Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Skrevet

Hei folket.

Vurdere å kjøpe en E39 Sedan. Er det noe dere her inne kan komme me som er nyttig å vite ved denne bilen... Ting jeg burde passe på, se etter o.l som jeg burde sjekke om jeg kjøper en slik BMW? :wink:

Altså generelt ting jeg burde være obs på.

Ikke tenk prisklasse elns. men det er i allefll snakk om en 520.

Skrevet

Jeg har kjørt 520d i 2 år, km stand var ca 219.000km da jeg kjøpte. Km stand nå er 262.000.

Funker som ei klokke, har byttet hjullager bak, fjærer bak og en lenkearm i tillegg til luftfilter og olje/filter.

Kan absolutt anbefale da det virker som den holder bra sammen selv ved høy km.

Marius

Skrevet
Jeg har kjørt 520d i 2 år, km stand var ca 219.000km da jeg kjøpte. Km stand nå er 262.000.

Funker som ei klokke, har byttet hjullager bak, fjærer bak og en lenkearm i tillegg til luftfilter og olje/filter.

Kan absolutt anbefale da det virker som den holder bra sammen selv ved høy km.

Marius

E39 er litt sånn drømmebil for meg, bare elsker formene på dem. På 2 år er jo ikke det så ille da! takker ;)

Flere som har E39, så bare del erfaringer, trenger å få høre! :D

Skrevet

Har eid en 520 touring i snart 3 år. På den tiden har den tilbakelagt ca 60000.

Av slitedeler så har jeg byttet: Dempere, casterstag, stabilistorstag, bremsklosser.

Olje og filter hver 10000.

Plugger x2

Luftfilter x3

lenkearm på vindusviskeren.

vifteslutttrinn.

Er stor fornøyd med bilen. Blir nok en til slik, bare med mere maskin,

kan du skru litt selv, samt bruke forum og TIS, så kan du holde utgiftene nede.

Anbefaler deg å ikke kjøpe e39 uten dobbel vanos..

Skrevet

Hatt E39 i 2 år nå. En 520! Gikk fra e36 325, og for en forskjell! Ordentlig cruiser, med masse komfort! Ingen lyder fra motor elle omgivelser, ordentlig støysvak :)

Den er dog ganske dau og jeg begynner å bli lei tomatgira... Husk også at den veier en del og bruker derfor en del suppe... Men tross liten motor og høy vekt er den noe av det morsomste jeg har kjørt med på vintervei, ligger bredt med full kontroll!

Hvis du lurer på noe spesielt er det bare å sende meg en PM

Skrevet

Finn en som er godt vedlikeholdt med komplett servicehefte, så er du litt tryggere. Dette er kjempegode biler som gir deg masse tilbake dersom du er flink med vedlikeholdet. Har ikke hatt noen store feil med min, men byttet endel slitedeler. Noe var nødvendig, andre for å være litt i forkant.

Er iallfall strålende fornøyd med min og jeg har ikke hatt min siste E39 :)

Skrevet

Søøøøøk på forumet, finnes et hundretalls slike tråder fra før hvor alle feil, mangler, svakheter osv. du burde sjekke ut ligger.

Skrevet

Har selv en 525ia som jeg er godt fornøyd med. Er som de andre sier en fornøyelse og kjøre. Stille og behagelig. Og ikke minst den flotte sekserlyden ved pådrag. Men jeg angret faktisk på at jeg ikke kjøpte en 530 eller større. Nå er det jo bra drag i 525, men ennu mer i 530.

Som ihuga bensin tilhenger annbefaler jeg self en E39 med bensin motor. Bensinsekser og BMW hører sammen :D

Skrevet
Har selv en 525ia som jeg er godt fornøyd med. Er som de andre sier en fornøyelse og kjøre. Stille og behagelig. Og ikke minst den flotte sekserlyden ved pådrag. Men jeg angret faktisk på at jeg ikke kjøpte en 530 eller større. Nå er det jo bra drag i 525, men ennu mer i 530.

Som ihuga bensin tilhenger annbefaler jeg self en E39 med bensin motor. Bensinsekser og BMW hører sammen :D

+1 :D

Skrevet

Har kjørt E39 530dAT i 3,5 år. Byttet hele understellet foruten hjullager og to kontrollarmer bak fra 157.000 km til 250.000 km. Noen ting to ganger. Jeg er allergisk mot ulyder så mye ligger nok på dette. Måtte bytte noe annet tjafs også, som f.eks starter, glødeplugger, løftepumpe i tanken og fødepumpe. Hadde et merkelig elektrisk problem med at den brant sikring til motorstyring ved start, men det forsvant av seg selv etter en stund.

En del eksemplarer har problemer med rust i platefalser på løse karroserideler. Det er i grunn bare å bytte deler for det går ikke å reparere dette på et skikkelig vis. Begynte å få noe på min da jeg bytta den inn.

E39 var i sin tid en fantastisk kjøremaskin med utsøkt komfort. Står fremdeles brukbart mot dagens middelklassebiler.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...