Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Skrevet

Er den bilen spesielt påkostet og/eller i eksepsjonelt god stand? Hvis ikke så bør du finne en bil som har sekser originalt. Merk deg også at 320i med M52 kun går marginalt bedre enn 318i.

I tillegg til motor, girkasse, ledningsnett etc, så må du kryssjekke ting som bremser, hjuloppheng osv. Er det forskjeller mellom modellene må det byttes, og dokumenteres. Fullt gjennomførbart, men lite kostnadseffektivt. Spesielt om du kun skal opp til 320i.

Skrevet

Sant så sant , så det hadde vært bedre å kjøpt seg en 320 isteden for å bygge om :P ?

Det du sier er at det er bedre å slenge opp i en 325 motor eller større om man først skal bygge om ? :P

Skrevet

Ser du nå har endret hele posten fra å handle om ombygging 318i->320i til effektøkning fra eksos.

For det første så ville jeg satset på en 2,5 eller 2,8 liter om du først skulle satt sekser i. (Antar det er en pre-faceliftbil dette).

For å svare på det andre så vinner du lite/ingen effekt på å fjerne kat. Det er (dessverre) ingen enkel og bilig vei til mer hester i en sugemotor.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...