e30_joakim Skrevet Mars 25, 2011 Skrevet Mars 25, 2011 Hei Hvordan er det og fjerne katalysatoren ? det er jo lambason foran katalysatoren og etter.. Gir det noe effekt ?
*MrB* Skrevet Mars 25, 2011 Skrevet Mars 25, 2011 Er den bilen spesielt påkostet og/eller i eksepsjonelt god stand? Hvis ikke så bør du finne en bil som har sekser originalt. Merk deg også at 320i med M52 kun går marginalt bedre enn 318i. I tillegg til motor, girkasse, ledningsnett etc, så må du kryssjekke ting som bremser, hjuloppheng osv. Er det forskjeller mellom modellene må det byttes, og dokumenteres. Fullt gjennomførbart, men lite kostnadseffektivt. Spesielt om du kun skal opp til 320i.
e30_joakim Skrevet Mars 25, 2011 Forfatter Skrevet Mars 25, 2011 Sant så sant , så det hadde vært bedre å kjøpt seg en 320 isteden for å bygge om ? Det du sier er at det er bedre å slenge opp i en 325 motor eller større om man først skal bygge om ?
*MrB* Skrevet Mars 25, 2011 Skrevet Mars 25, 2011 Ser du nå har endret hele posten fra å handle om ombygging 318i->320i til effektøkning fra eksos. For det første så ville jeg satset på en 2,5 eller 2,8 liter om du først skulle satt sekser i. (Antar det er en pre-faceliftbil dette). For å svare på det andre så vinner du lite/ingen effekt på å fjerne kat. Det er (dessverre) ingen enkel og bilig vei til mer hester i en sugemotor.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå