikke skjønne hvorfor silikonvæske må ha spesial pakninger? :) har en på jobb som driver med å restaurerer gamle motorsykler, og han bruker kun silikonvæske :) jeg kommer nok til å gå for det på bilen sjøl, siden jeg nå har alt i fra hverandre og skal bytte alt av pakninger så er det jo veldig lettvinnt :) men OM det skulle vise seg å ikke fungere, får jeg en drittjobb med å bytte tilbake da bare :P hehe

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 4 weeks later...

holder på med karosseriet om dagene.. nærmeste oppdatering her nå blir vel lakkering av undersiden av bilen..

men har ett lite problem etter det.. kom på at min venstre bakdør er litt for mye angrepet av rust.. er det noen som har en rustfri bakdør v.side??

trenger den for å få begynt på utvendig lakkering i sommer!! :)

hjelp!!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
 Share

  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...