aplet86 Posted March 24, 2011 Posted March 24, 2011 Hoi Hvordan er det og motorvaske V8? Har aldri hatt noe problemer med og motorvaske noen av bilene mine, men dette er min første V8..
bcrazy Posted March 24, 2011 Posted March 24, 2011 Burde jo ikke ha noen som helst betyding om det R4, R6 eller V8
KasperR Posted March 24, 2011 Posted March 24, 2011 Har motorvasket en e39 M5 med foam og høytrykkspyler, ingen problemer oppsto.
Mikael-B Posted March 24, 2011 Posted March 24, 2011 Hvis du ikke tør med høytrykk kan du bare bruke vanlig hageslange, event. en microfiberklut og litt rensevæske (Surfex HD osv.). Jeg bruker høytrykk i motorrommet på min uten problemer Vannfast teip kan være lurt på koblinger osv.
nimitz Posted March 24, 2011 Posted March 24, 2011 Vær forsiktig med og spyle direkte på el kobblinger og styringsenheter. Trenger heller ikke å holde strålen alt for nært. Er vel stortsett bare støv og løs skitt.
Muztang289 Posted March 24, 2011 Posted March 24, 2011 Vasket M62B44 motoren min igår med hageslange.. Første gang jeg gjorde det og var noe nervøs, men alt gikk fint og jeg lot motoren stå på tomgang og bli ordentlig varm og god etter vasken..
bjalle Posted March 24, 2011 Posted March 24, 2011 Ett tips er å bruke en damprengjører til motor og felger,utrolig effektivt selges blandt annet på Tv shop.
Margido Posted March 24, 2011 Posted March 24, 2011 Gå over med trykkluft i kontakter/koblinger etter vask så er det ingen problem.
nimitz Posted March 25, 2011 Posted March 25, 2011 Gå over med trykkluft i kontakter/koblinger etter vask så er det ingen problem. Hmmm, var det så lurt? Risikerer vel at fukt blir blåst inn i kontakter/koblinger. Jeg personlig ville ha tørket med en klut.
Margido Posted March 26, 2011 Posted March 26, 2011 Du blåser jo vannet ut av kontaktene. Klut kommer du ikke til inne i kontaktene. Det kan jeg love deg
aplet86 Posted March 26, 2011 Author Posted March 26, 2011 Motorvask er gjennomført! Sprayet på avfetting først, så spylte jeg høytrykket med god avstand. Så avfetting igjen, og kost med masse vann på og skrubbet litt her og der. Så høytrykk igjen.. Så er det bare og la motor tørke av seg selv mens man polerer utvendig
Recommended Posts
Create an account or sign in to comment
You need to be a member in order to leave a comment
Create an account
Sign up for a new account in our community. It's easy!
Register a new accountSign in
Already have an account? Sign in here.
Sign In Now