Ole_Martin Skrevet Mars 24, 2011 Skrevet Mars 24, 2011 Pappa kjøpte i fjor sommer ein 850 (nydlig bil) men me merka at den var ustabil, særlig i høyere hastigheter, føltes som om det var slakk i snekka, så me tolk den på bokk å gikk over alt av stak og ledd men fant ingen feil. Noen som har kjenskap til dette? Er ganske frustrerende
Muztang289 Skrevet Mars 24, 2011 Skrevet Mars 24, 2011 Er vel ikke mest E31 eiere her på forumet, er noen men ikke mange.. Prøv andre BMW forum fra utlandet, større sjangs for å finne noen da vel..
TRF Skrevet Mars 24, 2011 Skrevet Mars 24, 2011 E31 har lik forstilling som e34 og e32. Gå nøye over dette, er mange som ikke kontrollerer nøye nok. bakstillinga er unik for e31, her gjelder det altså også å være nøye. Dersom alle foringer, kuler, stag, og snekke er i orden setter jeg en liten finger på at hjulstillinga ikke er riktig. Dette har helt ekstremt mye å si, en bil med perfekte vinkler er som "ny" å regne i forhold til en som er litt av.
egil s Skrevet Mars 25, 2011 Skrevet Mars 25, 2011 casterstags foringene på disse bilene er elendige, originale varer ikke lenge her i Norge (10-15.000km). Bytt de med E34 M5 sine. hjelpesnekkeforingen er også et svaktpunkt. min anbefaling er å bytte disse 3 foringene og prøve å stramme opp snekka litt, det burde hjelpe betraktelig. Da jeg bytte traversforingene bak, merket jeg stor forskjell på min bils stabilitet, også verdt å merke seg og anbefalt å bytte. Ellers så finnes det et utall oppgraderinger for å forbedre vei egenskapene på disse. Jeg har Eibach fjærer, Bilstein dempere og -0,6 graders camberplater, skal inn med øvre stabstag på sikt og kanskje bytte til stivere nedre stabstag framme og bak også. En kar i Tyskland driver for tiden å eksperimenterer med forskjellige erstatninger for diverse foringer i for/bakstilling. Få far din ti lå melde seg inn på http://www.8er.org der er det masse info. Han bør også komme på det internasjonale e31 treffet i Stavanger 17. Juni
Ole_Martin Skrevet Mars 25, 2011 Forfatter Skrevet Mars 25, 2011 takk for alle tips, han må nokk ligge seg dit ja, ja han skall til Stavanger 17juni.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå